Strona 1 z 1

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

: 24 paź 18, 17:35
autor: Warzyn
Witam,

na inpie ciągle pojawiają się 2 błędy, nr 62 i 153 (zdjęcia poniżej). Rozumiem ze wymiana sondy regulacyjnej powinna rozwiązać sprawę, lecz nie mam pojęcia jak ugryźć problem z błędem pompy powietrza wtórnego. W aucie był robiony swap, wsadzono m54b25 w którym nie było tej pompy, silnik był połączony skrzynia automatyczna, lecz przy swapie wrzucono manual i sterownik przekodowano. Jest możliwość, ze ktos wgrał soft manuala z ta pompą powietrzną? Czym mozna to wykodować lub jak mozna rozwiązać ten problem? Chciałbym pozostawić auto bez tej pompy powietrza wtórnego.
Obrazek
Obrazek

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

: 24 paź 18, 20:17
autor: maniek21112
Trzeba obejrzeć jak wygląda praca sond za katami pod obciążeniem, może to być tylko skutek a nie przyczyna (choć obstawiam to drugie). Euro 3 nie miało pompy, więc wgranie softu z euro 3 powinno załatwić sprawę.

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

: 24 paź 18, 22:02
autor: Krzysiek669
Wyciągnij przekaźnik od pompy powietrza wtórnego.

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

: 24 paź 18, 22:08
autor: mariryb
Wyjście przekaźnika już nic nie da bo pompa się aktywowała. Trzeba wyjac przekaźnik (I bezpiecznik) i wgrać soft.
Miałem kiedyś tak przy jakimś swapie. Cały czas błąd i powodował brak tworzenia się korekt sond.

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

: 24 paź 18, 22:58
autor: Warzyn
maniek21112 pisze: 24 paź 18, 20:17 Trzeba obejrzeć jak wygląda praca sond za katami pod obciążeniem, może to być tylko skutek a nie przyczyna (choć obstawiam to drugie). Euro 3 nie miało pompy, więc wgranie softu z euro 3 powinno załatwić sprawę.
sprawdziłem chwile temu korekty tej sondy na wykresach na inpie stoją w jednym miejscu ponad wartościami nominalnymi, reszta mieszczą się w nominałach, więc w sumie przyczyna znaleziona.
mariryb pisze: 24 paź 18, 22:08 Wyjście przekaźnika już nic nie da bo pompa się aktywowała. Trzeba wyjac przekaźnik (I bezpiecznik) i wgrać soft.
Miałem kiedyś tak przy jakimś swapie. Cały czas błąd i powodował brak tworzenia się korekt sond.
Krzysiek669 pisze: 24 paź 18, 22:02 Wyciągnij przekaźnik od pompy powietrza wtórnego.
Czyli jednak wina softu. niedaleko mnie jest osoba, która moduje sterowniki ms43, więc temat do ogarnięcia. Dzięki Panowie za poradę :beer:

m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

: 12 lut 19, 2:05
autor: kawbandos
siema podłącze się do tematu. Padło wszystko dosłownie wszystko w systemie wtórnym. Pompa się zatarła. Zawór podciśnieniowy zardzewiał i jest cały czas otwarty, elektrozawór nie reaguje na napięcie. Chciałem to wszystko wymienić na jakieś używki, ale nie ma to sensu, ponieważ odkryłem coś dziwnego. Mianowicie elektrozawór dostaje cały czas napięcie. Od momentu przekręcenia zapłonu do dłuższej jazdy. Jeśli wymienię wszystko to sytuacja się powtórzy. Elektrozawór będzie puszczał ciśnienie na zawór, ten padnie bo będą przepływać tam spaliny, przy okazji zniszczy pompę i elektrozawór. Skąd ciągle napięcie na elektrozaworze regulującym ciśnienie?

©2024 phpBB SEO by Inveo