[M54B30] Zbyt bogata mieszanka Bank 1 & Bank 2

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#11

Post autor: scghost »

pewnie dopoki jest obwod sprawny, to bledu nie wywali
a mechanicznego wyrobienia/przyblokowania komp nie wykryje
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Kratos
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 17, 17:19
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#12

Post autor: Kratos »

Silniczek zamówiony, jak tylko przyjdzie to wrzucam go i napiszę czy coś się zmieniło :)
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#13

Post autor: Jarando »

Po wymianie pamiętaj o wyczyszczeniu wszystkich adaptacji w DME.
Zrobisz to np. INPA.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Kratos
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 17, 17:19
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#14

Post autor: Kratos »

Dzięki za wskazówkę, tak właśnie zrobię. :D
Mam jeszcze pytanko - czy "zmęczony" wężyk ciśnieniowy wychodzący z regulatora ciśnienia paliwa w filtrze mógłby być przyczyną błędów mieszanki ?
Widziałem już wiele podobnych tematów na zagranicznych forach i często okazywało się, że problemem może być też przepływomierz i pompa paliwa. %)
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#15

Post autor: Szczurson »

Skład mieszanki ustalany jest przez odczyty z przepływomierza, ale także z sond lambda. Prawda jest taka, że wiele czynników ma wpływ na to, bo np. jeśli pompa paliwa daje za duże ciśnienie, to będziesz miał właśnie więcej paliwa i zbyt bogatą mieszankę. Znów jakaś nieszczelność w dolocie da zbyt ubogą. Przy założeniu że sondy dobrze działają.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Kratos
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 17, 17:19
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#16

Post autor: Kratos »

Panowie, wracam ponownie - trochę to trwało z racji dni wolnych jak i sprzedającego który niezbyt się spieszył z wysyłką silniczka.
Silnik krokowy wczoraj zamontowany w miejsce starego - działał dużo lżej w porównaniu z tym który siedział u mnie, miałem wrażenie, że nie działał swobodnie i czasami się lekko zawieszał przy potrząsaniu.
Od tygodnia jeździłem z zapalonym CHECKiem którego mam serdecznie już dosć aczkolwiek do wymiany nie kasowałem błędów żeby zobaczyć co się stanie po zmienieniu krokowca.
Auto odpaliło się bez CHECKa co mnie bardzo zdziwiło jak i zadowoliło :D Chwilę potem skasowałem wszystkie adaptacje, autko chwilę pochodziło, przejechałem się obwodnicą na wyższym zakresie obrotów itp.
Ogólnie autko na duży plus, nie dusi się aż tak przy ruszaniu, trzyma obroty więc jest git. Korzystając z okazji sprawdziłem ponownie stan DISY która okazała się być w świetnym stanie, bez luzów, klapeczka działa jak powinna oraz wyczyściłem przepływkę środkiem do tego przeznaczonym.
:evil: ALE ! :evil:
Radość nie trwała długo, po 30 kilometrach ponownie zawitała do mnie żółta kontrolka CHECKa :cry:
Muszę przyznać, że kończą mi się pomysły i wciąż długa droga do rozwiązania zagadki.
Proszę o wskazówki - co teraz ? :crazy:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#17

Post autor: MARC »

Masz czym sprawdzić sinusoidy sond?
Kratos
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 16 lut 17, 17:19
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto:

#18

Post autor: Kratos »

Jeśli chodzi o oscyloskop to niestety nie posiadam :(

Edit: Zastanawiam się czy czasem winna nie jest pompa paliwa z racji tego, że nie mierzyłem jeszcze ciśnienia na listwie a zazwyczaj po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu przez dosłownie parę sekund słychać dziwne "jęczenie" po czym ustaje. Wydaje mi się, że dźwięk dochodzi jakby spod auta.
Jeśli źle łączę sobie te rzeczy i nie ma to nic ze sobą wspólnego to proszę o poprawkę :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”