[M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
szymeAT
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 15/03/19, 16:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Kontakt:

[M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: szymeAT » 08/06/19, 20:53

Witam.
Padł moj silnik, korzystając z "okazji " chcę zmienić na cos większego, dokładniej na m54b30 lub m52b28tu.
Mało sie na tym znam, który byłby lepszy? Czytałem, że 3.0 biora duzo oleju. Moje 2.5 bralo 1l na 7tys. Jakie byłyby koszta przekladki silnika z jego osprzętem w przypadku 2.8 i 3.0? Jaką kompresje ma posiadac zdrowy silnik? Duża różnica jest miedzy 3.0 a 2.8 w jezdzie? Da się kupić zdrowe 3.0 za 3tys, max 3.5tys? Jak szukać silnika zeby sie nie wtopic?
Przekładać bedzie mechanik, ja nie mam warunków niestety do tego.
Licze na kazda poradę.
Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 192
Rejestracja: 10/01/18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: yeti » 09/06/19, 21:12

2.8 a twoje 2.5 jedzie w zasadzie na tym samym poziomie

D3jw
Bywalec forum
Posty: 677
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: D3jw » 09/06/19, 21:54

yeti pisze:
09/06/19, 21:12
2.8 a twoje 2.5 jedzie w zasadzie na tym samym poziomie
gównoburza start,
nie zgadzam się!
:D

Analogowy13
Bywalec forum
Posty: 661
Rejestracja: 04/09/16, 13:47
BMW: 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warka
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: Analogowy13 » 09/06/19, 22:05

Skoro mial już m54 to niech idzie w b30 przynajmniej mniej do zmiany ( pedał gazu itp) mimo że osobiście wolałbym m52b28 ale szedł bym zgodnie z zasadą przedlifty m52 polift m54
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924
Obrazek

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."

szymeAT
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 15/03/19, 16:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: szymeAT » 09/06/19, 22:06

@yeti nie pierwszy raz słyszę taką opinię, wiem jedynie jak jechało moje 2.5, nie miałem okazji przejechac sie 2.8, ale patrząc czysto logicznie na suche dane to 2.8 blizej do 3.0 anizeli 2.5, moim zdaniem różnica w momencie miedzy 2.5 a 2.8 jest spora, oczywiście liczy się też jego przebieg ale, takie jest moje amatorskie zdanie.

m52tub28 nie był już na elektrycznej przepustnicy jak w m54? Oczywiście, że poszedłbym w strone 3.0 ale wszedzie panują opinie, że chleje niemilosiernie olej, a ciagle dolewki nie sa fajne, rocznie robie 25-30tys km. W mojej b25 dolewałem 0,7L na 8tys i moim zdaniem to byl rewelacyjny wynik.


D3jw
Bywalec forum
Posty: 677
Rejestracja: 17/02/17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: D3jw » 09/06/19, 22:13

Analogowy13 pisze:
09/06/19, 22:05
Skoro mial już m54 to niech idzie w b30 przynajmniej mniej do zmiany ( pedał gazu itp) mimo że osobiście wolałbym m52b28 ale szedł bym zgodnie z zasadą przedlifty m52 polift m54
zawsze może złożyć m52tub28 na osprzęcie z m54
https://e46forum.pl/e46-320ci-swap-z-m54b22-na-m52b28tu-23066

nie żebym coś sugerował, wyżej link :wink:

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1782
Rejestracja: 15/04/16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: Palec11 » 09/06/19, 22:20

A jak tak z Ciekawości zapytam co padłow M54B25 ? Bo SWAP to jednak spory koszt zwłaszcza na zdrowe 3.0. Nie lepiej wyremontować i wiedzieć co się ma ?? Bo w sumie nowy słupek (lub cały silnik) swoje kosztuje zwłaszcza pewny ... A i tak uj wie co wyjdzie i co trzeba będzie robić. A tak wiesz co masz.

szymeAT
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 15/03/19, 16:47
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: szymeAT » 09/06/19, 22:34

@D3jw właśnie o takie cos mi chodziło.

@Palec11 Masz rację, pewnie ze byłoby lepiej, ale remont przekroczy sporo zakup słupka, przynajmniej tak mówił mechanior. Poza tym chciałbym więcej Nm.
W jakim budżecie moge dostac zdrowe 2.8/3.0?

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1498
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: Broder » 09/06/19, 22:40

mam slupek b28 ze zrobionym vanosem i ustawionym rozrzadem, ale dzieli nas spora odleglosc ;)
Jak masz hajs laduj b30, jak mniej to b28.
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 5012
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

Re: [M54B25] SWAP - M54B30 lub M52B28TU. Co wybrać?

Post autor: maniek21112 » 09/06/19, 22:45

D3jw pisze:
09/06/19, 21:54
yeti pisze:
09/06/19, 21:12
2.8 a twoje 2.5 jedzie w zasadzie na tym samym poziomie
gównoburza start,
nie zgadzam się!
:D
Czuje się zobowiązany również nie zgodzić :wink:
szymeAT pisze:
09/06/19, 22:34
W jakim budżecie moge dostac zdrowe 2.8/3.0?
Jakieś 3-4 tys. Pytanie oczywiście jak kompletny ma być ten silnik, to ma duży wpływ na cenę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- maskę przedlift cosmosschwarz 303
Mój czarnuch 328ia


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Tuning mechaniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość