M54B30 błąd sond 228

Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#1

Post autor: Corran »

Cześć,
pacjent kupeta 3.0 WBABN51040JT65522
M54B30

Autko niedawno kupiłem, po kilku dniach check engine i 5 błędów związanych z sondami, spowodowane m. in. urwaniem się 2 sond(sam gwint został :D)

- wymieniona odma
- wymienione świece
- wymienione uszczelnienie pokrywy zaworów, kolektora dolotowego oraz wydechowego
- wymieniony zawór sterowania powietrza dolotowego(ten z taką klapką, ona mi zaczęła latać też góra dół i już wyrobiona była)
- wymienione 2 sondy lambda za katalizatorem
- jeszcze jakieś przewody podciśnieniowe mi majster zmienił

To zredukowało błędy do jednego - 228, zdjęcie poniżej.

Jestem zielony w e46.
Byłbym wdzięczny za pomoc co jeszcze może powodować ten błąd?

Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

zapewne lewe powietrze
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#3

Post autor: Corran »

Dzięki, ale które miejsca zostały jeszcze do sprawdzenia? bo miałem nadzieje że jeśli chodzi o nieszczelności na jakiś uszczelkach to już wszystko?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

np. zaslepki z tylu kolektora
ale tak ogolnie to test szczelnosci dymem obowiazkowo,
wzrokowo nigdy nie znajdziesz np. malego pekniecia plastiku, podwinietej uszczelki itd.

poza tym warto przeplywke wyczyscic, bo tez moze takie cos powodowac
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#5

Post autor: Corran »

scghost pisze: 20 mar 23, 9:14 np. zaslepki z tylu kolektora
ale tak ogolnie to test szczelnosci dymem obowiazkowo,
wzrokowo nigdy nie znajdziesz np. malego pekniecia plastiku, podwinietej uszczelki itd.

poza tym warto przeplywke wyczyscic, bo tez moze takie cos powodowac
Próba szczelności zrobiona, zero wycieków

I żeby było ciekawe, dziś po 10km, dodatkowe błędy:
228
227
203
202

Przy czym jedzie chyba normalnie, brak checka...
(mówię chyba bo nawet już nie wiem jak to auto normalnie pracuje)

Czy to nie są teraz przypadkiem błędy na przednich sondach? (bo tylko tylnie za katalizotorem były wymieniane)
"mikstura zbyt bogata"?
Jak wszystko szczelnie to sondy wymienić?
No ale aż nie chce mi się wierzyć wszystkie 4 sondy naraz padły w aucie


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Zostaw sondy w spokoju, one informują o problemie. Na 99% lewe powietrze, pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu bez odbiorników prądu oraz korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

wymiana sond to ostatnie rzecz, ktora powinno sie tu zrobic
oczywiscie 'mechanicy' robia to jako pierwsze xD
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#8

Post autor: Corran »

Test szczelności dymem brak przecieków
Masa powietrza nie mam zdjęcia ale majster mówi że się zgadza

Poradźcie za co się jeszcze zabrać? Sond nie zmieniam narazie
Ostatnio zmieniony 15 maja 23, 22:47 przez Corran, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Za to:
maniek21112 pisze: 21 mar 23, 6:46 pokaż masę powietrza na wolnych obrotach po pełnym rozgrzaniu bez odbiorników prądu oraz korekty paliwowe.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Corran
Bywalec forum
Posty: 16
Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
VIN: JT65522

#10

Post autor: Corran »

Witam po 2 miesięcznej przerwie.

Zacząłem w marcu budowę domu i dopiero teraz mam chwile zająć się autem - a jeździ bezproblemowo za wyjątkiem ciągle powracających błędów 227 i 228.

Check engine czasem się zapala a po 3 dniach jeżdżenia, potem samoistnie gaśnie i tak w kółko.

Podłączyłem teraz kompa to miał kilkanaście błędów 227 i 228 w pamięci, ale pojeździłem godzinę i nic nie wróciło.

Poniżej screeny różnych wartości, może wam się rzuci coś w oczy? auto rozgrzane, wszystko wyłączone poza silnikiem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”