M54B25 do remontu?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 lis 18, 11:51
- BMW: 325i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: JW06667
M54B25 do remontu?
Cześć,
jestem świeżym posiadaczem E46, kupiłem 1,5 miesiąca temu. Rok produkcji grudzień 2002.
Do zrobienia było kilka rzeczy, między innymi wyciek oleju. Najpierw myślałem, że to uszczelka podstawy filtra oleju, została wymieniona ale to nie ona była winowajcą. Następnie do wymiany poszła uszczelka pod miską olejową wraz z korkiem spustu, uszczelką korka spustowego, uszczelką czujnika poziomu oleju, uszczelką miarki oleju. Dodatkowo skoro miska była zdjęta zdecydowałem się na zmianę oleju bo nie wiedziałem jaki był poprzednio i aktualnie silnik jest zalany Motulem 8100 X-Clean C3 5W40. Miałem nadzieję, że ubytek oleju zniknie, uszczelka okazała się już totalnie sztywna, gumę można było kruszyć palcami. I rzeczywiście wycieku nie ma natomiast przejechałem raptem 700km i oleju ubyło prawie cały litr... od maksimum na bagnecie do prawie minimum.
Myślałem, że jedynie odma będzie jeszcze do zrobienia bo samochód dosyć dymi (na rozgrzanym silniku po trasie 60km na wolnych obrotach wygląda to tak: https://streamable.com/xdh4a ) ale biorąc pod uwagę spalanie TAKIEJ ilości to raczej nie odma. Jestem po prostu załamany bo zacząłem czytać i z tego co przeczytałem to okazuje się, że prawdopodobnie to nawet nie uszczelniacze zaworowe tylko od razu pierścienie przy takich ilościach.
I tutaj pojawia się moje zmartwienie bo z tego co Panowie piszą w tym temacie: http://e46forum.pl/remont-m54b25-25715-10 remont to koszt koło 10k i powiem szczerze nie mam aktualnie tyle żeby wywalić na samochód. Dodatkowo nawet jeśli chcieć wymieniać pierścienie bez wyjmowania układu tłokowo korbowego to przy takiej ilości spalanego oleju tam jest pewnie tyle nagaru, że głowa mała.
Moje obawy są słuszne i silnik nadaje się tylko do remontu czy jak to widzicie?
Czy można nie robić kapitalki tylko ograniczyć się do wymiany pierścieni bez wyjmowania układu korbowego i dodatkowo uszczelniaczy zaworowych skoro głowica będzie zdjęta?
Jeśli tak to jakie koszty orientacyjnie generuje wymiana pierścieni, uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą i załóżmy pompy wody zakładając, że nic więcej po drodze się nie pojawi co musi być zrobione?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam
jestem świeżym posiadaczem E46, kupiłem 1,5 miesiąca temu. Rok produkcji grudzień 2002.
Do zrobienia było kilka rzeczy, między innymi wyciek oleju. Najpierw myślałem, że to uszczelka podstawy filtra oleju, została wymieniona ale to nie ona była winowajcą. Następnie do wymiany poszła uszczelka pod miską olejową wraz z korkiem spustu, uszczelką korka spustowego, uszczelką czujnika poziomu oleju, uszczelką miarki oleju. Dodatkowo skoro miska była zdjęta zdecydowałem się na zmianę oleju bo nie wiedziałem jaki był poprzednio i aktualnie silnik jest zalany Motulem 8100 X-Clean C3 5W40. Miałem nadzieję, że ubytek oleju zniknie, uszczelka okazała się już totalnie sztywna, gumę można było kruszyć palcami. I rzeczywiście wycieku nie ma natomiast przejechałem raptem 700km i oleju ubyło prawie cały litr... od maksimum na bagnecie do prawie minimum.
Myślałem, że jedynie odma będzie jeszcze do zrobienia bo samochód dosyć dymi (na rozgrzanym silniku po trasie 60km na wolnych obrotach wygląda to tak: https://streamable.com/xdh4a ) ale biorąc pod uwagę spalanie TAKIEJ ilości to raczej nie odma. Jestem po prostu załamany bo zacząłem czytać i z tego co przeczytałem to okazuje się, że prawdopodobnie to nawet nie uszczelniacze zaworowe tylko od razu pierścienie przy takich ilościach.
I tutaj pojawia się moje zmartwienie bo z tego co Panowie piszą w tym temacie: http://e46forum.pl/remont-m54b25-25715-10 remont to koszt koło 10k i powiem szczerze nie mam aktualnie tyle żeby wywalić na samochód. Dodatkowo nawet jeśli chcieć wymieniać pierścienie bez wyjmowania układu tłokowo korbowego to przy takiej ilości spalanego oleju tam jest pewnie tyle nagaru, że głowa mała.
Moje obawy są słuszne i silnik nadaje się tylko do remontu czy jak to widzicie?
Czy można nie robić kapitalki tylko ograniczyć się do wymiany pierścieni bez wyjmowania układu korbowego i dodatkowo uszczelniaczy zaworowych skoro głowica będzie zdjęta?
Jeśli tak to jakie koszty orientacyjnie generuje wymiana pierścieni, uszczelniaczy, uszczelki pod głowicą i załóżmy pompy wody zakładając, że nic więcej po drodze się nie pojawi co musi być zrobione?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9863
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Myślę, że bez 4-5 tyś. nie ma co podchodzić do tematu, jeden z forumowiczów robił remont tego silnika, zaraz podeślę link do jego galerii. Podobno lm top tec 4100 zmniejsza pobór oleju, ale przy takich ilościach nie ma co spodziewać się cudu.
Nawet jest w temacie, który wkleiłeś.
http://e46forum.pl/e46-325i-sedan-titansilber-by-krzysiek669-21621
Nawet jest w temacie, który wkleiłeś.
http://e46forum.pl/e46-325i-sedan-titansilber-by-krzysiek669-21621
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2063
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
Zdradz mi tajemnice jak chcesz wymienic pierscienie bez wyjmowania tlokow/korb, a zrobie Ci ten remont za darmo


-
- Bywalec forum
- Posty: 759
- Rejestracja: 4 wrz 16, 1:47
- BMW: 318i-328i
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warka
Na sylykon panie i pińcet się należy 
https://e46forum.pl/e46-318i-sedan-stahlblau-z-wloch-24924

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."

"Najpiękniejsze są dni, kiedy potrafimy być tak po prostu szczęśliwi i sami nie wiemy z jakiego powodu..."
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2063
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
Najpierw zapoznaj sie z budowa sionika, a pozniej sam dojdziesz do tego ze nie wszystko co pisza w internetach to prawda
Niestety wymiana pierscieni to minimum:
Pierscienie
Uszczelka pod glowice
Sruby glowicy
Planowanie glowicy z docieraniem zaworow i uszczelniaczami
Reszta to juz twoja decyzja, jak ma ciec to na starych uszczelkach skladasz i cieszysz sie jazda
O cenie mechanika juz nie bede pisal bo to zalezy od regionu, fucha czy normalna robota itd.

Niestety wymiana pierscieni to minimum:
Pierscienie
Uszczelka pod glowice
Sruby glowicy
Planowanie glowicy z docieraniem zaworow i uszczelniaczami
Reszta to juz twoja decyzja, jak ma ciec to na starych uszczelkach skladasz i cieszysz sie jazda
O cenie mechanika juz nie bede pisal bo to zalezy od regionu, fucha czy normalna robota itd.

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 10 lis 18, 11:51
- BMW: 325i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Lublin
- VIN: JW06667
Czyli jak chcieć wymienić pierścienie to trzeba odkręcać pokrywę stopy korbowodu i wyjmować tłoki górą czy robi się to jakoś inaczej? 
Przy okazji jak już będzie głowica zdjęta to od razu też chyba pompa wody i kontrola stanu rozrządu? I też wtedy łatwiej chyba wymienić uszczelniacze zaworowe bo podobno nie wszyscy mechanicy chcą się podejmować wymiany bez zdejmowania głowicy.

Przy okazji jak już będzie głowica zdjęta to od razu też chyba pompa wody i kontrola stanu rozrządu? I też wtedy łatwiej chyba wymienić uszczelniacze zaworowe bo podobno nie wszyscy mechanicy chcą się podejmować wymiany bez zdejmowania głowicy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 161
- Rejestracja: 7 sty 18, 3:49
- BMW: M54b25
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: zamość
Kolega BRODER opisał wyczerpująco, jeżeli chodzi o to minimum przy wymianie pierścieni.
Pompa wody przy tym silniku jest poza rozrządem więc jej stan możesz sprawdzić zawsze.
Rozrząd jest na łańcuchu więc na siłę też nie trzeba tego ruszać.
Oczywiści mówimy tutaj o tym minimum, bo jak sam już zauważyłeś kompletny remont to ok 10k

Pompa wody przy tym silniku jest poza rozrządem więc jej stan możesz sprawdzić zawsze.
Rozrząd jest na łańcuchu więc na siłę też nie trzeba tego ruszać.
Oczywiści mówimy tutaj o tym minimum, bo jak sam już zauważyłeś kompletny remont to ok 10k
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post