M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Post autor: bartrej » 10/01/22, 12:46

Witam. Wiem, że b30 mają to do siebie, że lubią olej.

Przy spokojnej jeździe, wgl nie ubywa. Ostatnio trasa 1300km,duży but cały czas granicę 200km/h. Poszło ok 3 litrów oleju. Auto wgl. nie kopci nie czuć dymu.

Przebieg 290tkm ( +/- 50tkm :D )

Co radzicie? Czepiać się czy póki nie widać opiłków ani nie hałasuje zostawić temat na później ew. choć wątpię plukanka?

Ten przebieg to chyba również okres ogarnięcia łańcuszka, a na ten moment na wszystko mnie nie będzie stać.

Co byście mi w pierwszej kolejności mogli poradzić?


Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 186
Rejestracja: 25/06/18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Post autor: Grzechu » 10/01/22, 13:16

Mam ten sam motor, przy przebiegu 320k. Kiedyś brała 1l/1000km. wymieniłem odme (która rozleciała się w rękach) oraz zawór DISA (w poprzednim nie było wgl łopatki regulującej przepływ powietrza). Ubytek oleju (auto również nie puściło niebieskiego dymka) spadł do ok 150-200ml. Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju. Nie bój się płukanki silnika. Powszechnym mitem jest stwierdzenie że rozszczelni Ci silnik i olej zacznie wyciekać każdą możliwą szczeliną. Przy tym przebiegu wymieniaj olej w motorze co 10k km ;)

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 6782
Rejestracja: 11/04/15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Post autor: scghost » 10/01/22, 13:24

Grzechu pisze:
10/01/22, 13:16
Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju.
bez przesady...




wracajac do tematu - odme faktycznie raz by pasowalo wymienic, bo pewnie nigdy nie ruszana
profilaktycznie to mozna uszczelnic silnik, tzn np. zdjac miske, zobaczyc czy tam w srodku nie ma jakichs cudów, gluta itd. zmienic uszczelke miski
opcjonalnie uszczelniacze wału przod i tyl

poza tym mozesz sie pobawic np. w zalewanie cylindrów naftą, jak pomoze to pomoze, jak nie pomoze to nie zaszkodzi
a tak na serio to niestety remont i zmiana pierscieni

a lancuch to zostaw w spokoju
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 186
Rejestracja: 25/06/18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Kontakt:

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Post autor: Grzechu » 10/01/22, 17:33

scghost pisze:
10/01/22, 13:24
Grzechu pisze: ↑
10/01/2022, 13:16
Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju.
bez przesady...
tak przynajmniej słyszałem na Serwisie ;)

maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 24/09/16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:
Kontakt:

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Post autor: maczupikczu » 10/01/22, 18:36

Odma potem płukanka. Oglądałem dużo filmików z płukankami i odziwo naprawdę potrafi cuda zdziałać i testy robione przez osoby według mnie rzetelne (Coobcio, M4K)


Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 240
Rejestracja: 10/09/18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski
Kontakt:

Re: M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Post autor: bartrej » 11/01/22, 1:01

Disa regenerowana 3 razy, ale 3 raz już na amen. Odma i węże nowe. Widzę, że dużo osób jednak poleca te płukanie to może faktycznie spróbuję, a akurat zbliża się zmiana oleju.

Lepiej zrobić to środkami do płukania silników czy naftą, bo i znajomy też poleca naftą i nią zazwyczaj zalewał cylindry.

Wcześniej miałem trochę wycieków, uszczelki miedziane od wężyka przy czujniku walka dolotu i pokrywa, ale to już ogarnięte.
scghost pisze:
10/01/22, 13:24

Miałem się czepiać miski przy wymianie magla, ale kiedy uszczelniłem górę to i na dole sie sucho zrobiło to dałem sobie spokój ale pomyślę o tym bo trochę rozbierania od dołu a ja za granicą siedzę to słabe warunki na to. Co do uszczelniaczy wału, masz jakiś film o tym nagrany jak to lecieć czy szukać innych pomocy np. newtis bo ja samouk i kupę rzeczy zostało jeszcze na 1 raz do ogarnięcia :D

Dodam jeszcze, że jeżdżę na LPG. Olej Valvoline 5w50 ponad 3 lata i nie pamiętam już jaki był przed zakupem zalany, ale przy zabawie lubiły sobie zawory pocykać.


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości