M54B30 problem z odpaleniem po nocy

Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#1

Post autor: Grzechu »

Witam :)

Od pewnego czasu moje 330i ma mały problem z zapalaniem po nocnym postoju. Nie będę się rozpisywał - wrzucam dwa filmy. Problem ten występuje tylko podczas pierwszego odpalenia po nocy. Wychodząc z pracy, gdzie auto potrafi stać 10 godzin, problem już nie występuje. Dzieje się tak od 2 miesięcy. Tylko raz zdarzyło mi się, że musiałem pokręcić ok. 4 sekundy na rozruszniku, żeby zapalił.
W styczniu mechanik wymieniał filtr paliwa (BOSCH).
Czy uszkodzony czujnik temperatury zewnetrznej (pokazuje -40st) może mieć wpływ na poranny rozruch?
Możliwe, że czujnik położenia wałka rozrządu daje o sobie znać? Sprawdzałem w INPA - żadnych błędów (chyba że źle szukam, prosze o nakierowanie mnie skąd Wam zrobić screena)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc ;)



maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#2

Post autor: maczupikczu »

Hyhy to według ciebie źle odpala ? :D
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#3

Post autor: Grzechu »

maczupikczu pisze: 4 lip 21, 14:46 Hyhy to według ciebie źle odpala ? :D
uwierz, że jest różnica. wcześniej palił "na dotyk"
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#4

Post autor: maczupikczu »

Grzechu pisze: 4 lip 21, 14:51
maczupikczu pisze: 4 lip 21, 14:46 Hyhy to według ciebie źle odpala ? :D
uwierz, że jest różnica. wcześniej palił "na dotyk"
Spróbuj 2 razy nabić ciśnienie, tzn włącz zapłon poczekaj, wyłącz, włącz, poczekaj i odpal. Świece też pewnie swoje już robią.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Na drugim filmie widać, że aku ma lekko dość (kontrolki trakcji).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#6

Post autor: Grzechu »

maniek21112 pisze: 4 lip 21, 22:31 Na drugim filmie widać, że aku ma lekko dość (kontrolki trakcji).
faktycznie, z tego co sobie przypominam to INPA pokazywała na samym zapłonie 11,5V a na wolnych obrotach 13,5V. Czasem po włączeniu zapłonu, na ułamek sekundy pojawi się "E" na wyświetlaczu przy trybie skrzyni
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Ładowanie za niskie (sprawdź multimetrem dla pewności) a aku niedoładowany, pewnie już ma dość (spadek prądu rozruchu).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”