M54B30 Test na 3 biegu dziwne parametry w INPA

JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20 lip 11, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: JackDaniels »

Postanowiłem nagrać kilka filmików z pracy silnika na 3 biegu prawie do odcinki. Co może być przyczyną że prędkość silnika nie pokrywa się z prędkością na drodze??. Chętnie bym porównał parametry innych użytkowników m54b30.

https://www.youtube.com/watch?v=-KyPKcrwSvw
https://www.youtube.com/watch?v=go4pr2wEsVo
https://www.youtube.com/watch?v=nDJ3X5cGc_k
JackDaniels
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#2

Post autor: morcine »

Prędkość masz przy odcince 90mph więc jest dobrze :)
Vanos - nic niepokojącego, te chwilowy rozjazd na ssącym około 3st nawet bym nie brał pod uwagę gdyż jest to powiązane z opóźnieniami programu.
Sonda - tutaj bym się przyczepił ciśnienia paliwa bo na początku korekty krótkoterminowe idą mocno w góre ponad 10% dobijając do 20 ( 28% to max co program zlicza). Ciśnienie paliwa najlepiej sprawdzić podczas jazdy bo na wolnych i przygazówach może być ok a podczas jazdy spadać. Ja miałem tak że na bucie na np trójce przy odcince miałem tylko 2 BARY a auto jechało i nie przerywało. A pod czas wolnych obrotów było książkowo.
Aby sprawdzić jeszcze dokładniej nie dobór paliwa to trzeci bieg i przyspieszamy na naciśniętym 3/4gazu aby sondy działały. Jak korekty utrzymują ponad +10% mamy sporo ubogo.
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20 lip 11, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: JackDaniels »

morcine pisze:Prędkość masz przy odcince 90mph więc jest dobrze :)
Vanos - nic niepokojącego, te chwilowy rozjazd na ssącym około 3st nawet bym nie brał pod uwagę gdyż jest to powiązane z opóźnieniami programu.
Sonda - tutaj bym się przyczepił ciśnienia paliwa bo na początku korekty krótkoterminowe idą mocno w góre ponad 10% dobijając do 20 ( 28% to max co program zlicza). Ciśnienie paliwa najlepiej sprawdzić podczas jazdy bo na wolnych i przygazówach może być ok a podczas jazdy spadać. Ja miałem tak że na bucie na np trójce przy odcince miałem tylko 2 BARY a auto jechało i nie przerywało. A pod czas wolnych obrotów było książkowo.
Aby sprawdzić jeszcze dokładniej nie dobór paliwa to trzeci bieg i przyspieszamy na naciśniętym 3/4gazu aby sondy działały. Jak korekty utrzymują ponad +10% mamy sporo ubogo.
Dobrze że vanos jest ok bo ostatnio grzebałem przy nim i kasowałem luz bo lekko grzechotał :). Zrobię tak jak napisałeś posprawdzam wszystko i zrobię jakiś filmik żeby można było sobie porównywać parametry, widziałem twój nowy projekt jestem pod wrażeniem twojej wiedzy i oczywiście trzymam kciuki żeby wszystko pykło jak by co jestem zainteresowany :D pozdrawiam.
JackDaniels
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#4

Post autor: morcine »

JackDaniels pisze: widziałem twój nowy projekt jestem pod wrażeniem twojej wiedzy i oczywiście trzymam kciuki żeby wszystko pykło jak by co jestem zainteresowany :D pozdrawiam.
ależ to wszystko rozlewa się szybko po sieci :D :D :D :D co raz większą mam motywacje
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”