M54B30 błąd sond 228
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9953
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Zdecydowanie za niska, sprawdź jaki przepływomierz jest w aucie, czy oryginał (vdo siemens/continental) czy coś innego. Nagraj zachowanie sond w tych samych warunkach, 20 sekund na wolnych obrotach, dodaj gazu i znowu 20 sekund na wolnych.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JT65522
Właśnie czytam u mnie 9,25 kg/h a po internetach piszą że powinno być około 14kg/h dla m54b30
Dodatkowo mnie zastanawiają te korekty paliwowe
Bo u mnie te błędy 227 i 228 mają dopisek "abweichung fett" którą rozumuje się jako mieszanka zbyt bogata?
Natomiast te korekty są dodatnie. Lambdaintergrator(cokolwiek to jest) ujemne. To w końcu mieszanka bogata czy uboga?

- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9953
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Dlatego sprawdź co to za przepływomierz jest, wskazania masy powietrza nie pasują do korekt paliwowych oraz pracy sond. Miałem podobnie w aucie, w którym był przepływomierz pierburga.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JT65522
Przepływomierz chyba oryginalny
Nie ma pęknięć na plastikach, blaszka jest
Wyczyściłem go piskaczem do przepływomierzy
Bez najmniejszej różnicy nadal 9 kg/h


No ale
pojechałem do wuja co ma kanał
Porozbieraliśmy trochę auto
No wygląda to dobrze - disa nowa, przepustnica czyściutka, uszczelki wokół niej okrągłe całe.
Wszystkie przewody od separatora nówki.
Co prawda ten gumowy rękaw widzę że jest już zamiennik Febi, nie odemnie.
Było już w sprawdzane dymowo ale pewnie sami spróbujemy później jeszcze raz
No ale znaleźliśmy jedną rzecz
Nie mam tej przepustnicy w wydechu, na samym końcu za puszką, co była w 30i nie wiem czy w innych też
No to sprawdzamy cały ten układ sterowania podciśnieniem, elektrozawór działa
Zbiorniczek podciśnienia znaleźliśmy bo ten wlot powietrza rozbieraliśmy - no i bomba - zaślepiony
Idąc dalej na z tyłu kolektora te oryginalne zaślepki w porządku i w miejscu gdzie powinien byś wężyk od zbiorniczka - druga autorska zaślepka
Kupiłem wężyk, podłączyliśmy
Układ do tej przepustnicy działa - robię Inpą "aktywacja przypustnicy wydechu" i to cięgło chodzi.
Tylko oczywiście nie mam klapki w przelocie
Niestety, w pracy auta nic się nie zmieniło, dalej wywala check, dalej 227 228.
Ta przepustnica może być powodem? Tylko z tego co czytam ta przepustnica jest otwarta na jałowym biegu wiec chyba nic nam to nie zmienia w zbyt małej ilości powietrza na przepływomierzu na postoju.


Autorskie zaślepki

Brak przepustnicy

Nie ma pęknięć na plastikach, blaszka jest
Wyczyściłem go piskaczem do przepływomierzy
Bez najmniejszej różnicy nadal 9 kg/h


No ale
pojechałem do wuja co ma kanał
Porozbieraliśmy trochę auto
No wygląda to dobrze - disa nowa, przepustnica czyściutka, uszczelki wokół niej okrągłe całe.
Wszystkie przewody od separatora nówki.
Co prawda ten gumowy rękaw widzę że jest już zamiennik Febi, nie odemnie.
Było już w sprawdzane dymowo ale pewnie sami spróbujemy później jeszcze raz
No ale znaleźliśmy jedną rzecz
Nie mam tej przepustnicy w wydechu, na samym końcu za puszką, co była w 30i nie wiem czy w innych też
No to sprawdzamy cały ten układ sterowania podciśnieniem, elektrozawór działa
Zbiorniczek podciśnienia znaleźliśmy bo ten wlot powietrza rozbieraliśmy - no i bomba - zaślepiony
Idąc dalej na z tyłu kolektora te oryginalne zaślepki w porządku i w miejscu gdzie powinien byś wężyk od zbiorniczka - druga autorska zaślepka
Kupiłem wężyk, podłączyliśmy
Układ do tej przepustnicy działa - robię Inpą "aktywacja przypustnicy wydechu" i to cięgło chodzi.
Tylko oczywiście nie mam klapki w przelocie
Niestety, w pracy auta nic się nie zmieniło, dalej wywala check, dalej 227 228.
Ta przepustnica może być powodem? Tylko z tego co czytam ta przepustnica jest otwarta na jałowym biegu wiec chyba nic nam to nie zmienia w zbyt małej ilości powietrza na przepływomierzu na postoju.


Autorskie zaślepki

Brak przepustnicy

- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9953
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nagraj korekty pod obciążeniem, najlepiej podczas jazdy. Te które widać z wolnych obrotów nie powinny powodować tych błędów. Może jest pęknięta pokrywa zaworów i dopiero pod obciążeniem dzieje się więcej, ewentualnie uszkodzony o-ring bagnetu w misce. Przepustnica wydechu nie ma związku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JT65522
Szefowa nagrała przy okazji, wybaczcie jakość
Ale chyba sobie sprawie jakieś urządzenie co mi nagra parametry auta
Z tego co widzę raz był skok tego lamdaintegrator w czerwone pole do 12% w 1:41 jak przyspieszałem wyprzedzając rowerzyste
Ale chyba sobie sprawie jakieś urządzenie co mi nagra parametry auta
Z tego co widzę raz był skok tego lamdaintegrator w czerwone pole do 12% w 1:41 jak przyspieszałem wyprzedzając rowerzyste
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9953
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Program do nagrywania ekrenu i wszystko będzie czytelne, tutaj ciężko jest cokolwiek wyłapać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 mar 23, 14:22
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
- VIN: JT65522
Siema
Zrobiłem samemu próbę dymowa
Odrazu znalazłem małe bombelki przy podstawie bagnetu - pęknięta uszczelka
Tak to reszta szczelna oglądając ze wszystkich stron
Uszczelka wymieniona
I dalej kompletnie bez zmian
zaraz błędy i check endżajn
Nagrałem te korekty w trasie(już po zmianie uszczelki i resecie adaptacji) i w zasadzie za każdym razem jak dam gaz to idą w czerwone pole, nawet do 25
Masa powietrza teraz pokazuje 10 kg/h, ale mamy upał 25st to też może troche zmienić
Co tam jeszcze radźcie majstry?
Wierzę wam bardziej niż "mechanikom" którym powierzałem auto... "Wszystko szczelne"...




Zrobiłem samemu próbę dymowa
Odrazu znalazłem małe bombelki przy podstawie bagnetu - pęknięta uszczelka
Tak to reszta szczelna oglądając ze wszystkich stron
Uszczelka wymieniona
I dalej kompletnie bez zmian
zaraz błędy i check endżajn
Nagrałem te korekty w trasie(już po zmianie uszczelki i resecie adaptacji) i w zasadzie za każdym razem jak dam gaz to idą w czerwone pole, nawet do 25
Masa powietrza teraz pokazuje 10 kg/h, ale mamy upał 25st to też może troche zmienić
Co tam jeszcze radźcie majstry?
Wierzę wam bardziej niż "mechanikom" którym powierzałem auto... "Wszystko szczelne"...




-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post