M54b30 odzyskanie mocy

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#21

Post autor: bartrej »

maniek21112 pisze: 23 paź 19, 16:52 Co do obejścia katów nie podpowiem, pewnie wgranie euro 2 coś poprawi, ale czy będzie jak w oryginale to nie wiem.
Dzięki, założę do tego nowy temat. Po ogarnięciu sond i katów, zobaczymy czy będzie się lepiej zbierała :)
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#22

Post autor: bartrej »

maniek21112 pisze: 23 paź 19, 15:19 Obie sondy przed katalizatorem stoją.
Co sie zmieniło po wymianie sond:
Z dziesięciu zostały tylko 4 błędy, z czego jeden to nadal termostat.
Skasowałem adaptacje lambdy trochę pojeździłem, check znów się pojawił, ale o wiele później.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#23

Post autor: maniek21112 »

Miałem pisać czemu sondy wybrałeś ngk? Widać, że obie tak samo leżą, ja zawsze polecam bosch lub vdo. Dodatkowo masz nowy błąd grzałki sondy za katalizatorem na banku 2 a błąd grzałki termostatu nie zniknie dopóki go nie wymienisz. Jak dodajesz gazu to budzą się te sondy przed katem? Jak to wygląda podczas jazdy? Oczywiście dalej trzeba znaleźć nieszczelność dolotu, którą zapewne masz (błędy złego składu mieszanki).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#24

Post autor: bartrej »

maniek21112 pisze: 25 paź 19, 15:35 Miałem pisać czemu sondy wybrałeś ngk? Widać, że obie tak samo leżą, ja zawsze polecam bosch lub vdo. Dodatkowo masz nowy błąd grzałki sondy za katalizatorem na banku 2 a błąd grzałki termostatu nie zniknie dopóki go nie wymienisz. Jak dodajesz gazu to budzą się te sondy przed katem? Jak to wygląda podczas jazdy? Oczywiście dalej trzeba znaleźć nieszczelność dolotu, którą zapewne masz (błędy złego składu mieszanki).
Bo były cenowo pośrednie i mi takie zaproponowali, następne byly po 400 za sztuke. Termostat mnie nie interesuje narazie. Jak dodaje gazu wzrastają wartości tak samo przy opalaniu.
Zajrzę dokładniej do tej Disy jeszcze, może coś w niej.
A grzałka sondy to po prostu sonda?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Sonda ma grzałkę, jak pada to trzeba wymienić sondę. Problem w tym, że zachowanie tych nowych przed katalizatorami nie jest normalne i nie powinno tak być.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#26

Post autor: bartrej »

maniek21112 pisze: 25 paź 19, 19:51 Problem w tym, że zachowanie tych nowych przed katalizatorami nie jest normalne i nie powinno tak być.
Kwestia firmy lub jakiegoś innego czynnika? Może to LPG? A może filtr stożkowy?
Ja lewy jestem z mechaniki, cały czas się uczę na tym aucie i staram się wszystko sam ogarnąć - bo najlepiej.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

To nie ma wpływu, z resztą możesz sprawdzić przecież na pb, wg mnie coś jest nie tak z tymi sondami, które kupiłeś. Obejrzyj sobie jak to wygląda u innych to będziesz widział różnicę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#28

Post autor: bartrej »

No fakt, nie chodzą jak powinny. Ale może to ta przepływka skoro nie stożek.

Pierwszy raz Check mi się zapalił jak rozdupcyło Dise, w tym momencie przy okazji założyłem stożek oraz zregenerowałem starą i błąd się utrzymuje.

Ktoś jeszcze jakieś pomysły co do tych sond?
jcvda
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 27 sty 16, 19:26
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Piotrków

#29

Post autor: jcvda »

Włącz ten lambdaintegrator w przedziale silnika, obserwuj wskazania i psikaj jakimś samostartem, jeśli będzie się zmniejszać wartość to masz tam nieszczelność. Wtyczki nie pomylone od sond?
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#30

Post autor: bartrej »

jcvda pisze: 22 lis 19, 17:47 Włącz ten lambdaintegrator w przedziale silnika, obserwuj wskazania i psikaj jakimś samostartem, jeśli będzie się zmniejszać wartość to masz tam nieszczelność. Wtyczki nie pomylone od sond?
Nie, nie pomylone, nawet nie bardzo jak chyba jest. Dzis Wymieniam czujnik położenia walka dolotu, ponieważ, co jakis czas falują obroty, brakuje mocy i słychać buczenie.

Dodatkowo wyjąłem Dise i poprawiłem szczelność.

Kolejna rzecz, na benzynie check znika. A na LPG kiedyś nie świecił, zastanawiam się, czy nie kupić adapterow do sond.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”