m54b30 cięzko zapala po postoju i wypada zapłon na wysokich obrotach

kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#21

Post autor: kawbandos »

Dzisiaj jeździł bez wypadania zapłonów i zapalał normalnie, chociaż cały czas nie zakręciłem butli (dwa elektrozawory są po drodze). Czyli lejące wtryski (tego jestem pewien, że leją) rozjeżdżają mocno adaptacje. Na to wygląda. Chociaż już były sytuacje, że myślałem że jest dobrze więc jak to się mówi nie chwal fi....a przed wytryskiem.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#22

Post autor: tomx »

Jak wyżej kolega wspomniał, kup kabel i sprawdź go przez INPA ewentualnie znajdź kogoś na forum kto za przysłowiowe piwko Ci to sprawdzi. Trzeba sprawdzić korekty paliwowe, opcja "rough" w diagnostyce silnika. Najlepiej wrzuć film z pomiarów - auto najlepiej zimne, wcześniej nie odpalane - wtedy widać jakie są korekty na konkretnych cylindrach.
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#23

Post autor: kawbandos »

Ta opcja to akurat nie są korekty. Korekty to sprawdza sonda dla banków i dopiero po rozgrzaniu
cezare

#24

Post autor: cezare »

kawbandos pisze: 6 lip 19, 9:13 A lambda wpływa na odpalanie? Czym najlepiej diagnozować sondy?
lambda nigdy .. lambda zaczyna prace po osiagnieciu swojej temperatury ( a pracuje w mega wysokich ), do czasu kiedy lambda nie złapie swojej temperatury ECU zapodaje program startowy - pomijając odczyt z lambdy ... ( korekkcie jeżeli się myle- tak było w ECU Mitsubishi - ale chyba koła nie wymysliłem )

ale znam ten ból bardzo dobrze : miałem w s60 2.5T
Obrazek

wypadanie zapłonu = silnik nie potrafi złożyć prawidłowej mieszanki
przewody ( wiązka silnika ) , czujnik wałka, uszczelka pod głowicą.
w gazie dochodzić jeszcze może wypalenie gniazd zaworowych ( wydechowe ) - niestety .. tę listę bym odchaczał, to bym sprawdzał. tam bym szukał.

sam czujnik wałka potrafi nieźle namieszać, ECU ma swoje ostatnie zapisy - i jak czujnik klęka - to nie jest tak że staje, ECU daje ostatnie odczyty jako prawdopodobne i mamy sytuację rozsynchronizowanej pracy zapłonu... ale pracy.

kolejny to sam moduł zapłonu..
kolejny to MAF sensor

duuuża zabawa / dużo sprawdzania kolego. i na bank, wiele da sie szybko wykluczyć oprogramowaniem diagnostycznym czytajacym real data z czujników wlaśnie.

Ale błagam poprawiajcie mnie - piszę ze swoich doświaczeń kompletnie nie zwiazanych z BMW / a ono ma swoje pantenty na "życie" od wanosów po inne. przeze mnie nie znane.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Korekty paliwowe to patrol adaption w inpa a to o czym mowa to korekcje na cylindrach.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#26

Post autor: tomx »

No tak, zakładka "rough" pokazuje korekty paliwowe silnika na zimnym silniku. Jak silnik jest ciepły i wejdziemy w rough to niewiele tam zobaczymy lub korekty będą minimalne.

To służy temu, że możemy zobaczyć o ile % paliwa więcej dany cylinder dostaje na zimnym by zachował taką samą efektywność pracy, co założona przez producenta na zimnym silniku dla poszczególnego cylindra. Możemy wykorzystać te dane po to, by wiedzieć który z cylindrów najbardziej "niedomaga".

maniek21112, Nie lubie się czepiać ale patrol to może straż miejska robić, oczywiście chodzi o Petrol Adaptation czyli Adaptacje Paliwowe ;) taka literówka a wiele zmienia.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

Skoro tak twierdzisz :good: może być i petrol..
Obrazek
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#28

Post autor: tomx »

Tłumacza niemiecka języka na angielska języka trudnawy sprawunek :good: Tak czy tak, wiadomo o co chodzi ;)
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#29

Post autor: kawbandos »

Dobra, mam wreszcie działający kabel do inpy. Czas na diagnozę. Więc w skrócie. Wypadają zapłon na losowych cylindrach kiedy potrzymam auto przez kilka sekund na jednakowych obrotach, ale tylko powyżej 4tys obr. Na co patrzeć. Co to jest zakładka rough. Jakie tam mają być parametry?
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#30

Post autor: kawbandos »

i gdzie tam są korekty długie i krótki?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”