Cześć,
Od lutego mam E46 325i z LPG i od dłuższego czasu borykam się z następującym problemem:
Auto po prostu nie idzie od niskich obrotów, na pewno nie idzie tak jak moje stare E39 które ma mniej mocy i więcej masy. Dodatkowo wyskakują w kółko błędy mieszanki, sond lambda przed katem (oba banki), sporadycznie przepływomierza. Objawy są zarówno na benzynie jak i gazie.
Wymienione były:
-Świece Denso IK20TT
-3x cewki bo sobie po prostu padły miesiąc po miesiącu
-Przepływomierz - Pierburg (oryginał z tego auta wysiadł miesiąc po zakupie)
-Uszczelnienia na tłoczkach VANOSa
-Uszczelka pod pokrywą zaworów
Te dwie ostatnie rzeczy były zrobione wczoraj, kiedy dałem mechanikowi auto do kompleksowego sprawdzenia dolotu. Wg niego silniczek chodzi idealnie, sprawdził cały dolot, odmę, instalację gazową - nie znalazł żadnej nieszczelności. Zasugerował jeszcze możliwość rozpadnięcia się izolacji na wtyczce od czujnika położenia wałka rozrządu co może powodować zwarcie i niekoniecznie musi wystąpić na komputerze - jest to możliwe? Montowałem też przepływkę z mojego E39 oryginalną i nie ma różnicy.
Nie mam pojęcia co jeszcze jestem w stanie sprawdzić na własną rękę. Dodam, że gdy było chłodniej auto miało znacznie lepszego kopa. Ale nie wierzę w to, że 190KM silnik ma problem ze sprawnym przyspieszaniem z załączoną klimą i innymi odbiornikami.
Chciałbym zaznaczyć że ogólnie silnik pracuje równiutko, odpala od strzała nieważne czy jest zimno i ciepło. Po prostu jeździ się jakby z przyczepką.
M54B25 niska moc przy niskich obrotach
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wklej błędy i pokaż korekty paliwowe oraz masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 3 lut 20, 8:24
- BMW: E46 325iT
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Żory
- VIN: PB61378
Cześć,
Niestety nie miałem opcji podpiąć kompa bo po prostu mi padł. Auto trafiło więc do majstra nad majstrami - Darka w Tychach.
Ostateczna diagnoza:
-Pęknięta pokrywa zaworów
-Pęknięta odma + druciarstwo na jednym z węży
-luz na vanosie nie był skasowany
-przestawiony rozrząd
Co ciekawe po naprawie silnik śmiga na starej oryginalnej przepływce bez problemu, przepływka Pierburga oszukiwała na tyle że był w stanie pracować
Niestety nie miałem opcji podpiąć kompa bo po prostu mi padł. Auto trafiło więc do majstra nad majstrami - Darka w Tychach.
Ostateczna diagnoza:
-Pęknięta pokrywa zaworów
-Pęknięta odma + druciarstwo na jednym z węży
-luz na vanosie nie był skasowany
-przestawiony rozrząd
Co ciekawe po naprawie silnik śmiga na starej oryginalnej przepływce bez problemu, przepływka Pierburga oszukiwała na tyle że był w stanie pracować

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 1 Odpowiedzi
- 457 Odsłony
-
Ostatni post autor: pietja321
-
- 10 Odpowiedzi
- 5930 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 3166 Odsłony
-
Ostatni post autor: Orzech4
-
- 12 Odpowiedzi
- 4949 Odsłony
-
Ostatni post autor: xfanyx
-
- 1 Odpowiedzi
- 892 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112