M54B30 kilka kwiatków

Szyja
Posty: 7
Rejestracja: 4 cze 22, 15:49
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#1

Post autor: Szyja »

Próbuję ostatnio zmusić do pracy na 6 cylindrach silnik M54B30 w E46.
Pracuje na 4,5 cylindra, w czasie jazdy szarpie, wolne obroty stabilne ale tak ok 500-600
Na szybko miałem tylko ELM327 i Torque co wypluło
P0313, P0300, P1347, P1349, P0030, P1345, P1353, P1343, P0102 chociaż część z tego to pewno efekt odpinania wtyczek na pracującym silniku, żeby wybadać wypadające zapłony.
INPĘ i kabel dopiero organizuję, żeby treściwiej go podiagnozować.

Czasem też bez dającej się wyłapać prawidłowości pojawia się następujący problem:
W czasie prasy wskazówka od temp płynu chłodzącego leci na max i wtedy auto gaśnie.
Dzieje się tak losowo, gdy auto jest zimne, czasem gdy rozgrzane ale ten max na wskaźniku nie odzwierciedla prawdy, bo auto się nie gotuje.
Wyłączam, przekręcam kluczyk na zapłon i jeśli wskazówka pójdzie na 40 (zimny) lub 90 (ciepły) to mogę odpalać bo zaskoczy.
Jeżeli jednak wskazówka będzie nadal szła na max to nie mam co kręcić bo nie zaskoczy.
Wtedy zdjęcie klemy "przywraca normalność" i można kręcić.

Pytanie też co oprócz EWS tu zostało zrobione w MS43?
Obrazek

Czy jest ktoś z INPĄ w okolicy Skarbka z Gór w Wwie?

Pozdro
Szyja

p.s. jakby ktoś potrzebował to mogę podpowiedzieć w temacie Skydiving
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Jak podasz kody błędów bmw to wtedy będzie o czym dyskutować. Jeżeli wskaźnik temperatury szaleje to albo czujnik temperatury pod kolektorem dolotowym lub dme. Jeżeli zawsze idzie na max w prawo to jest brak komunikacji z dme.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

czyli komp pomodzony niewiadomo jak i zgaduj zgadula :Search:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Szyja
Posty: 7
Rejestracja: 4 cze 22, 15:49
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#4

Post autor: Szyja »

Poprzedni właściciel twierdzi, że tylko EWS jest wykodowany ale nie wiem co ta ostatnia linijka flamastrem ma znaczyć.
Generalnie auto po zakupie działało i przyjechało (swap ok 30 tys km temu) a problemy zaczęły się po wizycie na myjni.
Z tym wskażnikiem wody to niestety nie zawsze tak się dzieje. Bez powtarzalnej prawidłowości.
Kabel w drodze.
Kompresja nie powalająca ale równo we wszystkich cylindrach. Test z niebieskim płynem negatywnie, tzn. cały czas niebieski=nie idą spaliny do wody.
Jaką żywotność mają zwykłe niklowe świece Denso K20TT i jaką przerwę dla NoPb+LPG ustawić? 0,95-1mm?
Czy cewki Bosch 0221504100 (wciskane, nieprzykręcane, z trzema pinami po trójkącie a nie poziomo) też pomiędzy pinami 1 i 2 powinny mieć 0,8ohma?
Obrazek

Czy ktoś w Wwie (najlepiej z okolic Castoramy przy Głębockiej) ma świece używane, które wymieniał tylko ze względu na przebieg ale poprawnie działały.
Tak samo pytanie o używane ale działające cewki.
Szyja
Posty: 7
Rejestracja: 4 cze 22, 15:49
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#5

Post autor: Szyja »

Kupiłem kabel z Bimmer, Inpa
Skasowane, przejechane, rozgrzane i jeszcze raz zczytane
Błędy 241, 227, 202, 242, 243
Miałem nawet wrażenie że po pierwszym skasowaniu błędów i przejażdżce jakby ożył, działał prawie na 6 cylindrów, nie dławił się.
No ale po chwili błedy, gaśnięcie więc powolny powrót do bazy.

Błędy shadow 90, 91, 93, 241, 227, 202, 2, 18, 83, 30, 242, 192
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Skoro ma kabel i program to wklej te błędy, bez shadow, tam są dodatkowe informacje, które mogą się przydać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szyja
Posty: 7
Rejestracja: 4 cze 22, 15:49
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#7

Post autor: Szyja »

Niestety fotki, bo pierwszy raz działałem na INPIe, myślałem, że błędy kopiuje się Copy/Paste jak w VCDS dla Skody.
(jest jakiś inny sposób niż od razu po zczytaniu wchodzenie w C:/EC-APPS/INPA/BIN/na_fs.tmp ? )
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak z mierzeniem cewek, co pytałem powyżej?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Zostaw cewki w spokoju, pokaż masę powietrza oraz korekty paliwowe na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu (96-97 stopni), następnie nagraj (programem do tego) pracę sond, 30 sekund na wolnych obrotach, dodaj gazu i znowu 30 sekund na wolnych obrotach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#9

Post autor: Err »

Jak ktoś usunie ews i zrobi to po szybkości to wyskakuje błąd 0 na silniku, nie masz co brać tego pod uwagę. Sondy jak nie uwalone to lewe powietrze do ogarnięcia. Zastanawia mnie jak wygląda wiązka u Ciebie
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Szyja
Posty: 7
Rejestracja: 4 cze 22, 15:49
BMW: E46 M54B30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Płeć:

#10

Post autor: Szyja »

Poprosiłem synka youtubera coby tatusiowi pomógł i wrzucił od siebie :D
Skasowane błędy, odpalony nadal chodzi nie na wszystkich.

W załączeniu po kolei:
- na zimnym,


- błedy po rozgrzaniu,


- na ciepłym (przegazówka tam gdzie widać przepływkę, potem w dziale "sondy" ok 30 sek na luzie, przegazówka, kolejne ok 30sekund na luzie)
czy dobrze widzę brak reakcji sonda 1 bank 1, i korekty na cyl 4 wywalone w kosmos, ?, na koniec brak komunikacji, wskazówka wody na max i zgasł
sonda 1 bank 2 jest nowa, reszta stare wiek i przelot nieznane
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”