M54B30 błąd sond 228

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#11

Post autor: Broder »

Masa powietrza chyba troszke za niska jak na b30
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#12

Post autor: maniek21112 »

Zdecydowanie za niska, sprawdź jaki przepływomierz jest w aucie, czy oryginał (vdo siemens/continental) czy coś innego. Nagraj zachowanie sond w tych samych warunkach, 20 sekund na wolnych obrotach, dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#13

Post autor: Corran »

Broder pisze: 16 maja 23, 15:52 Masa powietrza chyba troszke za niska jak na b30
Właśnie czytam u mnie 9,25 kg/h a po internetach piszą że powinno być około 14kg/h dla m54b30

Dodatkowo mnie zastanawiają te korekty paliwowe
Bo u mnie te błędy 227 i 228 mają dopisek "abweichung fett" którą rozumuje się jako mieszanka zbyt bogata?
Natomiast te korekty są dodatnie. Lambdaintergrator(cokolwiek to jest) ujemne. To w końcu mieszanka bogata czy uboga?

Obrazek
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#14

Post autor: Corran »

Gaz do 2k obr.


do 5k obr.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Dlatego sprawdź co to za przepływomierz jest, wskazania masy powietrza nie pasują do korekt paliwowych oraz pracy sond. Miałem podobnie w aucie, w którym był przepływomierz pierburga.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#16

Post autor: Corran »

Przepływomierz chyba oryginalny
Nie ma pęknięć na plastikach, blaszka jest
Wyczyściłem go piskaczem do przepływomierzy
Bez najmniejszej różnicy nadal 9 kg/h

Obrazek
Obrazek

No ale
pojechałem do wuja co ma kanał
Porozbieraliśmy trochę auto
No wygląda to dobrze - disa nowa, przepustnica czyściutka, uszczelki wokół niej okrągłe całe.
Wszystkie przewody od separatora nówki.
Co prawda ten gumowy rękaw widzę że jest już zamiennik Febi, nie odemnie.
Było już w sprawdzane dymowo ale pewnie sami spróbujemy później jeszcze raz

No ale znaleźliśmy jedną rzecz
Nie mam tej przepustnicy w wydechu, na samym końcu za puszką, co była w 30i nie wiem czy w innych też
No to sprawdzamy cały ten układ sterowania podciśnieniem, elektrozawór działa
Zbiorniczek podciśnienia znaleźliśmy bo ten wlot powietrza rozbieraliśmy - no i bomba - zaślepiony
Idąc dalej na z tyłu kolektora te oryginalne zaślepki w porządku i w miejscu gdzie powinien byś wężyk od zbiorniczka - druga autorska zaślepka

Kupiłem wężyk, podłączyliśmy
Układ do tej przepustnicy działa - robię Inpą "aktywacja przypustnicy wydechu" i to cięgło chodzi.
Tylko oczywiście nie mam klapki w przelocie
Niestety, w pracy auta nic się nie zmieniło, dalej wywala check, dalej 227 228.

Ta przepustnica może być powodem? Tylko z tego co czytam ta przepustnica jest otwarta na jałowym biegu wiec chyba nic nam to nie zmienia w zbyt małej ilości powietrza na przepływomierzu na postoju.



Obrazek
Obrazek
Autorskie zaślepki
Obrazek
Brak przepustnicy
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

Nagraj korekty pod obciążeniem, najlepiej podczas jazdy. Te które widać z wolnych obrotów nie powinny powodować tych błędów. Może jest pęknięta pokrywa zaworów i dopiero pod obciążeniem dzieje się więcej, ewentualnie uszkodzony o-ring bagnetu w misce. Przepustnica wydechu nie ma związku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#18

Post autor: Corran »

Szefowa nagrała przy okazji, wybaczcie jakość
Ale chyba sobie sprawie jakieś urządzenie co mi nagra parametry auta
Z tego co widzę raz był skok tego lamdaintegrator w czerwone pole do 12% w 1:41 jak przyspieszałem wyprzedzając rowerzyste

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#19

Post autor: maniek21112 »

Program do nagrywania ekrenu i wszystko będzie czytelne, tutaj ciężko jest cokolwiek wyłapać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#20

Post autor: Corran »

Siema
Zrobiłem samemu próbę dymowa
Odrazu znalazłem małe bombelki przy podstawie bagnetu - pęknięta uszczelka
Tak to reszta szczelna oglądając ze wszystkich stron

Uszczelka wymieniona
I dalej kompletnie bez zmian
zaraz błędy i check endżajn

Nagrałem te korekty w trasie(już po zmianie uszczelki i resecie adaptacji) i w zasadzie za każdym razem jak dam gaz to idą w czerwone pole, nawet do 25
Masa powietrza teraz pokazuje 10 kg/h, ale mamy upał 25st to też może troche zmienić

Co tam jeszcze radźcie majstry?
Wierzę wam bardziej niż "mechanikom" którym powierzałem auto... "Wszystko szczelne"...


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”