M54B22 Wypadanie zapłonu
- Damian99
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lis 21, 16:30
- BMW: BMW E46 320i Touring M54B22
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PB10917
Witam,
Od 2 miesięcy borykam się z wypadaniem zapłonu w moim samochodzie benzyna bez gazu
Wypadanie zapłonu na wszystkich 6-ściu cylindrach losowo po przekroczeniu około 3 tyś. obr. pod obciążeniem.
Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie wszystko chodzi normalnie, gdy wypadnie zapłon iskra jest ale nie ma zapłonu.
Wymieniłem komplet świec + nowe cewki oraz uszczelnienie pokrywy zaworów.
Sprawdziłem ciśnienie na listwie i jest 3,8 bar na wolnych obrotach.
Sprawdziłem również przepływomierz oraz sondy przed katalizatorem, wszystko mieści się w normach.
Błędy jakie mi sypie to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach oraz na cyl. nr 2 Błąd ZSR
Te błędy świeciły się również wtedy kiedy problemu z silnikiem nie było.
Oczywiście po ich skasowaniu wracają.
Dodam, że nie mam zaufanego elektryka, więc wolałbym sprawdzić wszelkie możliwości sam.
Jak myślicie co to może być? wiązka? komputer? Jak to sprawdzić ?
Ew. czy jest ktoś z Warszawy lub okolic, kto mógłby mi pomóc rozwiązać problem
Od 2 miesięcy borykam się z wypadaniem zapłonu w moim samochodzie benzyna bez gazu
Wypadanie zapłonu na wszystkich 6-ściu cylindrach losowo po przekroczeniu około 3 tyś. obr. pod obciążeniem.
Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie wszystko chodzi normalnie, gdy wypadnie zapłon iskra jest ale nie ma zapłonu.
Wymieniłem komplet świec + nowe cewki oraz uszczelnienie pokrywy zaworów.
Sprawdziłem ciśnienie na listwie i jest 3,8 bar na wolnych obrotach.
Sprawdziłem również przepływomierz oraz sondy przed katalizatorem, wszystko mieści się w normach.
Błędy jakie mi sypie to wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach oraz na cyl. nr 2 Błąd ZSR
Te błędy świeciły się również wtedy kiedy problemu z silnikiem nie było.
Oczywiście po ich skasowaniu wracają.
Dodam, że nie mam zaufanego elektryka, więc wolałbym sprawdzić wszelkie możliwości sam.
Jak myślicie co to może być? wiązka? komputer? Jak to sprawdzić ?
Ew. czy jest ktoś z Warszawy lub okolic, kto mógłby mi pomóc rozwiązać problem
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 cze 23, 19:49
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Witaj kolego, mam baardzo podobne problemy w m54b25 , check po kilku kilometrach zrobionych powyżej 3k obrotów i za każdym razem inny cylinder się wyłącza, znalazłeś rozwiązanie?
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 cze 23, 19:49
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Gliwice
Witaj kolego, mam baardzo podobne problemy w m54b25 , check po kilku kilometrach zrobionych powyżej 3k obrotów i za każdym razem inny cylinder się wyłącza, znalazłeś rozwiązanie?
- Damian99
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lis 21, 16:30
- BMW: BMW E46 320i Touring M54B22
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: PB10917
Siemanko, tak udało się w końcu znaleźć usterkę .
Przyczyną wypadania zapłonów na losowych cylindrach okazał się rezystor na listwie przewodów do cewek (brązowy masowy kabelek) .
Podawał błędne wartości przez co sterownik odcinał zaplony. Nie występuje on w każdym m54 znajomy który pomógł mi to ogarnąć w swoim m54 miał każdą masę osobno do każdej cewki, u mnie były wszystkie przewody połączone i po drodze z jednej masy był właśnie rezystor. Postanowiłem ominąć ten rezystor żeby sprawdzić czy problem ustanie no i pomogło . Błędy w Inpie sypie ale jeździ bez problemu na dniach kupię rezystorek i go wymienię. Mam nadzieje ze pomogłem. Daj znać czy problem ustał. robota na 5 minut a męczyłem się z tym pół roku
Przyczyną wypadania zapłonów na losowych cylindrach okazał się rezystor na listwie przewodów do cewek (brązowy masowy kabelek) .
Podawał błędne wartości przez co sterownik odcinał zaplony. Nie występuje on w każdym m54 znajomy który pomógł mi to ogarnąć w swoim m54 miał każdą masę osobno do każdej cewki, u mnie były wszystkie przewody połączone i po drodze z jednej masy był właśnie rezystor. Postanowiłem ominąć ten rezystor żeby sprawdzić czy problem ustanie no i pomogło . Błędy w Inpie sypie ale jeździ bez problemu na dniach kupię rezystorek i go wymienię. Mam nadzieje ze pomogłem. Daj znać czy problem ustał. robota na 5 minut a męczyłem się z tym pół roku
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 5 Odpowiedzi
- 6342 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 34 Odpowiedzi
- 16048 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: SmartCheetah
-
- 8 Odpowiedzi
- 1590 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 16 Odpowiedzi
- 14545 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MichalG7
-
- 12 Odpowiedzi
- 3993 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzysztof4101997
-
- 4 Odpowiedzi
- 2041 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 2352 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: dwoogeee
-
- 16 Odpowiedzi
- 6140 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 3360 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 726 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid000509