[m54b25] problem z odpaleniem

Warzyn
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 4 maja 14, 17:07
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#1

Post autor: Warzyn »

Witam,
ostatnio mam problem z moim autem, po zatankowaniu pierwsze odpalenie przebiega normalnie, jest wszystko okej do chwili zgaszenia auta. Przy drugim odpaleniu - przerwa 5min, czy godzina, bez różnicy - auto nie chce odpalić. Prąd do cewek dochodzi, akumulator w pełni naładowany, świece mają ~5tyś km, przy kręceniu rozrusznikiem osiągam 300 obr/min, więc prąd odpada. Sprawdziłem pompy paliwa, przeczyściłem wtyczki. Na komputerze 0 błędów w chwili problemu z rozruchem, jak i po odpaleniu. Żeby teraz dobrze wyjaśnić sytuację, zakręcę rozrusznikiem kilka razy - nie odpala, odczekam znowu chwilę i normalnie sprawnie odpala i nie ma żadnych niepokojących następstw złej pracy silnika. Coś na zasadzie zapowietrzonego układu paliwowego, jednakże zapowietrzony układ odczuwałbym w ciągłej pracy silnika, tym bardziej ze układ paliwowy mam szczelny, a filtr paliwa ma około 15tyś km.

Dopełniając informacje, taki problem pojawił się póki co 5 razy, obojętnie czy tankowane było przy rezerwie, czy z większą ilością paliwa. Przerwa między odpaleniem po zatankowaniu, a drugim "nieudanym" odpaleniem, także jest niezależna. Podczas próby odpalenia próbowałem odpięcia i zapięcia akumulatora na nowo, w celu "krótkiego resetu kompa", sprawdzenie dopięcia czujników wałków, cewek itp. Zawsze po jakimś czasie odpala i pracuje bezproblemowo. Tankowane tylko na orlenie i często stosuję preparaty na przeczyszczenie układu paliwowego. Auto po swapie z n42, jednakże swap został wykonany prawie 2 lata temu, a problem pojawił się dopiero od miesiąca. Na dniach sprawdzę jeszcze zawór odpowietrzania paliwa.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? albo ktoś jest w stanie nakierować, co jeszcze sprawdzić?
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10310
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Możliwe, że świruje czujnik położenia wału, często nie wywala błędu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Warzyn
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 4 maja 14, 17:07
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#3

Post autor: Warzyn »

Witam, mała aktualizacja.
Problem pojawia się dalej, auto gaśnie nawet przed nagrzaniem się do odpowiednim temperatury pracy. Serwis po 4 tygodniach zmienił przekaźnik od pompy paliwa, ja na własną rękę zmieniłem czujnik położenia wału korbowego. Gdy auto "odetnie się" lecz jeszcze sie toczy, to mruga check. Później kręci, lecz nie odpala, dopiero po kilku godzinach. W chwili kręcenia, słychać pompy paliwa, paliwo dochodzi do listwy (sprawdzane na zaworku) prąd do świec dochodzi. Standardowo na komputerze 0 błędów.
Auto gdy odpali po czasie, pracuje normalnie, 0 symptomów złej pracy, dopóki znowu go nie odetnie i nie zgaśnie. Wiem, że to są typowe objawy czujnika halla, jednakże nie znam rozpiski, który jaki pin pracuje, zeby go podpiąć pod zasilanie 5v i posprawdzać na oscyloskopie, obojętnie czy chodzi to o czujnik wału, czy wałków rozrządu. Gdyby ktoś znał piny, jaki za co odpowiada, lub ktoś miał podobny przypadek i jest w stanie coś dopomóc, lub nakierować, to byłbym wdzięczny.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”