M54B22 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze na wolnych obrotach.

SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#1

Post autor: SmartCheetah »

Cześć,

Problem wygląda następująco. Wypada mi zapłon na 3 cylindrze, wyłącznie gdy auto pochodzi chwilę na wolnych obrotach. Jak uruchamiam samochód i od raz jadę, to wszystko jest OK do zatrzymania. Autem zaczyna bujać, po chwili traci moc i pojawia się check. Wtedy jedynie ponowne uruchomienie pomaga i tak w kółko. Można to obejść poprzez leciutkie podwyższenie obrotów stojąc na światłach, do ok. 1 tysiąca, wtedy zapłon nie wypada. Co zrobiłem do tej pory:

- Dzięki uprzejmości mega pomocnego jak zawsze scghosta, podjęliśmy się sprawdzenia świec, cewek itp. Świece mieliśmy zmienić, ale po zdemontowaniu starych się okazało, że nowe kupiłem do innego silnika (nieplatynowe Beru), więc po przeczyszczeniu zostały włożone stare w kolejności przypadkowej. Nie pomogło, nadal zapłon wypada na 3 cyl.
- Podmiana cewek między 3, a 4, nie pomogło, nadal misfire na 3.
- Dolot wydaje się ok.

Podejrzewałem albo świece (które tak czy siak wymienię) albo cewki, ale wygląda na to, że są w porządku.
Jakieś jeszcze pomysły?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

To jest niezależne czy ciepły czy zimny silnik jest? Lpg nie ma?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#3

Post autor: SmartCheetah »

maniek21112 pisze: 24 lut 19, 22:30 To jest niezależne czy ciepły czy zimny silnik jest? Lpg nie ma?
Bez LPG. Niezależne czy ciepły czy zimny, przy czym na zupełnie zimnym zaraz po odpaleniu problem nie występuje, bo podwyższone są obroty. Pojawia się jak tylko opadną.

Kiedyś parę razy wypadł mi zapłon (3 różne cylindry), ale wystarczyło uruchomić ponownie auto i był spokój na parę miesięcy. Teraz problem jest cały czas przy każdym odpaleniu.

Dodam, że komputer pokazuje też błąd jest sondy za katem.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1677
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#4

Post autor: Szczurson »

Czyli masz kropka w kropkę to co ja miałem w swojej. U mnie do wymiany były sondy, po tym okazało się jeszcze, że jedna z nich cały czas się przepala, bo tranzystor w sterowniku silnika się spalił i cały czas grzała. No i jeszcze membranka w DISIe nie działała, ale to raczej nie powinno mieć wpływu na to.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Teraz piszesz, że masz błąd sondy..może jeszcze jakiś masz? :unknown:
Wklej ten błąd.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

blad grzalki sondy za katem
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#7

Post autor: SmartCheetah »

Wrócę do domu to wkleję, ale jak scghost mówi, lambda probe heater bank 2 za katem, błąd mam od 2017, więc nie wiem czy ma to znaczenie.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1677
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#8

Post autor: Szczurson »

Przeanalizujcie z Ghostem pracę sond, korekty i zakładkę rough. Myślę, że to da odpowiedź.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#9

Post autor: SmartCheetah »

Szczurson, czyli nie miałeś błędu samej sondy, tylko w parametrach pracy i korekt wyszły nieprawidłowości?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1677
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#10

Post autor: Szczurson »

Sama sonda jest tylko czujnikiem. To od jego wskazań dopiero sterowniki podejmuje kroki, więc na pewno gdzieś coś będzie widać. U mnie nie tylko w pracy sond było widać, że coś jest nie tak, ale także w adaptacjach i w zakładce rough. W sumie to po odbierze od mechanika jeszcze nie sprawdzałem jak tam sprawa wygląda, ale wystarczyło mi przejechać się by stwierdzić że silnik pracuje zupełnie inaczej, poprawnie. Nawet nie trzeba patrzeć w parametry pracy jeśli autem trzęsie, a silnik nie ma mocy. Możesz ustawić się znów z Ghostem i jak czas pozwoli mogę podjechać i możemy popatrzeć co wygląda niepoprawnie.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”