M54B30 wycieki, smród, monstrualny pobór oleju.
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sie 18, 14:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ciechanów
Witam serdecznie !
Problem w mojej 330ci to monstrualne zużycie oleju na poziomie 4l / 2000 km. Wiem, że najprawdopodobniej większość winy leży w zużytych pierścieniach ale nie tylko i zastanawiam się w jakim procencie gdyż widoczne są wycieki w miejscach, które pokaże na zdjęciach.
Domyślacie się skąd mogą być te wycieki i czy to przez nie ubywa tak dużo oleju ? Jak się pojedzie ostrzej albo często manewruje jeżdżąc po mieście - czuć w środku smród spalenizny.. Uszczelka pokrywy zaworów? Uszczelke podstawy filtra oleju wymieniłem. Poprzednia właściciel zarzeka się, że jemu tyle nie brała..
Ogólnie auto pali na dotyk zawsze -mróz czy upał chodzi i ciągnie bez zarzutu.. jedyny szkopuł to falowanie obrotów na ciepłym silniku przy manewrowaniu (parkowanie itd) na zimnym nie ma tego problemu.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc !
Pozdrawiam !
Zdjęcia wycieków :
Problem w mojej 330ci to monstrualne zużycie oleju na poziomie 4l / 2000 km. Wiem, że najprawdopodobniej większość winy leży w zużytych pierścieniach ale nie tylko i zastanawiam się w jakim procencie gdyż widoczne są wycieki w miejscach, które pokaże na zdjęciach.
Domyślacie się skąd mogą być te wycieki i czy to przez nie ubywa tak dużo oleju ? Jak się pojedzie ostrzej albo często manewruje jeżdżąc po mieście - czuć w środku smród spalenizny.. Uszczelka pokrywy zaworów? Uszczelke podstawy filtra oleju wymieniłem. Poprzednia właściciel zarzeka się, że jemu tyle nie brała..
Ogólnie auto pali na dotyk zawsze -mróz czy upał chodzi i ciągnie bez zarzutu.. jedyny szkopuł to falowanie obrotów na ciepłym silniku przy manewrowaniu (parkowanie itd) na zimnym nie ma tego problemu.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc !
Pozdrawiam !
Zdjęcia wycieków :
Ostatnio zmieniony 30 lip 19, 21:47 przez Aimaray, łącznie zmieniany 2 razy.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
Na początek zmień uszczelkę pokrywy zaworów i umyj silnik bo cały w oleju, to nie ma co się dziwić, że śmierdzi olejem. Drugi punkt w tym silniku to podstawa filtra oleju, tam też może lecieć, uszczelka droga nie jest. Dopiero jak uszczelnisz silnik można będzie stwierdzić ile auto łyka oleju bo przestanie go gubić.
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sie 18, 14:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ciechanów
Uszczelke podstawy filtra oleju wymieniłem. Zapomniałem o tym wspomnieć.Krzysiek669 pisze: ↑30 lip 19, 21:34 Na początek zmień uszczelkę pokrywy zaworów i umyj silnik bo cały w oleju, to nie ma co się dziwić, że śmierdzi olejem. Drugi punkt w tym silniku to podstawa filtra oleju, tam też może lecieć, uszczelka droga nie jest. Dopiero jak uszczelnisz silnik można będzie stwierdzić ile auto łyka oleju bo przestanie go gubić.
- Krzysiek669
- Moderator
- Posty: 3314
- Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
- BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
No to została Ci teraz uszczelka pokrywy zaworów, a potem porządne mycie silnika. Obecnie olej spływa Ci na osłony kolektora wydechowego, następnie na sam kolektor wydechowy i to musi śmierdzieć palonym olejem
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 17 sie 18, 14:21
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Ciechanów
Dzięki za odpowiedź. Co do mycia silnika gdzie i w jaki sposób to zrobić żeby niczego nie uszkodzić ? Tymbardziej w tym miejscu gdzie mam wycieki czyli praktycznie od spodu..Krzysiek669 pisze: ↑30 lip 19, 21:41 No to została Ci teraz uszczelka pokrywy zaworów, a potem porządne mycie silnika. Obecnie olej spływa Ci na osłony kolektora wydechowego, następnie na sam kolektor wydechowy i to musi śmierdzieć palonym olejem
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Cieknie Ci z góry, z uszczelki pokrywy zaworów, zwróć uwagę czy nie leje się spod miski olejowej i rurki bagnetu, tu też potrafi sporo wylecieć. Silnik można bezpiecznie oczyścić zmywaczem do hamulców lub podobnym preparatem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 111 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marekjarek
-
- 17 Odpowiedzi
- 4862 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 15 Odpowiedzi
- 7412 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 8 Odpowiedzi
- 3035 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: seba328
-
- 4 Odpowiedzi
- 4036 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 2 Odpowiedzi
- 1020 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 20 Odpowiedzi
- 12347 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lipton95
-
- 10 Odpowiedzi
- 10948 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 15 Odpowiedzi
- 5940 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: DanielGorniak83
-
- 8 Odpowiedzi
- 6746 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112