[M54b25] Wypadanie zapłonu cyl. 2

Awatar użytkownika
wyrzykosso
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 23 sie 16, 7:44
BMW: 325Ci M54B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Trzcianka

[M54b25] Wypadanie zapłonu cyl. 2

Post autor: wyrzykosso »

Witam,

Postaram się opisać problem możliwie najkrócej, ale najdokładniej.

Od jakiegoś czasu, nie wiem jakiego, bo kiedy kupiłem auto pod koniec lipca to przepływka nie działała. Jak to po zakupie auta, kupiłem również pakiet startowy, czyli filtry, płyny, oleje, świece itd. itp. no i przepływkę. Wymieniłem wszystko zostawiając ją na koniec. Po podłączeniu nowej, już po chwili silnik zaczął się męczyć i nierówno chodzić. Sprawdziłem na kompie - wyszło wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Próbowałem podmieniać cewki, świece, na nic. Kiedy odłączam przepływkę - nic się nie dzieje, oprócz oczywiście błędu przepływki, po podłączeniu - wypadanie zapłonu. Obserwowałem pracę sond lambda przed i po wypadnięciu i tak:
przed wypadnięciem mają status aktywny, sonda przed kata bank 1 napięcie skacze jak chce, bank 2 stoi mniej więcej w miejscu (waha się od 0,43 do 0,45V). To samo dzieje się na sondzie za katalizatorem. W końcu po jakimś czasie napięcie na obu sondach bank 2 zaczyna stopniowo wzrastać i w pewnym momencie dochodzi do wypadnięcia zapłonu i sondy mają wtedy status nieaktywny.

Pytanie: czy to sondy są wadliwe i przez nie to się dzieje czy może one działają prawidłowo a coś się dzieje nie wiem, w silniku, z mieszanką, coś złego, że wyłączają się one, aby zapobiec jakiejś innej awarii? A może nowa przepływka mimo, że działa to trefnie działa.

Chciałbym, zanim zacznę kupować i wymieniać wszystko po kolei, poznać Waszą opinię wg tego mojego, nie wiem czy wystarczająco wyjaśniającego opisu.

W skrócie: brak przepływki - ok
przepływka podłączona - wypadanie zapłonu zawsze na cylindrze 2.

Za każdą wskazówkę szczerze dziękuję :help:

Awatar użytkownika
Badboy-PL
Bywalec forum
Posty: 106
Rejestracja: 30 lip 16, 8:21
BMW: BMW E46 318I
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Bergen op zoom Holandia

Post autor: Badboy-PL »

Ja chyba mam podobny problem tylko ze z silnikiem n42b20a. Ciagle mi wyskakuje blad czujnika stukowego i blad wypadania zaplonu na cylindrze 2. Jestem po wymianie i swiec i cewek z swiecy 2 i 4. I juz sam nie wiem o co kaman.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

@ wyrzykosso przepływke kupiłeś oryginalną czy zamiennik?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
wyrzykosso
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 23 sie 16, 7:44
BMW: 325Ci M54B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Trzcianka

Post autor: wyrzykosso »

zamiennik magneti marelli.

Przy okazji zaktualizuję trochę temat:

sprawdzałem wtryski, zamieniałem miejscami, ciśnienie na listwie ok, czyściłem przepustnicę, krokowca, wymieniłem odmę z przewodami. I cały czas jesto tylko ten jeden - drugi cylinder. Nie sprawdzałem jeszcze ciśnienia w cylindrach i czujników (położenia wału, wałków itd) ale nie wiem czy któryś może powodować problem tym bardziej, że na kompie nie ma błędów czujników. Na celowniku mam teraz sterownik sinika (mam umówioną wizytę u elektryka) i w sumie więcej pomysłów co mogłoby być przyczyną nie mam.

myślisz @ mariryb, że może to być wina nieoryginalnej przepływki? bo sprawdzałem też na innej - fakt, że też nie oryginalnej i było to samo - wypadanie na drugim cylindrze. Nie mam kurna nikogo z oryginałem co by można było sprawdzić a wywalić teraz 1700 zł na ori dla testu to nie sztuka. Z drugiej strony powinienem był to zrobić od razu, ale wiadomo jak jest... Czytałem opinie, że ludziom śmiga bez problemu na MM to się zasugerowałem...

Niedziałająca przepływka, którą wymieniłem na nową to SIEMENS 1 432 356 ( nie wiem czy wszystko było dobrze kiedy działała)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

1 432 356

Ta przepływka kosztuje ok. 850zł i jest ORYGINALNA

Magneti marelli to dobry towar do VW, niestety ale w BMW nie będzie działać poprawnie.
Trzeba zacząć od tego.

mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

Nie spotkałem jeszcze nikogo kto by wsadził zamiennik i był zadowolony. Lepsza juź ori używka.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
wyrzykosso
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 23 sie 16, 7:44
BMW: 325Ci M54B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Trzcianka

Post autor: wyrzykosso »

Według porad kupiłem ori przepływkę i tak jak się spodziewałem - dalej jest to samo.

Podłączyłem kompa żeby porobić fotki parametrów przed wypadnięciem i po wypadnięciu.

sondy przed wypadnięciem
Obrazek

sondy przed wypadnięciem i przygazowanie
Obrazek

sondy po wypadnięciu
Obrazek

cd przed wypadnięciem
Obrazek

no i to co najgorsze...
praca cylindrów przed wypadnięciem
Obrazek

i po wypadnięciu
Obrazek

Ktoś coś może mi powiedzieć na temat tych danych?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Zdjecia to za malo musi byc filmik
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

Post autor: Samniewiemkto »

Mam wymieniona na ori używke. Cena 150 zł i działa bez zarzutu. Możesz na allegro poszukać, najlepiej z Anglika, bo je się często sprowadza w bdb stanie na części.
Awatar użytkownika
wyrzykosso
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 23 sie 16, 7:44
BMW: 325Ci M54B25
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Trzcianka

Post autor: wyrzykosso »

Długo nie pisałem. W tym czasie szukałem przyczyn, wymieniałem, czyściłem, sprawdzałem. Bezskutecznie.
Nagrałem video z parametrami na inpie

Tutaj praca silnika po zamontowaniu sprawnej disy (ponieważ nie działała) i skasowaniu adaptacji..

[youtube]9GVVANZwL1c[/youtube]

w zasadzie było ok do czasu aż się ponownie zaczął adaptować czyli po przejechaniu kilku km różnymi stylami.

[youtube]3LHgNInmCXc[/youtube]

Wtedy wróciło do "normy" i znowu zaczął wypadać zapłon.

Chciałem jeszcze podmieniać ecu i czujnik położenia wału czy wałków, ale nie wiem czy jest sens czy po prostu silnik jest do remontu.
Dodam, że ciśnienie na tym cylindrze jest 11, na pozostałych jest ok (14-15).

PS: przepraszam za jakość nagrań. Miałem ustawioną niższą rozdzielczość i nie w głowie mi było przestawiać z nerwów już..

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”