M54B30 nie pali na wszystkie gary

peczek7
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 1 lut 19, 17:37
BMW: e46 m54b30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: peczek7 »

Witam, pacjent m54b30 nie pali na 4 i 6 cylindrze. Nowe świeczki, cewki ok, iskra jest. Wtryski sprawdzane, podmieniane. Na jednym i drugim pinie przy 4 i 6 wtrysku napięcie takie jak na aku. Przejścia sprawdzone pomiędzy wtryskami a kompem, są. Działa tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Ktoś coś może poradzić?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#2

Post autor: Broder »

a kompresje sprawdzales?
Obrazek
peczek7
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 1 lut 19, 17:37
BMW: e46 m54b30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#3

Post autor: peczek7 »

nie sprawdzałem kompresji. Dopiero co zrobiłem przekładkę silnika, przed swapem wszystko było ok
peczek7
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 1 lut 19, 17:37
BMW: e46 m54b30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#4

Post autor: peczek7 »

podłączyłem pod kompa i jest wypadanie zapłonu na 4 i 6 cylindrze. Po skasowaniu błędów jest to samo. Szukałem nieszczelności na kolektorze plakiem, zmywaczem do tarcz i nic zero reakcji. Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#5

Post autor: Broder »

Wtyczek od sond przed katem nie zamieniles bankami?
Obrazek
peczek7
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 1 lut 19, 17:37
BMW: e46 m54b30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#6

Post autor: peczek7 »

nie, wtyczki są na swoich miejscach
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#7

Post autor: Broder »

Nie chce zebys pomyslal ze robie z ciebie idiote ;) ale dopoki sam czegos nie sprawdze w swoj sposob to nie jestem pewny (tym bardziej na odleglosc) kto co i jak wykonal.
Jestes pewny ze sondy sa prawidlowo podlaczone? Odlaczales je podczas swapa? Kto w ogole ogarnial ten swap? Z jakiego silnika?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#8

Post autor: Jarando »

Zrób jak pisze Broder.
Wtyczki od sond (głównie tych za katalizatorem) łatwo zamienić bankami.
U mnie podczas swapa na M54B30 tez miałem cyrki z wypadaniem zapłonu, brakiem mocy, check engine.
Zajrzyj do galerii mojej byłej coupe i zobacz ile rzeczy sprawdzałem i wymieniałem, zanim doszliśmy do tego, co tak naprawdę ją bolało.
A były to właśnie zamienione wtyczki od sond za katalizatorem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
peczek7
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 1 lut 19, 17:37
BMW: e46 m54b30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#9

Post autor: peczek7 »

wtyczki są ok, przed zmianą silnika wszystko dokładnie oznaczałem białym markerem. Dziś podmieniłem kompa i też bez zmian. Sam robiłem całego swapa z e46 m54b30 2000r do rekina e23
peczek7
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 1 lut 19, 17:37
BMW: e46 m54b30
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#10

Post autor: peczek7 »

zmierzyłem kompresje na każdym garnku jest około 10barów dodatkowo sprawdziłem ciśnienie paliwa, podczas pracy 3,5 bara. Przy okazji spier... sobie pedał gazu lub przepustnice. Po naciśnięciu przepustnicy ręcznie, przestał działać pedał gazu. Na inpie widać że działa pedałek, po adaptacji przepustnica niby też działa. Ale po odpaleniu silnika nie ma reakcji na gaz. Da się coś z tym zrobić?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”