M54B25 Brak mocy silnika

Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#1

Post autor: Marcin-e46 »

Witam nie cały rok temu zamontowany został w mojej Bawarce ten silnik M54B25 od pewnego czasu coś jest nie tak. Mianowicie od kiedy w UK przyszła zima zaczęło się od tego, że przy odpalaniu były problemy za pierwszym razem nie zawsze załapał jak już załapał i wskoczył bieg autko potrafiło zgasnąć , czasem obroty falują. Kiedy teraz wsiadam do autka mam wrażenie, że pod maską znowu mam 2,0 :cry: Test zrobiłem przy odpiętej przepływce w pierwszej chwili auto jest jak nowe do chwili dojechania do celu i zgaszenia silnika . Po odpaleniu silnik znowu głupieje i znowu zaczyna gasnąć (wiem wina że komp nie odczytuje przepływki ) , ale czy to jest wina tylko tego ?? Na zimnym jak dodam gazu jest taki dziwny przeskok w chwili spadania obrotów jak by się na sekundę zatrzymywała wskazówka . Dodam jeszcze autko jezdzi w automacie . Mam nadzieje że ktoś już coś miał podobnego i mi podpowie co jest nie tak bo już mam dosyć :(
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#2

Post autor: Roki »

Szukaj nieszczelności.Gdzieś ssie lewizne i dlatego ja dusi i dławi.Najczęściej pęka kolanka zaraz za przepływomierzem co wchodzi w przepustnice.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#3

Post autor: Marcin-e46 »

wymieniłem przepływkę skasowane błędy i na razie jest ok guma wydaje się wyć ok . Jak coś się zmieni napiszę
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#4

Post autor: Marcin-e46 »

Witam wymieniłem czujnik położenia wałka silnik pracuje o niebo lepiej tylko, że tym razem auto jest jakoś dziwnie zadławione nie przyspiesza tak jak powinien ... no i wyskakuje błąd jeszcze P0141 czyli lambda ale czy to ona jest wina tego, że auto nie przyspiesza tak jak powinno ?? czy coś jest innego na rzeczy ?? Może ktoś miał już podobny problem ?
timmy1985
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 2 sty 15, 7:52
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#5

Post autor: timmy1985 »

Sprawdź dokładniej czy nie masz jakiejś nieszczelności.Też przerabiałem ten temat w m54. Waliło błędami czujnika położenia wałka wydechowego, błąd sond za katami, błąd składu mieszanki. Od czasu do czasu zapalał się check. Wszystkiemu były winne dziury w gumie za przepływką.
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#6

Post autor: Marcin-e46 »

ok w takim razie jutro zobaczę te gumę tylko powiedz mi bo ona chyba wchodzi pod kolektor co nie?? trudno jest tam się dostać do niej żeby ja wybadać ??
timmy1985
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 2 sty 15, 7:52
BMW: e46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto:

#7

Post autor: timmy1985 »

zdejmij filtr i obudowę. u mnie w miejsce przepływki zmieściła się gaśnica :D . dmuchnij trochę ciśnienia w silnik :) jak jest gdzieś dziura to będzie słychać. u mnie wyglądało tak:
http://zapodaj.net/55281629c9e80.jpg.html
http://zapodaj.net/6d91392034217.jpg.html
Marcin-e46
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 26 kwie 13, 19:19
BMW: BMW e46 318
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Konin
VIN: FZ91985

#8

Post autor: Marcin-e46 »

Ok sprawdziłem te gumy i są całe .... Sprawdziłem jeszcze raz Pod kompa i wywaliło znowu P0141 I P0140 ..... i na dodatek błąd termostatu tylko że hmm wymieniłem go jakieś 4 miesiące temu bo stary się zatarł ciepłe powietrze działa zimne też ..... Tylko po wymianie zrobiły się twarde węże nie wiem czemu ... i co jest dla mnie zagadką dlaczego ten silnik raz ma kopyto a czasami jak sierotka Marysia chce a nie może :twisted: Jak sprawdzałem gumy to zauważyłem, że silnik jest nie typowo mokry ni to oliwa ni to płyn silnik jest cały na 100% bo sprawdzaliśmy w oleju masła nie ma i w chłodnicy czysto może Odma ????? co wy o tym sądzicie ??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”