M54B30 deficyt mocy

xarturr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 21, 19:51
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#11

Post autor: xarturr »

Sonda za katem chyba nie ma wpływu na pracę silnika?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Skąd takie wnioski? Jakby nie była potrzebna to nie byłoby jej.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
xarturr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 21, 19:51
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#13

Post autor: xarturr »

Z tego co mi wiadomo pełni tylko rolę diagnostyczną aby móc na jej podstawie oszacować stan i działanie katów.
xarturr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 21, 19:51
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#14

Post autor: xarturr »

Zrobiłem jeszcze raz te pomiary, na trzecim biegu do samej odciny. Ostatnie najwyższe wskazanie masy powietrza wynosi 506,50 przy 6260 RPM, to nie za mało? Filmik:

Dodatkowo wrzucam podgląd na vanosa, ta sama sytuacja, trzeci bieg do odciny:

Skok tłoka również zmierzony, jest to 3.0, jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Za mało, przepływomierz masz oryginalny?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
xarturr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 21, 19:51
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#16

Post autor: xarturr »

No więc tak - kupiłem inną używaną oryginalną przepływkę Siemens'a i podmieniłem zamiast mojej (jak się okazało przy wymianie też miałem Siemensa, nie żaden zamiennik) i zrobiłem taki sam test czyli do samej odciny na trójce. Odczyty z INPY pokazują, że obie przepływki działają identycznie.
Odczyt z mojej przy 6260 RPM to 506 kg/h
Odczyt z podmienionej przy 6292 RPM to 509 kg/h
Skoro problemem nie jest przepływka to co może powodować tą za niską masę powietrza?

Filmik z nową przepływką do wglądu:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

To na 100% b30? Sprawdz oznaczenie na bloku, ewentualnie naklejkę przy uchu do podnoszenia silnika, koło vanosa, choć to wiadomo mogło być przełożone przy wymianie słupka.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
xarturr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 21, 19:51
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#18

Post autor: xarturr »

Oznaczenie na bloku się zgadza, skok tłoka też.
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 155
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#19

Post autor: maczupikczu »

Sciagales może kolektor? Mam na myśli opcję że klapa disy moze kiedyś komuś pękła i leży w kanałach. Jak mi disa pękła to na 3 części z czego jedna zablokowała kanał dolotowy a kolejne dwie przed samymi zaworami się oparły. Może to blokuje przepływ powietrza?

Roboty trochę jest ale moooże...
xarturr
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 27 kwie 21, 19:51
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Opoczno

#20

Post autor: xarturr »

Wątpię, gdyby disa pękła (czyli oczywiście by nie działała) to by nie było widać charakterystycznego dołka na wykresie z hamowni w okolicy 4k rpm, wynikającego właśnie z disy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”