M54B22 - Szybko spadające obroty

Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#11

Post autor: Szczurson »

Potestowałem sobie wczoraj z ciekawości (miałem nagrać, ale niestety prowadzić auto jedną ręką jest dość ciężko) i rzeczywiście. Przy normalnej zmianie z 1 na 2 przy 2000 RPM obroty spadają do około 1500. Natomiast jeśli trochę "przeciągnę" zmianę i będzie lekko pod górkę, to rzeczywiście mogą spaść do tysiąca. Ale podczas normalnej jazdy raczej aż tak nie spadają. Tutaj muszą być jakieś opory w takim razie, no chyba że to różnica z opon (ja jeżdżę na 205/55/R16).
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#12

Post autor: mefjupe »

Szczurson
No dobra co do nauczenia i przyzwyczajenia sie do samochodu jestem za tylko jeżdżę nim 4 miesiace i nie daje sie okiełznać podczas spokojnej jazdy. W obcym samochodzie po kilkunastu minutach jazdy jestem w stanie jeździć jak "swoim od lat" i co najważniejsze płynnie...
Nie możliwe jest to, ze bmw "tak ma"... nagrałbym to ale na filmiku tego prawie nie widac :/
Co do podwindowania auta... postaram sie to dzisiaj sprawdzić :)

Samniewiemkto
Biegów na pewno za wolno nie zmieniam. Przy kazdej zmianie z 1 na 2 i przyhamowanu mam wrażenie, że kierowca z tyłu uderzy w tył - tym stwierdzeniem nie chce zobrazować jak mocne jest przyhamowanie tylko to jak to wkurza :D
Filmik podczas zmiany na wyższe biegi moge wrzucic ale z inpa narazie nie bo laptopa mam chwilowo bez baterii.

Może miec na to wpływ zerwana podpora wału powodujaca stuki biegów?
Jest jakis test automatycznie sprawdzajacy - przelaczajacy wskazania podczas jazdy i nagrywania czy recznie trzeba przełączać? Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę w inpie?

EDIT:
Szczurson
Hehe opony czy tam koła chyba podejrzewałbym na ostatnim miejscu no ale... mam 225/45 R17.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
ŁukaszG
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: Jv10834

#13

Post autor: ŁukaszG »

Dlaczego twoim zdaniem nie powinny spaść z 2tys na tysiąc? Taka jest mniej więcej różnica w obrotach między jedynka a dwójka w tym silniku. Idąc twoim tokiem rozumowania to ciągnąć na jedynce do 6tys to wrzucając 2 powinno spaść na 3tys. ;-) To tak nie działa :-p Im wyższe biegi tym różnica w obrotach jest mniejsza np między 5 a 4 różnica wynosi jakieś 600-700 obr. Moim zdaniem masz wszystko w porządku. Ten typ tak ma. No chyba ze ktoś zamienił ci koło zamachowe na lżejsze np. odelżoną jednomase, wtedy mogły by spadać nieco szybciej;-)
dziamber
Posty: 5
Rejestracja: 22 paź 16, 11:10
BMW: e46 323Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#14

Post autor: dziamber »

Ja też na tym filmiku nie widze nic pokojącego tylko wręcz dziadkową jazdę :) bez urazy ale zmiana biegów na za niskich obrotach może być równie a nawet bardziej szkodliwa jak ta przy wysokich. Chyba najeździłeś sie w ostatnim czasie za dużo firmowym dieslem. Ja jeżdze trzymając obroty na poziomie 2 tyś a zmiana biegów najwczeniej koło 3 i mi komputer w 323Ci mimo że mam uszkodzą odmę pokazuje 8.9L i to głownie po mieście.
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#15

Post autor: mefjupe »

ŁukaszG
Jak to dlaczego.. nie uważasz, że 1tyś. obr. jak na drugi bieg to za mało? Może i faktycznie się zbyt bardzo tego czepiam ale denerwuje mnie to przyhamowanie pomiędzy 1 a 2 biegiem bo ciężko mi zlokalizować przyczynę :|

dziamber
Dziadkowa nie dziadkowa.. dla mnie spokojna jak na co dzień :) Może i trzeba przy 3tyś. obr. zmieniać biegi i widocznie o tym nie wiem bo porównania nie mam, a filmików ze spokojnej jazdy B22 nie widziałem :)
PS. Na zimnym też tak trzymasz do 3 tyś.? :lol:
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”