M54B30 - dziwne skoki obrotów podczas dodawania lekko gazu

websky
Posty: 6
Rejestracja: 14 lip 16, 10:12
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#1

Post autor: websky »

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem skoków obrotów w mojej 330xi. Skoki występują poniżej 1000obr, nie do końca puszczone sprzęgło i lekko wcisnięty gaz. Wymieniłem olej, filtry. Wyczyscilem dise, przepustnicę normalną i biegu jałowego. Sprawdziłem też szczelność silnika. Ok. Nie bierze oleju. Miał wymieniony czujnik wałka dolotowego na oryginał. Cewki i świece ok. Na zimnym jest trochę lepiej nie ma objawów. Ktoś miał podobny problem?


Załączam film
https://youtu.be/ocdYnXiGQjo

Edit:
Czy spalanie na mieście 16-17L to norma w tym aucie? Upewniam się czy przypadkiem nie podaje za dużej mieszanki paliwa. Choć sondy są w porządku.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2 sie 16, 0:16 przez websky, łącznie zmieniany 1 raz.
lukanior
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 sie 16, 15:40
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom

#2

Post autor: lukanior »

Witam ja tez mam takie objawy gdy puszczam powoli sprzeglo i dodaje gazu obroty wskakuja na 1000 i zaraz spadaja na ok 500 i pozniej sie podnosza . Co to moze byc
websky
Posty: 6
Rejestracja: 14 lip 16, 10:12
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#3

Post autor: websky »

Lukanior, a czy przeprowadzałeś jakąś diagnozę? Szukałeś przyczyny dlaczego tak się dzieje? Jakie BMW masz, z jakim silnikiem? Wspomnę jeszcze, że jak spadają obroty to wydobywa się dziwny dźwięk, jak by coś zgrzytało. Miałem też na kompie wskazane wypadanie zapłonu. Ale po przemienieniu cewek w inne miejsca już tego problemu nie mam.

Sprawdziłem też czy tak się dzieje jak nie ruszasz z miejsca. Faktycznie, też spadają obroty.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
websky
Posty: 6
Rejestracja: 14 lip 16, 10:12
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#4

Post autor: websky »

Witam, jakiś czas temu postanowiłem przyjrzeć się dokładnie problemowi. Prawdopodobnie problem leży w wyrobionym napinaczu. Podczas dodawania lekko gazu i skręcania kierownicą, napinacz skacze jak szalony. W dodatku pasek się ślizga i alternator nie daje wystarczającego napięcia. Niedługo będę zmieniał cylinderek z napinacza, dam znać czy wszystko działa poprawnie.

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”