M54B30 Remont silnika ??? / Panewki ???
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 lip 16, 10:38
- BMW: 330CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: EH32444
Witam serdecznie forumowiczów
Mam dość poważny problem z silnikiem 3.0i, którym jest hałas pochodzący z silnika i który się nasila proporcjonalnie do wzrostu obrotów.
Na wolnych obrotach hałas w zasadzie nie występuje. Owe hałasy są bardzo zbliżone do tych na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=zkERqQY3rlk
Dodam że ostatnio wymieniłem dise i zregenerowałem podwójny Vanos.
Ostatnio zauważyłem też wzrost ubytku oleju silnikowego - dość znaczny biorąc pod uwagę że auto rzadko jeździ
Diagnoza padła że są to zużyte panewki które oznaczają remont jednostki - jeżeli jest inaczej to również proszę o wasze zdanie.
Czy ktoś poleca mechanika z Poznania lub WLKP. który zrobiłby fachowo taką odbudowę silnika ??? Może ktoś z was podjąłby się takiego zadania ???
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Mam dość poważny problem z silnikiem 3.0i, którym jest hałas pochodzący z silnika i który się nasila proporcjonalnie do wzrostu obrotów.
Na wolnych obrotach hałas w zasadzie nie występuje. Owe hałasy są bardzo zbliżone do tych na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=zkERqQY3rlk
Dodam że ostatnio wymieniłem dise i zregenerowałem podwójny Vanos.
Ostatnio zauważyłem też wzrost ubytku oleju silnikowego - dość znaczny biorąc pod uwagę że auto rzadko jeździ
Diagnoza padła że są to zużyte panewki które oznaczają remont jednostki - jeżeli jest inaczej to również proszę o wasze zdanie.
Czy ktoś poleca mechanika z Poznania lub WLKP. który zrobiłby fachowo taką odbudowę silnika ??? Może ktoś z was podjąłby się takiego zadania ???
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Jeśli to na pewno panewki, to remont obejmie również pierścienie.
W takiej sytuacji, aby zrobić to dobrze i silnik służył jeszcze przez lata trzeba go rozebrać, zdjąć głowice(obligatoryjne planowanie),
sprawdzić stan techniczny wału korbowego, ewentualnie przeszlifować lub nawet wymienić wał na taki w lepszym stanie.
Przerabiałem temat rozbierania M54B30 na części pierwsze, tanio nie jest, ale jeśli zrobisz to dobrze będzie to operacja na lata.
Jeśli okaże się, że po rozebraniu cylindry są ok, wał też lub tylko do szlifu, to nowe pierścienie + panewki i nie wyjdzie z tego kosmiczna kwota.
Jeśli nie robisz sam, to koszt rozebrania silnika to około 1000 zł, może mniej jeśli masz kogoś znajomego, + pierścienie, panewki UPG i planowanie.
Gorzej jeśli silnik po rozebraniu okaże się w kiepskiej kondycji.
W silniku na dodanym filmiku, padła panewka na 6 cylindrze.
W takiej sytuacji, aby zrobić to dobrze i silnik służył jeszcze przez lata trzeba go rozebrać, zdjąć głowice(obligatoryjne planowanie),
sprawdzić stan techniczny wału korbowego, ewentualnie przeszlifować lub nawet wymienić wał na taki w lepszym stanie.
Przerabiałem temat rozbierania M54B30 na części pierwsze, tanio nie jest, ale jeśli zrobisz to dobrze będzie to operacja na lata.
Jeśli okaże się, że po rozebraniu cylindry są ok, wał też lub tylko do szlifu, to nowe pierścienie + panewki i nie wyjdzie z tego kosmiczna kwota.
Jeśli nie robisz sam, to koszt rozebrania silnika to około 1000 zł, może mniej jeśli masz kogoś znajomego, + pierścienie, panewki UPG i planowanie.
Gorzej jeśli silnik po rozebraniu okaże się w kiepskiej kondycji.
W silniku na dodanym filmiku, padła panewka na 6 cylindrze.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 7 lip 16, 10:38
- BMW: 330CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: EH32444
No właśnie ja nie chciałbym tego robić - wole to zlecić komuś kto zna się na rzeczy stąd moja prośba o namiar na taki warsztat. Ciężko stwierdzić skąd dochodzi dokładnie dźwięk ale póki co znalazłem opinie które sugerują że to są panewki
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
Hej, rok temu pojawił się u mnie w samochodzie (w prawdzie silnik znacznie mniejszy bo M43) podobny dźwięk, taki charakterystyczny jak na tym filmiku, faktycznie była to obrócona jedna panewka, nie jeździłem z takimi objawami, została zdjęta miska olejowa i po obmierzeniu wału mikrometrem i wizualnej ocenie mechanik nie stwierdził żadnych uszkodzeń/odkształceń wału, zostały wymienione same panewki i od tego czasu samochód przejechał już dosyć sporo kilometrów i póki co bezawaryjnie. Oczywiście pewniejszym rozwiązaniem byłby bardziej kompleksowy remont silnika, ale chciałem się tylko podzielić moim doświadczeniem z panewkami i może u Ciebie również nie będzie to wielka tragedia.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Moim zdaniem panewki, nie jeździłbym.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2822 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 1 Odpowiedzi
- 1022 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: blitzpl1
-
- 4 Odpowiedzi
- 1117 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Telcontar1968
-
- 3 Odpowiedzi
- 1662 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Espex
-
- 11 Odpowiedzi
- 17948 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 2397 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GerkhaN
-
- 4 Odpowiedzi
- 2850 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 7 Odpowiedzi
- 10948 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 0 Odpowiedzi
- 1860 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 6 Odpowiedzi
- 2860 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patrickpk