M54B30 - buczenie z okolic kolektora dolotowego.

Awatar użytkownika
nieskazitelny
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 mar 16, 15:58
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#1

Post autor: nieskazitelny »

Cześć,

dzisiaj prawdopodobnie padła mi pompa paliwa, bo rano trzy razy próbowałem odpalić, za pierwszymi dwoma odpalał, ale nierówno pracował i gasł sam jakby właśnie nie było wystarczającej ilości paliwa. Zauważyłem również, że na zapłonie w pozycji drugiej coś buczy spod maski i tyka... ktoś z Was spotkał się z czymś takim?

https://www.youtube.com/watch?v=feyOy6vuREI

Doszukałem się co to buczy. Przepustnica. Dodatkowo po naciśnięciu na pedał przepustnicy (gazu) buczenie zmienia swój dźwięk. To tak ma być? Nigdy wcześniej czegoś takiego nie słyszałem.

Czy możliwe jest również, że filtr paliwa się zatkał na amen i pompa po napompowaniu odpowiednio wysokiego ciśnienia paliwa, ale które nie może się przebić przez zatkany filtr przestaje przy przekręceniu kluczyka pompować paliwo? Bo nie mam pojęcia kiedy filtr paliwa był wymieniany, a sam miałem na początku sierpnia go wymienić :D
Sikormen94
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 5 lut 15, 15:44
BMW: e46 316i lift
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Namyslow

#2

Post autor: Sikormen94 »

Tam w okolicach przepustnicy jest elektryczna pompka od małego układu chłodzenia i ona może tak właśnie chodzić.



Tykanie przepustnicy też jest chyba normalne.

Ciśnienie paliwa można poprostu sprawdzić pistoletem do kół.
Awatar użytkownika
nieskazitelny
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 mar 16, 15:58
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#3

Post autor: nieskazitelny »

Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#4

Post autor: Robik-m »

Awatar użytkownika
nieskazitelny
Bywalec forum
Posty: 49
Rejestracja: 19 mar 16, 15:58
BMW: E46 330Ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Lublin

#5

Post autor: nieskazitelny »

Zawór nagrzewnicy jest właśnie gorący też nie wiem dlaczego, ale nie buczy...tak mi się dzisiaj wydawało jak go odłączyłem od zasilania.

Dzisiaj doszedłem co to buczało. Mianowicie - http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BD51-EUR-09-2002-E46-BMW-330Ci&diagId=11_2879 - Zawór regulacji biegu jałowego BOSCH 1 13411744713.

Natomiast dzięki LEO z forum BMW Sport dowiedziałem się, że zawór nagrzewnicy (https://pl.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/64_0890/KM65754/0/0/0/0/0 element nr 2) jest gorący jak mamy ustawioną temperaturę na 16 stopni, ponieważ w zaworze tym pracuje elektromagnes, który trzymając zawór w pozycji zamkniętej ze względu na płynący przez niego prąd się nagrzewa.

A co do mojego problemu to sprawdziłem bezpieczniki i przekaźnik pompy paliwa i wychodzi na to, że jednak pompa zdechła.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”