M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#11

Post autor: Palec11 »

Dobra panowie zrobiło się cieplej i wszystko w porządku auto odpala ładnie pracuje fakt delikatne drgania przez chwilę się pojawiają ale CHECK ENGINE nie wyskakuje i jest wszystko w porządku na 1 rzut oka. Dziś sprawdziłem błędy i mimo wszystko jest błąd : 238 VerbrennungsaussetzerZylinder 1

Tak się zastanawiam czy to może być ważne jak sprawdzałem świece i cewki to nic tam niepokojącego nie wdziałem świeczki suche wszystko ok. Jedyne co mi nie przypasowało to to że górna część cewki ta gumowa osłonka przy kablach była delikatnie w oleju (całą cewka i gniazdo świeca suche) i to własnie na cylindrze 1 myślicie że te okrągłe uszczelki z pokrywy zaworów https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=ET55-EUR-12-2002-E46-BMW-330i&diagId=11_2172 mogą przepuszczać i w jakiś sposób powodować na mrozie wypadanie zapłonu ??

A co do LPG to mam te 2 kable odłączyć i tyle tak ?
Obrazek

I czy nie lepiej pojechać do majstrów od LPG niech oni tam grzebią nie chciał bym przez przypadek gwarancji stracić ... i czy nie wystarczy wyjeździć gazu do 0 i po prostu wyłączyć go przyciskiem ?? (Bo właśnie LPG się zaczyna kończyć to może obeszło by się bez ingerencji w cokolwiek ?)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Tak.
Tak.
Nie.
Tak.
Czyli może to powodować te problemy choć nie sądzę.
Wystarczy odłączyć te kabelki.
Nie jedź do gazowników.
Możesz wyjeździć gaz do końca, kilka razy przełączyć jeszcze lpg i gotowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#13

Post autor: Palec11 »

A i jak skasuje adaptacje w silniku (zrobiłem to przypadkowo) to trzeba odnowa ustawiać LPG ? czy to nie ma wpływu ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#14

Post autor: maniek21112 »

Nie ma wpływu, ale i tam miałeś skasować adaptacje gdy wyjeździsz lpg.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#15

Post autor: Palec11 »

maniek21112 pisze: 25 lis 18, 15:54 Nie ma wpływu, ale i tam miałeś skasować adaptacje gdy wyjeździsz lpg.
Wiem :) Przez przypadek usunięte ;/
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#16

Post autor: Spectron »

Sprawdz sobie cisnienie oleju. Ja mialem taka sytuację jak Ty na zimnym silniku wypadaly zaplony i czasem zgasl nawet. Okazalo się ze pompa daje tak duze cisnienie ze podpieralo zawory.
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#17

Post autor: medoff »

Spectron pisze: 8 gru 18, 9:01 Okazalo się ze pompa daje tak duze cisnienie ze podpieralo zawory.
Ja prdle :shock:
Co ja przeczytałem :shock:
Ostatnio zmieniony 8 gru 18, 12:03 przez medoff, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#18

Post autor: scghost »

ja bym prewencyjnie wymienił silnik
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#19

Post autor: Palec11 »

:spam: :spam:
scghost pisze: 8 gru 18, 12:02 ja bym prewencyjnie wymienił silnik
Wracając do tematu pojeździłem z pustym zbiornikiem LPG na benzynce i w sumie wszystko było Ok błędów brak.(Chociaż i tak miałem wrażenie że na zimnym buda lekko drga i jak by delikatnie te zapłony wypadały) Ale komp nic nie pokazywał ... (minusowe temp były wtedy)
Wróciłem do LPG i znowu pojawiły się błędy cyl 1 i cyl 4 tylko bez chcek engine (myślę że to dlatego że mrozów nie ma)

No i niby wnioski nasuwają się same że to wina LPG i trzeba do gazownika jechać (chociaż zastanawia mnie to że były lekkie drgania i na samej benzynie przy odpalaniu jak by właśnie te zapłony wypadały tylko słabiej)

Ale dziś wymieniałem świece i moim oczom pokazało się coś niepokojącego : Obrazek

Wygląda to jak by spod tej śruby wyciekał olej i zbierał się w rowku przy cewce na 1 cylindrze. Świeca miała gwint w oleju było go nie za wiele ale był. Myślicie że to może być problemem wypadania zapłonów ?? I problem tkwi nie w LPG a w uszczelce pokrywy zaworów ?? Czy głowica do remontu ?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#20

Post autor: scghost »

bez zartow
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”