M54b30, pobór oleju. Co dalej?

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 131
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#1

Post autor: bartrej »

Witam. Wiem, że b30 mają to do siebie, że lubią olej.

Przy spokojnej jeździe, wgl nie ubywa. Ostatnio trasa 1300km,duży but cały czas granicę 200km/h. Poszło ok 3 litrów oleju. Auto wgl. nie kopci nie czuć dymu.

Przebieg 290tkm ( +/- 50tkm :D )

Co radzicie? Czepiać się czy póki nie widać opiłków ani nie hałasuje zostawić temat na później ew. choć wątpię plukanka?

Ten przebieg to chyba również okres ogarnięcia łańcuszka, a na ten moment na wszystko mnie nie będzie stać.

Co byście mi w pierwszej kolejności mogli poradzić?
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#2

Post autor: Grzechu »

Mam ten sam motor, przy przebiegu 320k. Kiedyś brała 1l/1000km. wymieniłem odme (która rozleciała się w rękach) oraz zawór DISA (w poprzednim nie było wgl łopatki regulującej przepływ powietrza). Ubytek oleju (auto również nie puściło niebieskiego dymka) spadł do ok 150-200ml. Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju. Nie bój się płukanki silnika. Powszechnym mitem jest stwierdzenie że rozszczelni Ci silnik i olej zacznie wyciekać każdą możliwą szczeliną. Przy tym przebiegu wymieniaj olej w motorze co 10k km ;)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

Grzechu pisze: 10 sty 22, 13:16 Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju.
bez przesady...




wracajac do tematu - odme faktycznie raz by pasowalo wymienic, bo pewnie nigdy nie ruszana
profilaktycznie to mozna uszczelnic silnik, tzn np. zdjac miske, zobaczyc czy tam w srodku nie ma jakichs cudów, gluta itd. zmienic uszczelke miski
opcjonalnie uszczelniacze wału przod i tyl

poza tym mozesz sie pobawic np. w zalewanie cylindrów naftą, jak pomoze to pomoze, jak nie pomoze to nie zaszkodzi
a tak na serio to niestety remont i zmiana pierscieni

a lancuch to zostaw w spokoju
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 132
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

#4

Post autor: Grzechu »

scghost pisze: 10 sty 22, 13:24 Grzechu pisze: ↑
10/01/2022, 13:16
Odmę powinno się wymieniać profilaktycznie co 2-3 wymiane oleju.
bez przesady...
tak przynajmniej słyszałem na Serwisie ;)
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 153
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#5

Post autor: maczupikczu »

Odma potem płukanka. Oglądałem dużo filmików z płukankami i odziwo naprawdę potrafi cuda zdziałać i testy robione przez osoby według mnie rzetelne (Coobcio, M4K)
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 131
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#6

Post autor: bartrej »

Disa regenerowana 3 razy, ale 3 raz już na amen. Odma i węże nowe. Widzę, że dużo osób jednak poleca te płukanie to może faktycznie spróbuję, a akurat zbliża się zmiana oleju.

Lepiej zrobić to środkami do płukania silników czy naftą, bo i znajomy też poleca naftą i nią zazwyczaj zalewał cylindry.

Wcześniej miałem trochę wycieków, uszczelki miedziane od wężyka przy czujniku walka dolotu i pokrywa, ale to już ogarnięte.
scghost pisze: 10 sty 22, 13:24

Miałem się czepiać miski przy wymianie magla, ale kiedy uszczelniłem górę to i na dole sie sucho zrobiło to dałem sobie spokój ale pomyślę o tym bo trochę rozbierania od dołu a ja za granicą siedzę to słabe warunki na to. Co do uszczelniaczy wału, masz jakiś film o tym nagrany jak to lecieć czy szukać innych pomocy np. newtis bo ja samouk i kupę rzeczy zostało jeszcze na 1 raz do ogarnięcia :D

Dodam jeszcze, że jeżdżę na LPG. Olej Valvoline 5w50 ponad 3 lata i nie pamiętam już jaki był przed zakupem zalany, ale przy zabawie lubiły sobie zawory pocykać.
miklo
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 1 paź 21, 23:46
BMW: e46 330 xi touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: miklo »

A jakie są objawy przytkanej odmy? U mnie chyba jej nie słyszę, obroty w sumie stabilne. Wciągnął mi około litra oleju na 4 tysiące km. Kilka dni temu wymieniony został uszczelniacz wału, bo ciekł. Może będzie lepiej. Nie czuć oleju, nie ma dymku. Widzę tylko, że mam lekko okopcone końcówki wydechu.

Po odkręceniu korka oleju czuć, że jest przysysany (jak silnik chodzi oczywiście). Sprawdzałem ręką - czuć wyraźnie przysysanie. Nie ma przy odkręcaniu / zdejmowaniu korka żadnego zafalowania obrotów, czy coś. Czytałem gdzieś, że to właśnie objawy przytkanej odmy. Ale może to jakiś internetowy mit? :D
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Przy sprawnej odmie ma zauważalnie przysiąść na obrotach po odkręceniu korka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#9

Post autor: Err »

Jeśli wycieki ogarnięte to zalej cylindry naftą, płukanka nic Ci nie da, można sobie zalać dla własnego zadowolenia że się coś zrobiło przy furze. M54 wlane najpierw 1L później 0,5l w sumie płukane ok 1,3h. Po zdjęciu miski konieczny był dimer, namaczanie i od %uja szorowania ręcznego. Płukanka w najmniejszym stopniu nie daje tego co ludzie sobie wyobrażają.
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
miklo
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 1 paź 21, 23:46
BMW: e46 330 xi touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: miklo »

maniek21112 pisze: 28 cze 22, 20:28 Przy sprawnej odmie ma zauważalnie przysiąść na obrotach po odkręceniu korka.
Sprawdziłem jeszcze raz. Na zimnym silniku po zdjęciu korka lub wyciągnięciu bagnetu silnik zaczyna telepać i wyraźnie się krztusi. Na gorącym jest lekkie zawahanie obrotów, ale ledwo wyczuwalne. To chyba oznacza, że odma jeszcze działa.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”