m54b25 - błąd inpa 62 oraz 153

Warzyn
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 4 maja 14, 17:07
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#1

Post autor: Warzyn »

Witam,

na inpie ciągle pojawiają się 2 błędy, nr 62 i 153 (zdjęcia poniżej). Rozumiem ze wymiana sondy regulacyjnej powinna rozwiązać sprawę, lecz nie mam pojęcia jak ugryźć problem z błędem pompy powietrza wtórnego. W aucie był robiony swap, wsadzono m54b25 w którym nie było tej pompy, silnik był połączony skrzynia automatyczna, lecz przy swapie wrzucono manual i sterownik przekodowano. Jest możliwość, ze ktos wgrał soft manuala z ta pompą powietrzną? Czym mozna to wykodować lub jak mozna rozwiązać ten problem? Chciałbym pozostawić auto bez tej pompy powietrza wtórnego.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Trzeba obejrzeć jak wygląda praca sond za katami pod obciążeniem, może to być tylko skutek a nie przyczyna (choć obstawiam to drugie). Euro 3 nie miało pompy, więc wgranie softu z euro 3 powinno załatwić sprawę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#3

Post autor: Krzysiek669 »

Wyciągnij przekaźnik od pompy powietrza wtórnego.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Wyjście przekaźnika już nic nie da bo pompa się aktywowała. Trzeba wyjac przekaźnik (I bezpiecznik) i wgrać soft.
Miałem kiedyś tak przy jakimś swapie. Cały czas błąd i powodował brak tworzenia się korekt sond.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Warzyn
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 4 maja 14, 17:07
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Koszalin

#5

Post autor: Warzyn »

maniek21112 pisze: 24 paź 18, 20:17 Trzeba obejrzeć jak wygląda praca sond za katami pod obciążeniem, może to być tylko skutek a nie przyczyna (choć obstawiam to drugie). Euro 3 nie miało pompy, więc wgranie softu z euro 3 powinno załatwić sprawę.
sprawdziłem chwile temu korekty tej sondy na wykresach na inpie stoją w jednym miejscu ponad wartościami nominalnymi, reszta mieszczą się w nominałach, więc w sumie przyczyna znaleziona.
mariryb pisze: 24 paź 18, 22:08 Wyjście przekaźnika już nic nie da bo pompa się aktywowała. Trzeba wyjac przekaźnik (I bezpiecznik) i wgrać soft.
Miałem kiedyś tak przy jakimś swapie. Cały czas błąd i powodował brak tworzenia się korekt sond.
Krzysiek669 pisze: 24 paź 18, 22:02 Wyciągnij przekaźnik od pompy powietrza wtórnego.
Czyli jednak wina softu. niedaleko mnie jest osoba, która moduje sterowniki ms43, więc temat do ogarnięcia. Dzięki Panowie za poradę :beer:
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#6

Post autor: kawbandos »

siema podłącze się do tematu. Padło wszystko dosłownie wszystko w systemie wtórnym. Pompa się zatarła. Zawór podciśnieniowy zardzewiał i jest cały czas otwarty, elektrozawór nie reaguje na napięcie. Chciałem to wszystko wymienić na jakieś używki, ale nie ma to sensu, ponieważ odkryłem coś dziwnego. Mianowicie elektrozawór dostaje cały czas napięcie. Od momentu przekręcenia zapłonu do dłuższej jazdy. Jeśli wymienię wszystko to sytuacja się powtórzy. Elektrozawór będzie puszczał ciśnienie na zawór, ten padnie bo będą przepływać tam spaliny, przy okazji zniszczy pompę i elektrozawór. Skąd ciągle napięcie na elektrozaworze regulującym ciśnienie?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”