[M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
szymeAT
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 19, 16:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#1

Post autor: szymeAT »

Witam.
Padł moj silnik, korzystając z "okazji " chcę zmienić na cos większego, dokładniej na m54b30 lub m52b28tu.
Mało sie na tym znam, który byłby lepszy? Czytałem, że 3.0 biora duzo oleju. Moje 2.5 bralo 1l na 7tys. Jakie byłyby koszta przekladki silnika z jego osprzętem w przypadku 2.8 i 3.0? Jaką kompresje ma posiadac zdrowy silnik? Duża różnica jest miedzy 3.0 a 2.8 w jezdzie? Da się kupić zdrowe 3.0 za 3tys, max 3.5tys? Jak szukać silnika zeby sie nie wtopic?
Przekładać bedzie mechanik, ja nie mam warunków niestety do tego.
Licze na kazda poradę.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#2

Post autor: yeti »

2.8 a twoje 2.5 jedzie w zasadzie na tym samym poziomie
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#3

Post autor: D3jw »

yeti pisze: 9 cze 19, 21:12 2.8 a twoje 2.5 jedzie w zasadzie na tym samym poziomie
gównoburza start,
nie zgadzam się!
:D
Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 759
Rejestracja: 4 wrz 16, 13:47
BMW: 318i-328i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka

#4

Post autor: Analogowy13 »

Skoro mial już m54 to niech idzie w b30 przynajmniej mniej do zmiany ( pedał gazu itp) mimo że osobiście wolałbym m52b28 ale szedł bym zgodnie z zasadą przedlifty m52 polift m54
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
szymeAT
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 19, 16:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#5

Post autor: szymeAT »

@yeti nie pierwszy raz słyszę taką opinię, wiem jedynie jak jechało moje 2.5, nie miałem okazji przejechac sie 2.8, ale patrząc czysto logicznie na suche dane to 2.8 blizej do 3.0 anizeli 2.5, moim zdaniem różnica w momencie miedzy 2.5 a 2.8 jest spora, oczywiście liczy się też jego przebieg ale, takie jest moje amatorskie zdanie.

m52tub28 nie był już na elektrycznej przepustnicy jak w m54? Oczywiście, że poszedłbym w strone 3.0 ale wszedzie panują opinie, że chleje niemilosiernie olej, a ciagle dolewki nie sa fajne, rocznie robie 25-30tys km. W mojej b25 dolewałem 0,7L na 8tys i moim zdaniem to byl rewelacyjny wynik.
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#6

Post autor: D3jw »

Analogowy13 pisze: 9 cze 19, 22:05 Skoro mial już m54 to niech idzie w b30 przynajmniej mniej do zmiany ( pedał gazu itp) mimo że osobiście wolałbym m52b28 ale szedł bym zgodnie z zasadą przedlifty m52 polift m54
zawsze może złożyć m52tub28 na osprzęcie z m54
https://e46forum.pl/e46-320ci-swap-z-m54b22-na-m52b28tu-23066

nie żebym coś sugerował, wyżej link :wink:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

A jak tak z Ciekawości zapytam co padłow M54B25 ? Bo SWAP to jednak spory koszt zwłaszcza na zdrowe 3.0. Nie lepiej wyremontować i wiedzieć co się ma ?? Bo w sumie nowy słupek (lub cały silnik) swoje kosztuje zwłaszcza pewny ... A i tak uj wie co wyjdzie i co trzeba będzie robić. A tak wiesz co masz.
szymeAT
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 15 mar 19, 16:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#8

Post autor: szymeAT »

@D3jw właśnie o takie cos mi chodziło.

@Palec11 Masz rację, pewnie ze byłoby lepiej, ale remont przekroczy sporo zakup słupka, przynajmniej tak mówił mechanior. Poza tym chciałbym więcej Nm.
W jakim budżecie moge dostac zdrowe 2.8/3.0?
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#9

Post autor: Broder »

mam slupek b28 ze zrobionym vanosem i ustawionym rozrzadem, ale dzieli nas spora odleglosc ;)
Jak masz hajs laduj b30, jak mniej to b28.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

D3jw pisze: 9 cze 19, 21:54
yeti pisze: 9 cze 19, 21:12 2.8 a twoje 2.5 jedzie w zasadzie na tym samym poziomie
gównoburza start,
nie zgadzam się!
:D
Czuje się zobowiązany również nie zgodzić :wink:
szymeAT pisze: 9 cze 19, 22:34 W jakim budżecie moge dostac zdrowe 2.8/3.0?
Jakieś 3-4 tys. Pytanie oczywiście jak kompletny ma być ten silnik, to ma duży wpływ na cenę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”