[M54B22] Szuranie słyszalne tylko w kabinie co może być?
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Cześć
Od niedawna na biegu jałowym w zakresie od 800obr/min w dół słychać jak by nieregularne głuche szuranie które ciężko nawet dokładnie zlokalizować ale po obsłuchaniu miejsca kierowcy najbardziej jest słyszalne w okolicach pedału gazu a dokładnie z pod niego (dodam że nie słychać tego podczas jazdy lub po zwiększeniu obrotów choć nie wiem czy po prostu nie jest to zagłuszane przez pracujący silnik). Tak samo czy silnik jest zimny czy ciepły dźwięk jest cały czas ten sam.
Po otwarciu klapy silnika też tego dźwięku nie słychać tam samo jak i pod autem na podnośniku.
Po paru dniach na forach dalej nie mogę znaleźć podobnego przypadku, do tej pory sprawdziłem dise, wymieniłem pompę wody na meyle, płukanka i nowy olej 5w40 (nowy filtr rozcięty po tygodniu i nie było żadnych opiłków, a w starym z 3 ale możliwe że coś wypłukało z dna miski), przeleciałem wszystkie osłony wydech i tak dalej żeby sprawdzić czy może coś się poluzowało i wpada z rezonans ale wszystko sztywne. Żadnych błędów w inpie poza 123 termostatu ale otwiera się prawidłowo, vanos też poprawnie ale po przyłożeniu ucha do pokrywy słychać lekkie grzechotanie na dniach będę się nim zajmował ale wątpię że to ta przyczyna.
Najbardziej prawdopodobne to chyba dwumasa albo łożysko oporowe ale po wciskaniu sprzęgła dalej jest to samo lub w gorszym wypadku pompa oleju albo panewki główne wału bo korbowodowe to raczej by stukały. Miał ktoś podobne objawy? Z góry dzięki za pomoc
Od niedawna na biegu jałowym w zakresie od 800obr/min w dół słychać jak by nieregularne głuche szuranie które ciężko nawet dokładnie zlokalizować ale po obsłuchaniu miejsca kierowcy najbardziej jest słyszalne w okolicach pedału gazu a dokładnie z pod niego (dodam że nie słychać tego podczas jazdy lub po zwiększeniu obrotów choć nie wiem czy po prostu nie jest to zagłuszane przez pracujący silnik). Tak samo czy silnik jest zimny czy ciepły dźwięk jest cały czas ten sam.
Po otwarciu klapy silnika też tego dźwięku nie słychać tam samo jak i pod autem na podnośniku.
Po paru dniach na forach dalej nie mogę znaleźć podobnego przypadku, do tej pory sprawdziłem dise, wymieniłem pompę wody na meyle, płukanka i nowy olej 5w40 (nowy filtr rozcięty po tygodniu i nie było żadnych opiłków, a w starym z 3 ale możliwe że coś wypłukało z dna miski), przeleciałem wszystkie osłony wydech i tak dalej żeby sprawdzić czy może coś się poluzowało i wpada z rezonans ale wszystko sztywne. Żadnych błędów w inpie poza 123 termostatu ale otwiera się prawidłowo, vanos też poprawnie ale po przyłożeniu ucha do pokrywy słychać lekkie grzechotanie na dniach będę się nim zajmował ale wątpię że to ta przyczyna.
Najbardziej prawdopodobne to chyba dwumasa albo łożysko oporowe ale po wciskaniu sprzęgła dalej jest to samo lub w gorszym wypadku pompa oleju albo panewki główne wału bo korbowodowe to raczej by stukały. Miał ktoś podobne objawy? Z góry dzięki za pomoc
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10191
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Obstawiam dwumasę/łożysko jednak.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Też tak już rozmyślałem ale po wciśnięciu sprzęgła powinna być jakaś różnica w dźwięku a tu nic, tak samo hampel jedynka i powolne puszczanie sprzęgła żeby ''skasować luzy'' na tarczy ale bez skutku dźwięk dalej taki sam.
Sprzęgło łapie wysoko ale wydaje mi się że tak było zawsze i to norma w tych modelach, nie raz wali kangury na pierwszym biegu albo trzeba się wspomagać gazem żeby nie szarpało ale to jeszcze objawy z przed tego szurania i też chyba popularne z tego co czytałem.
Idzie jakoś tą dwumase sprawdzić przez te rewizje w skrzyni czy to tylko służy do sprawdzania wycieku z simeringa? Teoretycznie chyba dało by się wykręcić wysprzęglik i powinno być widać te łożysko i najwyżej wtedy odpalić i tam obsłuchać choć pewnie dostęp tam żaden.
Sprzęgło łapie wysoko ale wydaje mi się że tak było zawsze i to norma w tych modelach, nie raz wali kangury na pierwszym biegu albo trzeba się wspomagać gazem żeby nie szarpało ale to jeszcze objawy z przed tego szurania i też chyba popularne z tego co czytałem.
Idzie jakoś tą dwumase sprawdzić przez te rewizje w skrzyni czy to tylko służy do sprawdzania wycieku z simeringa? Teoretycznie chyba dało by się wykręcić wysprzęglik i powinno być widać te łożysko i najwyżej wtedy odpalić i tam obsłuchać choć pewnie dostęp tam żaden.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10191
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Daj to do posłuchania mechanikowi, który zajmuje się bmw, na żywo pewnie da się to wyłapać. Bez demontażu skrzyni raczej nic się nie dowiesz samemu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Byłem u dwóch magików od bmek i każdy mówi co innego ogólnie tak jak mówisz bez zdejmowania skrzyni się nie obejdzie. Zamówiłem już trochę śmieci typu uszczelniacz wybieraka i główny skrzyni ten plastikowy trzpień uszczelniacz główny wału itp. Teraz mam dylemat przy doborze kompletu sprzęgła z dwumasą czy ten będzie pasował? : Sachs 2290 601 094 czy brać Luka bo z tego co czytałem to to samo niby i patrzeć co tańsze ale jednak budową się różnią.
Co do regeneracji vansosa to skasowałem po 3 setki z pierścieni nowe uszczelki i wszystko dobrze przemyte, minimalna różnica na niskich jest ale większa jeżeli chodzi o trzymanie na wolnych obrotach kiedyś potrafił na światłach zafalować a teraz trzyma równo cały czas. Co do pokrywy SKV to pasuje idealnie uszczelki w zestawie wyglądają na OEM jedyne co to wejście odmy nie pasuje i trzeba dać węższy oring tak samo cewki które bardzo ciężko włożyć.
I jeszcze takie pytanie czy można odkręcić stupke korbowodu i sprawdzić panewkę i zaraz z powrotem je skręcić czy lepiej nie ryzykować jak nic się na razie nie dzieje? Szuranie niby ze sprzęgła ale opcją też jest podpora wału albo pompa oleju. To tak przy okazji wymiany uszczelki miski.
Co do regeneracji vansosa to skasowałem po 3 setki z pierścieni nowe uszczelki i wszystko dobrze przemyte, minimalna różnica na niskich jest ale większa jeżeli chodzi o trzymanie na wolnych obrotach kiedyś potrafił na światłach zafalować a teraz trzyma równo cały czas. Co do pokrywy SKV to pasuje idealnie uszczelki w zestawie wyglądają na OEM jedyne co to wejście odmy nie pasuje i trzeba dać węższy oring tak samo cewki które bardzo ciężko włożyć.
I jeszcze takie pytanie czy można odkręcić stupke korbowodu i sprawdzić panewkę i zaraz z powrotem je skręcić czy lepiej nie ryzykować jak nic się na razie nie dzieje? Szuranie niby ze sprzęgła ale opcją też jest podpora wału albo pompa oleju. To tak przy okazji wymiany uszczelki miski.
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 22, 18:47
- BMW: E46 M54B22
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Wykręciłem pompę oleju ogólnie pokręcając palcami nie czuć ani nie słychać żeby coś szurało ale na wirniku są już spore rysy nie wiem w sumie czy to już dyskwalifikuje tą pompę czy dopóki daje ciśnienie to może chodzić? Rozumiem że żeby sprawdzić ciśnienie to mogę się wpiąć w czujnik ciśnienia oleju? Czy może to być czujnik temperatury?
Tą słyną nakrętkę skręciłem na niebieski loc (odczekane 12h) i też w sumie nie mam pewności czy coś się nie poluzuje jak już raz została ruszona, niby teraz ma łatwiej ;/
Zdjęcia do oceny:



I co z tym zestawem sprzęgła jak by jakiś znawca się wypowiedział był bym wdzięczny
Tą słyną nakrętkę skręciłem na niebieski loc (odczekane 12h) i też w sumie nie mam pewności czy coś się nie poluzuje jak już raz została ruszona, niby teraz ma łatwiej ;/
Zdjęcia do oceny:



I co z tym zestawem sprzęgła jak by jakiś znawca się wypowiedział był bym wdzięczny

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 8 Odpowiedzi
- 2261 Odsłony
-
Ostatni post autor: Archangle
-
- 3 Odpowiedzi
- 2955 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 4 Odpowiedzi
- 1898 Odsłony
-
Ostatni post autor: Hajduk1910
-
- 5 Odpowiedzi
- 1768 Odsłony
-
Ostatni post autor: zasuwak
-
- 2 Odpowiedzi
- 1334 Odsłony
-
Ostatni post autor: Workaholic
-
- 11 Odpowiedzi
- 10181 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 767 Odsłony
-
Ostatni post autor: Weeizer
-
- 13 Odpowiedzi
- 9253 Odsłony
-
Ostatni post autor: waldek1978
-
- 2 Odpowiedzi
- 1167 Odsłony
-
Ostatni post autor: bols46
-
- 6 Odpowiedzi
- 2739 Odsłony
-
Ostatni post autor: kosteg