M54B25 niska moc przy niskich obrotach

krop
Posty: 8
Rejestracja: 3 lut 20, 8:24
BMW: E46 325iT
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żory
VIN: PB61378

#1

Post autor: krop »

Cześć,

Od lutego mam E46 325i z LPG i od dłuższego czasu borykam się z następującym problemem:

Auto po prostu nie idzie od niskich obrotów, na pewno nie idzie tak jak moje stare E39 które ma mniej mocy i więcej masy. Dodatkowo wyskakują w kółko błędy mieszanki, sond lambda przed katem (oba banki), sporadycznie przepływomierza. Objawy są zarówno na benzynie jak i gazie.

Wymienione były:
-Świece Denso IK20TT
-3x cewki bo sobie po prostu padły miesiąc po miesiącu
-Przepływomierz - Pierburg (oryginał z tego auta wysiadł miesiąc po zakupie)
-Uszczelnienia na tłoczkach VANOSa
-Uszczelka pod pokrywą zaworów

Te dwie ostatnie rzeczy były zrobione wczoraj, kiedy dałem mechanikowi auto do kompleksowego sprawdzenia dolotu. Wg niego silniczek chodzi idealnie, sprawdził cały dolot, odmę, instalację gazową - nie znalazł żadnej nieszczelności. Zasugerował jeszcze możliwość rozpadnięcia się izolacji na wtyczce od czujnika położenia wałka rozrządu co może powodować zwarcie i niekoniecznie musi wystąpić na komputerze - jest to możliwe? Montowałem też przepływkę z mojego E39 oryginalną i nie ma różnicy.

Nie mam pojęcia co jeszcze jestem w stanie sprawdzić na własną rękę. Dodam, że gdy było chłodniej auto miało znacznie lepszego kopa. Ale nie wierzę w to, że 190KM silnik ma problem ze sprawnym przyspieszaniem z załączoną klimą i innymi odbiornikami.

Chciałbym zaznaczyć że ogólnie silnik pracuje równiutko, odpala od strzała nieważne czy jest zimno i ciepło. Po prostu jeździ się jakby z przyczepką.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Wklej błędy i pokaż korekty paliwowe oraz masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
krop
Posty: 8
Rejestracja: 3 lut 20, 8:24
BMW: E46 325iT
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Żory
VIN: PB61378

#3

Post autor: krop »

Cześć,

Niestety nie miałem opcji podpiąć kompa bo po prostu mi padł. Auto trafiło więc do majstra nad majstrami - Darka w Tychach.

Ostateczna diagnoza:
-Pęknięta pokrywa zaworów
-Pęknięta odma + druciarstwo na jednym z węży
-luz na vanosie nie był skasowany
-przestawiony rozrząd

Co ciekawe po naprawie silnik śmiga na starej oryginalnej przepływce bez problemu, przepływka Pierburga oszukiwała na tyle że był w stanie pracować :oops:
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#4

Post autor: scghost »

czyli standardy :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”