M54B22 Wypadanie zapłonu

Awatar użytkownika
Damian99
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 21, 16:30
BMW: BMW E46 320i Touring M54B22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PB10917

#1

Post autor: Damian99 »

Witam, :siema:
Od 2 miesięcy borykam się z wypadaniem zapłonu w moim samochodzie benzyna bez gazu :pb98:
Wypadanie zapłonu na wszystkich 6-ściu cylindrach losowo po przekroczeniu około 3 tyś. obr. pod obciążeniem.
Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie wszystko chodzi normalnie, gdy wypadnie zapłon iskra jest ale nie ma zapłonu.
Wymieniłem komplet świec + nowe cewki oraz uszczelnienie pokrywy zaworów.
Sprawdziłem ciśnienie na listwie i jest 3,8 bar na wolnych obrotach.
Sprawdziłem również przepływomierz oraz sondy przed katalizatorem, wszystko mieści się w normach.
Błędy jakie mi sypie to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach oraz na cyl. nr 2 Błąd ZSR
Te błędy świeciły się również wtedy kiedy problemu z silnikiem nie było.
Oczywiście po ich skasowaniu wracają.
Dodam, że nie mam zaufanego elektryka, więc wolałbym sprawdzić wszelkie możliwości sam.
Jak myślicie co to może być? wiązka? komputer? Jak to sprawdzić ?
Ew. czy jest ktoś z Warszawy lub okolic, kto mógłby mi pomóc rozwiązać problem :pijemy:
Mrowson325Ci
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 23, 19:49
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: Mrowson325Ci »

Witaj kolego, mam baardzo podobne problemy w m54b25 , check po kilku kilometrach zrobionych powyżej 3k obrotów i za każdym razem inny cylinder się wyłącza, znalazłeś rozwiązanie?
Mrowson325Ci
Posty: 2
Rejestracja: 12 cze 23, 19:49
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#3

Post autor: Mrowson325Ci »

Witaj kolego, mam baardzo podobne problemy w m54b25 , check po kilku kilometrach zrobionych powyżej 3k obrotów i za każdym razem inny cylinder się wyłącza, znalazłeś rozwiązanie?
Awatar użytkownika
Damian99
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 21, 16:30
BMW: BMW E46 320i Touring M54B22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PB10917

#4

Post autor: Damian99 »

Siemanko, tak udało się w końcu znaleźć usterkę :D.
Przyczyną wypadania zapłonów na losowych cylindrach okazał się rezystor na listwie przewodów do cewek (brązowy masowy kabelek) .
Podawał błędne wartości przez co sterownik odcinał zaplony. Nie występuje on w każdym m54 znajomy który pomógł mi to ogarnąć w swoim m54 miał każdą masę osobno do każdej cewki, u mnie były wszystkie przewody połączone i po drodze z jednej masy był właśnie rezystor. Postanowiłem ominąć ten rezystor żeby sprawdzić czy problem ustanie no i pomogło :Yahoo!: . Błędy w Inpie sypie ale jeździ bez problemu na dniach kupię rezystorek i go wymienię. Mam nadzieje ze pomogłem. Daj znać czy problem ustał. 😃 robota na 5 minut a męczyłem się z tym pół roku :evil:
Awatar użytkownika
Damian99
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 21, 16:30
BMW: BMW E46 320i Touring M54B22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: PB10917

#5

Post autor: Damian99 »

Krótki schemacik problematycznego rezystora - 098F7452-84EF-40E0-AD97-665A362979A1.jpeg
Krótki schemacik problematycznego rezystora - 098F7452-84EF-40E0-AD97-665A362979A1.jpeg (50.3 KiB) Przejrzano 1928 razy
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”