M54B22 - zasysanie powietrza, duzy pobór oleju, niskie obroty

narzuta
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 9 cze 21, 17:48
BMW: E46 320Ci Coupe 2_2 170km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów

#1

Post autor: narzuta »

Cześć wszystkim.

Pisze na tym forum ponieważ szukam opinii właścicieli dokładnie tych aut i jakiejś diagnozy, naprowadzenia w czym może być problem a może nie ma i to normalne?
Pacjent to E46 Coupe, 2.2 170km, 2003r. Silnik M54B22
Z gory bede wdzieczny za wszystkie odpowiedzi.

A więc.
1. W ostatnich dniach zauważyłem trochę zmianę w dzwięku pracowania silnika a dokładnie usłyszałem tak jakby "zasysanie, świst powietrza" w okolicach silnika od strony kierowcy. Tak jakby przy DISie i niżej do odmy. Naczytałem się że po prostu lubią pękać ze starości plastikowe przewody od odmy i wtedy zaciągane jest lewe powietrze.
Jak mogę sprawdzić to domowym sposobem? Podobno można autostartem psiukać w te przewody i szukać dziury, jeśli obroty wzrosną to oznacza że gdzieś jest dziura i zasysa lewe powietrze tak?

Nadmienię że przed tym kilka dni wcześniej użylem Liqui Moly Pro-Line Benzin System Reiniger
Właściwości :
redukuje zawartość HC oraz CO w spalinach
usuwa osady z wtryskiwaczy, zaworów dolotowych, świec zapłonowych oraz komory spalania
eliminuje problem nierównomiernej pracy silnika
utrzymuje układ zasilania w czystości i chroni przed szkodliwymi osadami oraz korozją
Czy to mogło wpłynąć w jakiś sposób na pracę silnika lub podzespołów w ten sposób?
Po tym srodku silnik ciszej pracuje, troche roznicy widac uwazam ale nie wiem czy to pomoglo czy zaszkodzilo.

Dodatkowo sprawdzałem takim prostym sposobem (tak wyczytałem) sprawność odmy. A mianowicie na uruchomionym silniku odkręciłem korek od oleju.
Silnik na kilka sekund zmniejszył obroty, trochę się potrząsł i za chwile obroty wzrosły i wrócił do normalnej pracy. Podobno jeśli tak jest to odma jest jeszcze w miarę sprawna. Prawda to?

Wolałbym tego uniknąć i rozwiązać problem jak najszybciej. Oczywiście nagrałem ten odgłos, wrzucam link na dole postu do obejrzenia na YouTube.

2. Sprawa obrotów czy nie są czasem za niskie czy to norma? Jeśli za niskie to może być spowodowane lewym powietrzem tak? Na nagraniu też pokazałem jak wygląda kwestia obrotów.

3. Zauważyłem w ostatnim czasie duzy pobór oleju. Ile dokladnie na 1000km bierze nie powiem, musze to zmierzyć w końcu. Ale co jakiś czas dolewam.
Olej to Motul 10W40. Nie wiem czy najlepszy wybór. Naleli mi tak kiedyś przy wymianie oleju i tak zostałem. Auto jak kupiłem miało 214k przebiegu i jezdzilo do tej pory na 0W40 Castrol. Wtedy też brało bo zanim wymieniłem na 10W40 to dolewałem kilka razy. No i własnie Ci "mechanicy" zaleli mi 10W40 Motula bo stwierdzili ze juz najwyzsza pora zmienić. Od tamtej pory jezdze na Motulu.
Dolewam ale problem w tym ze nie chce też przelać bo to tak samo moze zaszkodzić silnikowi. Dolewać do poki nie bede mial chociaz miedzy min a max?
Teraz mam troche ponad minimum i dolewam co troche ostroznie by nie przesadzić. Nawet poziomicą mierzyłem czy samochód prosto stoi by wszystko było okej...
No i własnie ostatnio po przejechaniu jakiś 200km zatrzymałem się na chwile i nie gasiłem silnika i slyszalem jakies dziwne "cykanie" z silnika, tak jakby wtryskiwacze ale sporo glosniej bo bylo slychac nawet wewnatrz. Zgasiłem wtedy samochod i odczekałem z 10 minut. Odpałilem ponownie i problem znikł. Czy to mogło być spowodowane niskim stanem oleju?

Tutaj link do nagrania na YouTube w sprawie tych problemów, dokładnie obrotów i zasysania powietrza.
https://www.youtube.com/watch?v=JzAGdgnq_U4

Na mechanice nie znam sie za duzo, tyle co przeczytam lub obejrze i z własnego doświadczenia wiec jak klepie jakieś głupoty sory...
A moze to norma i wszystko jest okej a ja przesadzam, po prostu staram sie jakos dbac o auto.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

1. Tak.
2. Tak.
3. Tak.
Olej jest nieprawidłowy dla tego silnika, ma być 5w40 i zmień warsztat, który robi Ci serwis olejowy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#3

Post autor: scghost »

jezeli to auto nie jest 'igła jedyny taki, doinwestowany' to mozna w ciemno obstawiac ze jakies lewe powietrze jest xD

jak chcesz sprawdzic 'gumy dolotu' to je po prostu wyciagnij i obejrzyj w rekach czy nie ma pekniec
a zeby poszukac nieszczelnosci to zrob (sam albo w warsztacie) test dymem
psikanie szprejami samostartami itd to jest dobre na dorazne sprawdzenie jednego miejsca a nie calego silnika

no i zmien warsztat, jak maniek pisze, skoro w tym nawet nie wiedza jaki olej wlac :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
narzuta
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 9 cze 21, 17:48
BMW: E46 320Ci Coupe 2_2 170km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów

#4

Post autor: narzuta »

Ok dzieki za odpowiedzi.
1. Ok to mam rozumieć ze zamawiać nowy zestaw odmy? Polecacie jakies? Wiem ze potrafia byc problemy z montazem tych rurek, w sensie ze za ciasno wchodza. Akurat z Twojego filmu scghost 8) Bede raczej to robił sam.
2. Wiec mam rozumieć ze obroty sa za niskie? jakie powinny być prawidłowe? i moze to byc spowodowane lewym powietrzem.
3. Olej oczywiscie zmieniam już na 5W40 - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 5L syntetyk. Przed tym robie płukankę. Naczytałem sie sporo i wiem ze jedynie powinien byc zalany syntetyk dobrej marki. No ale czasu nie cofne, dalem sie wtedy wrobic.. Pewnie naleli mi gowna z beczki co mieli aby tylko zarobić jak najmniejszym kosztem.

Mieszkam akurat w malej miejscowosci i tutaj w okolicy sami partacze wiec nie mam zamiaru do nich jechac. Chce to robic na wlasna reke i tak jak to robie dotychczas. Nikt mi nie wciskał przy sprzedaży ze to igła. 2 lata jezdziłem bez zadne awarii. Jedynie olej i filtry wymieniałem. Wymieniłem dopiero teraz ostatni łozysko sprzegla na LUKa (bylo oryginalne od nowosci), wahacze i tuleje, drazki kierownicze MEYLE HD, hamulce reczne. Jedynie gdzie byłem u mechaników to własnie wtedy pierwszy raz na wymianę oleju i filtrów. I to był ostatni raz... Dodatkowo chcieli mnie jeszcze "wydymać" na niby zużyte tarcze i klocki z przodu. Jak się okazało była jeszcze ich połowa. Pewnie synek mechanika chciał przełożyć do swojej...

I od tamtej pory robie wszystko sam na moje mozliwosci z pomoca tescia lub brata.

Dzieki za rady. jak jeszcze jakies macie to chetnie wyslucham
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#5

Post autor: scghost »

moze zaloz galerie i zostan na forum na dluzej 8)

a te wolne obroty zostaw w spokoju :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
narzuta
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 9 cze 21, 17:48
BMW: E46 320Ci Coupe 2_2 170km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów

#6

Post autor: narzuta »

Sporo się naczytałem na forum i parę rzeczy pomogło więc zostanę i od siebie może uda mi się komuś pomóc :roll:
Napisze też 2 posty jakie miałem objawy zużycia łożyska sprzęgła i ręcznego to może komuś pomogę, ale to w przyszłości jak najpierw ogarnę to.
No i dzięki Twoim filmikom też się sporo nauczyłem.

1. Wymieniałeś odme i te przewody. Możesz mi podesłać zestaw jaki właśnie kupowałeś? Nie chce jakiejś wtopy a jak sprawdzone to kupię ten.
2. Mam rozumieć że auta nie używać dopóki nie ogarnę tego lewego powietrza?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7218
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

1. nie kupuje 'zestawów' bo zazwyczaj wychodzi drozej, jak koniecznie chcesz wiedziec to ja wciaz jezdze z odma febi, a rurki chyba jakies oem
jak chcesz kupowac to moze lepiej bedzie zrobic odwrotnie (ori odme i rurki zamienniki)

2. jezdzic normalnie i nie szukac dziury w calym, a lewe powietrze ogarnij przy najblizszej okazji
co drugie e46 jezdzi z lewym powietrzem :wink:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
narzuta
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 9 cze 21, 17:48
BMW: E46 320Ci Coupe 2_2 170km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów

#8

Post autor: narzuta »

Ok widzę na Twoim filmiku numery części. Wolałbym to zlokalizować i naprawić. Źle się czuję jak wiem że z autem coś jest nie tak. Nie chcę go zaniedbywać :friends:
Najpierw wymienię olej i zrobię płukankę, może nawet jutro jak mi olej przyjdzie bo rano zamawiałem. Potem będę myślał i informował na bieżąco. Dzięki za rady.

Rozmawiałem też z bratem, on ma akurat e39 i powiem delikatnie że dużo mniej dba o swój. Jeździł też na lewym powietrzu dużo że nawet mu gasła na rondzie. Ogarnął to a bmka nadal jezdzi :D
narzuta
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 9 cze 21, 17:48
BMW: E46 320Ci Coupe 2_2 170km
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów

#9

Post autor: narzuta »

Dziwna akcja bo teraz zapaliły mi się kontrolki od ASC i ABS na żółto....
Przejechałem około 30km i nagle na światłach zapaliły mi się kontrolki.
PS - na zdjęciu widać że niby są czerwone ale tak na prawdę za żółte.
Obrazek

O co może chodzić? Czujnik abs mi się zasyfil?
Płyn hamulcowy nie ucieka, samochód hamuje tak jak hamował. Prędkościomierz działa więc to raczej nie lewy tył czujnik.

Dziwne akcje ostatnio się dzieja z tym autem
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Komputer i się dowiesz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”