M54B22 - telepie na zimnym/brak mocy

danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#1

Post autor: danielm89 »

Cześć,

Przychodzę do was z takim problemem z moją E46: po odpaleniu, na zimnym silniku zaczyna telepać całym autem raz mniej/raz bardziej, ale zawsze te drgania/wibracje są wyczuwalne z poziomu kabiny. Jako, że po 1-2min, zawsze to mija, to temat olewałem. Ale dzisiaj rano, telepało mocniej niż zwykle i inaczej, zawsze czuć, że jest coraz słabiej a tym razem wpadł w taki rytm, że te drgania były stałe- nie czuć było, żeby miało ustać i jak po ok. 5 min nie przestało (silnik chodził cały czas chodził nierówno) to ruszyłem, i okazało się, że 0 mocy, ledwo się odpychał powyżej 2500 rpm z dwójki, szarpał, ja już cały wystraszony. Ale przypomniała mi się sytuacja jak pod mocnym obciążeniem/ dłuższej trasie konkretnie- ok 800 km, wpadł w takie wibracje po zjechaniu z autostrady, zgasiłem i wszystko było ok. To przy pierwszych światłach go zgasiłem i już wszystko wróciło do normy, pracował normalnie, moc była. Jako, że nie chce doprowadzić do sytuacji, że już po zgaszeniu i odpaleniu nie wróci wszystko do normy, chcę się tym zająć. Jakieś pomysły? Co może dawać takie 'objawy', gdzie szukać przyczyny?
overbreaker
Bywalec forum
Posty: 64
Rejestracja: 5 paź 19, 23:36
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jasło

#2

Post autor: overbreaker »

Cewka lub czujnik połozenia wału lub czujniki polożenia wałków rzorzadu jesli są dwa.Raczej to drugie
Kupie zaslepke zderzka tył M-Pakiet do E46 sedan z 2004 roku.Najlepiej czarną.
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#3

Post autor: Blade94 »

Obstawiam vanos, lub jak kolega wyżej któryś z czujników walków rozrządu, cewka albo działa albo nie, ponowne odpalenie nic by nie zmieniło, przyjrzałbym się też kompresji szczególnie na 6 cylindrze.
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#4

Post autor: Lashie »

Miałem problemy z cewkami, gaszenie auta pomagało :D raz jechałem 700km do polski, cewka padła na początku drogi, Po kilku próbach odpalania dalej nie łapała, 200km dalej szybki reset i wróciło do normy :guma:
Ale przede wszystkim kabelek, inpa, odczytanie bledow, bo tak to można wróżyć z fusów. Kontrolka check engine miga/zapala się kiedy masz te drgawki?
danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#5

Post autor: danielm89 »

Cześć,
Komputer nie wyrzuca absolutnie żadnych błędów, nie świecą się żadne kontrolki/checki, nic z tych rzeczy nie ma miejsca, check ani nie miga ani się nie zapala. Jedyne objawy, to te drgania/no i raz na tyle srogie drgania, ze z tych 170 koni zostało może 30 i to takie popsute (odczuwalnie), wypadanie zapłanu czy co to? ale to komputer by chyba zobaczył, nie znam się, ale po ponownym opdaleniu, wszystko było ok- jak opisałem wyżej- no i na wolnych obrotach, dodając gazu coś tam terkocze równolegle z prędkością obrotową silnika. Ale mam te auto 5 lat, zaraz stuknie 100 tys km w moich rękach i te terkotanie i drgania ma od początku, tyle, że inwazyjne to nie było w żadnym stopniu aż do tego 1 razu, gdzie się objawiło 0 mocy. Przebieg (na budziku 360 tys) Pobór oleju ok. 200-400ml, ja robię 20 tys km rocznie i między wymianami dolewam 2-3l. Mam też wrażenie, że na przestrzeni lat trochę wzrosło spalanie. 7-8 trasa, 12-14 miasto,centrum (katowice) No i przy odpalaniu czuć benzynę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Przy takich objawach (wygląda na wypadanie zapłonu) brak błędów jest aż niemożliwy, sam to sprawdzasz? Czym?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#7

Post autor: Blade94 »

danielm89, z problemu który opisujesz trekotanie, większe, spalanie, nierówna praca silnika, pełnej regeneracji wymaga vanos, wymiana uszczelniaczy, czyszczenie i zeszlifowanie/przetoczenie tulejek aby zniwelować luzy,
Możesz jeszcze odpalić auto z wciśniętym pedałem gazu na max i zobaczyć jak auto się zachowuje, ale jeśli vanos już jest w takim stanie niewiele to pomoże :o
maczupikczu
Bywalec forum
Posty: 156
Rejestracja: 24 wrz 16, 15:28
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto:

#8

Post autor: maczupikczu »

Wiem że passat to nie BMW ale ziomek nie mógł odpalić fury wszystko powymienial a na sam koniec się okazało że czujnik w skrzyni(automat) jest walnięty. A podpinali z 3 kompy i żaden tego nie pokazał.
danielm89
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lis 20, 19:41
BMW: E46 22
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: katowice

#9

Post autor: danielm89 »

Mały update: jak ruszę od razu po odpaleniu, na ssaniu to absolutnie nic się nie dzieje, tzn. Jedzie normalnie, ma moc, nic nie drga, albo w trakcie jazdy tego nie czuję. Mogę więc domniemać, że to właśnie pozostawienie na wolnych obrotach po odpaleniu na zimnym silniku na tę minutę, max 2ie aż złapie docelową prędkość obrotową, doprowadza do tych drgań i nie równej pracy, bo tak jak pisze- przy ruszeniu odrazu po odpaleniu, wszystko jest ok.

Nie podpinam jej pod kompa sam, może nie do końca jasno się wyraziłem. Ostatnio pod kompem była we wrześniu przy okazji wymiany odmy i wtedy, żadnych błędów nie było. A było to już długo po tym incydencie na trasie o, którym wspominałem, a same te drgania mam od początku posiadania auta. Możliwe, że po tej utracie mocy, do której doszło po raz pierwszy tydzień temu (na razie i nigdy wcześniej się to nie powtórzyło) Coś komputer złapał, tego nie wiem. Ew. do sprawdzenia
ZvisH
Posty: 1
Rejestracja: 8 sie 22, 17:25
BMW: E46 E92
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice
VIN: J71GA6H
Płeć:

#10

Post autor: ZvisH »

Udalo się rozwiązać temat? Mam dokładnie te same objawy ...
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”