M54b30 odzyskanie mocy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#1

Post autor: bartrej »

Witam, potrzebuję rad jak zyskać trochę koników.
Ostatnio shamowałem swoją 330i, która na rolkach wypluła tylko 200km na benzynie oraz 202 na LPG.

Świeci mi się check, operator mówił, że może to mieć wpływ na moc. W inpie wywala mi termostat ( temperaturę trzyma wporządku ).
Palą sie też sondy lambda. Później sobie podepnę to porobię foty.

Czy silnik krokowy może mieć wpływ na moc? Czasem obroty mi falują (ze 3-4 razy podskoczą) przy puszczeniu gazu, a na zapłonie na zgaszonym strasznie brzęczy. Był czyszczony jakiś czas temu. Była też regenerowana Disa.

Zamierzam wyrzucić katy, czy warto?
Nie mam seryjnego wydechu, jakis customowy z kwasówki chociaż wygląda oryginalnie, a na końcowym jest wybite Made in Germany, też zrobię foto, może ktoś mi pomoże namierzyć co to jest.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

Zregenerowac vanos i ustawic rozrzad, wroci elastycznosc z dolu i na pewno cos na gorze jesli obecnie jest slabo.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Jak wydech jest zrobiony bez głowy to też ogranicza ten silnik, to nie kopciuch, że można mu zrobić przelot i będzie mu lżej. Dawaj te błędy, jeżeli chodzi o termostat to masz uszkodzoną grzałkę, teraz nie zbija Ci temperatury pod obciążeniem tak jak być powinno.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
cezary1808
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
BMW: e46 330i touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: cezary1808 »

W jakim stanie masz osprzęt silnika?
Chłopaki dobrze napisali, u mnie po zrobieniu vanosa auto zaczęło lepiej górą jechać, fakt wymieniłem też pompę paliwa na nową :) Ale u siebie przebrnąłem przez cały osprzęt, gumy silnika, uszczelki, rolki, disa i auto jeździ znacznie lepiej od stanu sprzed zabaw w ogarnianie stanu technicznego.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#5

Post autor: bartrej »

Vanksy są do roboty, ale muszę poczekać bo są to spore koszta, a w tym roku mi wessał układ SSG sporo hajsu.

Błędy
:poklon:
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Ogarnij szczelność dolotu, ponieważ po błędach widać, że jej nie masz, i już będzie lepiej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#7

Post autor: bartrej »

maniek21112 pisze: 18 paź 19, 9:42 Ogarnij szczelność dolotu, ponieważ po błędach widać, że jej nie masz, i już będzie lepiej.
No właśnie próbuję, wcześniej Plak pomagał, nieszczelnosc była na disie. Teraz Plak nic nie pomaga, jest coś skuteczniejszego? Czyścik do tarcz? Jak jeszcze namierzyć nieszczelnosc.
Mam stożek, może coś on tu wini? Może przepływka?
cezary1808
Bywalec forum
Posty: 515
Rejestracja: 10 mar 16, 0:03
BMW: e46 330i touring
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#8

Post autor: cezary1808 »

Wyczyść przepływkę,
jaki masz przepływ powietrza (mierzony) na jałowych obrotach?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Wtłaczanie dymu w dolot, tak wszystko widać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#10

Post autor: bartrej »

cezary1808 pisze: 18 paź 19, 11:35 Wyczyść przepływkę,
jaki masz przepływ powietrza (mierzony) na jałowych obrotach?
Obrazek
Nie jestem pewny czy to to.
maniek21112 pisze: 18 paź 19, 13:37 Wtłaczanie dymu w dolot, tak wszystko widać.
Nie posiadam tej maszynki, a nie jestem pewny czy gdzieś w mojej miescinie znajdę kogoś kto o tym słyszał, ale popytam.

Ostatnio dziwnie zachowuje mi się silnik krokowy, bzyczenie na zaplonie. Wczoraj jak siedziałem wpięty Inpą, to słyszałem jak chodził w nim tłoczek, obroty falowaly i co ciekawe auto paliło na 5 garów, dopiero jak zrobiłem tam ze 4km załapał szósty.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”