[M54b30] złe korekty banku 1 i 2

pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

[M54b30] złe korekty banku 1 i 2

Post autor: pietras999m »

Hej, e46 m54b30 z gazem. Mam problem z lewym powietrzem jak na filmikach. Wymieniłem do tej pory dise na febi i sprawdzaiłem dolot pod kątem szczelnosci poprzez wpuszczanie w niego dużej ilości dymu i wypatrywanie gdzie on ucieka. Czynność z dymem powtórzyłem już kilka razy dla pewności, że niczego nie przeoczyłem. Króćce z tyłu kolektora dolotowego raczej są zaślepione. Co mógłbym zrobić żeby to naprawić? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

Zaznaczam, że na obu filmikach na końcu wcisnąłem pedał gazu, żeby nie było nie domówień z tak przesadzonym lewym xd

Filmik z obrotów na postoju na gazie:


Filmik z obrotów na postoju na benzynie:
Ostatnio zmieniony 30 mar 23, 11:20 przez pietras999m, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9943
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Zaślepki sprawdź fizycznie, zwróć uwagę na o-ring bagnetu, gumy między przepustnicą a przepływomierzem oraz przewody odmy; czasem pokrywa zaworów jest pęknięta. To najczęstsze miejsca nieszczelności.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

Post autor: pietras999m »

maniek21112 pisze: 30 mar 23, 6:48 Zaślepki sprawdź fizycznie, zwróć uwagę na o-ring bagnetu, gumy między przepustnicą a przepływomierzem oraz przewody odmy; czasem pokrywa zaworów jest pęknięta. To najczęstsze miejsca nieszczelności.
Korekty ( ) krótkoterminowe banku 1 i 2 są na -10%. Obstawiam, że może przeplywke trzeba wyczyścić. Co myślisz?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7066
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

solidne czyszczenie przeplywki juz dawno powinno zostac zrobione, potraktuj to na rowni z wymianą dziurawych gum
nie ma co 'obstawiac' ani sie nad tym zastanawiac :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

Post autor: pietras999m »

scghost pisze: 30 mar 23, 11:27 solidne czyszczenie przeplywki juz dawno powinno zostac zrobione, potraktuj to na rowni z wymianą dziurawych gum
nie ma co 'obstawiac' ani sie nad tym zastanawiac :lol:
dzięki! Zamówiłem już do tego środki i w poniedziałek to zrobię

pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

Post autor: pietras999m »

scghost pisze: 30 mar 23, 11:27 solidne czyszczenie przeplywki juz dawno powinno zostac zrobione, potraktuj to na rowni z wymianą dziurawych gum
nie ma co 'obstawiac' ani sie nad tym zastanawiac :lol:
Niestety to nie pomogło:/
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

Post autor: pietras999m »

maniek21112 pisze: 30 mar 23, 6:48 Zaślepki sprawdź fizycznie, zwróć uwagę na o-ring bagnetu, gumy między przepustnicą a przepływomierzem oraz przewody odmy; czasem pokrywa zaworów jest pęknięta. To najczęstsze miejsca nieszczelności.
sprawdziłem i wydaje mi się że są okej
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

Post autor: pietras999m »

tutaj korekty na benzynie na 700 obrotach po rozgrzaniu.
pietras999m
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 21, 20:00
BMW: e46 coupe 143km n42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Milicz
VIN: PK60586

Post autor: pietras999m »

Wymieniłem pokrywę zaworów bo była krzywka troszkę plus uszczelniłem tą listwę odmy na kolektorze dolotowym. Sprawdziłem vanosy czy nie mają luzów i wymieniłem uszczelki. Sprawdziłem dolot aż do przepustnicy i przeczyściłem przepływem i krokowy. Silnik lepiej chodzi ale korekty dalej troszkę na plusie tzn wąchają się pomiędzy 2 a 4. Maf przy 700 obr około to 2.7. Nie mam pomysłów co dalej mogę zrobić. Jedyne co to jak odłączałem wtyczkę od odmy która idzie do tej listwy na kolektorze dolotowy to wylało się troszkę oleju z niej.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9943
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Korekty ok, masa powietrza za mała, sterownik jest seryjny? Przepływomierz jest oryginalny?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Diagnostyka”