M54B22 Szarpie przy ruszaniu, stuki przy zmianie biegów

Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#1

Post autor: mefjupe »

Serwus!

Panowie mam dwie sprawy (chyba powiązane ze sobą). Od razu piszę, że nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości mojej bawary w innym temacie...

Pierwsza sprawa dotyczy sprzęgła (chyba) - przy zimnym silniku przy ruszaniu przez kilka minut jest ok.. biegi prawie płynnie się zmienia bez szarpnięć / koziołków. Generalnie obroty nie falują nigdy... Problem zaczyna się po kilku minutach jazdy głownie w mieście. Przy ruszaniu na prostej drodze puszczam sprzęgło bez dodawania gazu - obroty spadają z normalnych 800? do 400/500 i czuć jakby auto miało gasnąc. I tak za każdym razem - zazwyczaj chcąc jako tako ruszyć muszę ją podgazować co i tak skutkuje mniejszymi lub większymi koziołkami... Przy zmianie na wyższe biegi przy wciskaniu sprzęgła szybko spadają obroty (tak jakby była przez coś hamowana) przez co kolejny bieg jest wrzucany na za niskie obroty i też bywa że ją lekko szarpnie.

Druga sprawa to głuche puknięcia w tylnej części samochodu podczas zmiany biegu - wyczytałem, że to prawdopodobnie poduszki pod skrzynią? ale obawiam się, że to gorsza sprawa.
Dodatkowo znajomy twierdzi, że jak na 170KM to powinna szybciej zbierać się od samego dołu... Ja tego nie widzę bo nie mam porównania ale może to coś podpowie... :(

=@ 2 błędy z inpy:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po pracy wyczyszczę, pojeżdżę i sprawdzę jeszcze raz..
Ostatnio wykręciłem CDV... Czy pierwszy problem to tylko sprzęgło? Jakieś pomysły?
Ostatnio zmieniony 25 mar 21, 15:53 przez mefjupe, łącznie zmieniany 2 razy.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#2

Post autor: Szczurson »

Chwila, chcesz ruszać na samym sprzęgle i się dziwisz, że obroty spadają do 400? U mnie też na samym sprzęgle nie da się sensownie ruszyć. To nie diesel :D.
Stuk też mam i to może być wiele czynników. Może być to np. łącznik lub podpora wału.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Po wypięciu CDV masz te objawy ?

124 to błąd prawdopodobnie czujnika temp (być może w dolocie)

Poza tym ruszanie bez gazu to głupota... Szkoda sprzęgła...
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#4

Post autor: mefjupe »

Szczurson pisze:Chwila, chcesz ruszać na samym sprzęgle i się dziwisz, że obroty spadają do 400? U mnie też na samym sprzęgle nie da się sensownie ruszyć. To nie diesel :D.
Stuk też mam i to może być wiele czynników. Może być to np. łącznik lub podpora wału.
Miałem na myśli powolne zdejmowanie nogi z gazu... wiem że normalnie lekko spadają i auto rusza, a tu spadają auto zaczyna przygasać, rusza jak dodam gazu i koziołki ;/
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Nadal nie rozumiem... To trochę bez sensu. Utrzymaj jakieś 1500 obrotów i puszczaj sprzęgło. Jak nie będzie skakał to jest ok. Jak mu nie dasz gazu to będzie się dusił i skakał. Mój też bez gazu się dusi, dlatego nie ruszam bez niego ;). Nawet w korku dodam odrobinę by się podtoczyć.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#6

Post autor: mefjupe »

Szczurson pisze:Nadal nie rozumiem... To trochę bez sensu. Utrzymaj jakieś 1500 obrotów i puszczaj sprzęgło. Jak nie będzie skakał to jest ok. Jak mu nie dasz gazu to będzie się dusił i skakał. Mój też bez gazu się dusi, dlatego nie ruszam bez niego ;). Nawet w korku dodam odrobinę by się podtoczyć.
Faktycznie może i tak być... sprawdzę tak jak piszesz zwracając uwagę. Możliwe, że jestem przyzwyczajony do innego samochodu i to dlatego - najlepiej gdyby ktoś się przejechał i sprawdził ale na chwilę obecną nie mam nikogo kto miałby e46.

A ten pierwszy błąd czym może być spowodowany?
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
dawidigy
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 7 sie 16, 11:20
BMW: 320 ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jasło

#7

Post autor: dawidigy »

Siema, z jakiego miasta na podkarpaciu jesteś? Jeśli mieszkasz gdzieś niedaleko to możemy porównać przyśpieszenie naszych samochodów. Mam ten sam silnik i zastanawiam się czy czegoś mu nie brakuje :D
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#8

Post autor: mefjupe »

dawidigy Siema. Jestem w Rzeszowa.. chętnie tylko przed tym ogarnę swój bo coś ewidentnie jest nie tak ze zmianą biegów...

Szczurson faktycznie podbijając do tych 1500 obrotów inaczej rusza ale mnie to trochę dziwi ale jak pisałem porównania nie mam... Z jedynaka ruszę w miarę płynnie ale wciskając sprzęgło z zamiarem wbicia dwójaka auto jakby zastaje przyhamowane i obroty szybko spadają przez co dwójak zostaje "wrzucony" na lekko za niskie obroty - jak ogarnę jakich uchwyt to nagram całą sytuację...

Wychodzi na to, że będę musiał podstawić autko jednemu z zawodowych kierowców rajdowych bo takie namiary udało mi się zgarnąć! A sam jeździ i naprawia same e46 :P
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
konrados94
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 28 cze 14, 10:17
BMW: 325i EU3
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: RZE

#9

Post autor: konrados94 »

Jestem z okolic Rzeszowa, jak będziesz chciał coś zaglądnąć to od przyszłego tygodnia będe się kręcił po Rz. Miałem m54b22, teraz m54b25, mam odrobine doświadczenia z tymi silnikami :)
NCS Expert, INPA, potrzebujesz pomocy z samochodem- pisz, chętnie pomogę :beer:
Obrazek
Awatar użytkownika
jacek23tg
Bywalec forum
Posty: 115
Rejestracja: 16 gru 12, 8:21
BMW: E46 320 CI M54 B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#10

Post autor: jacek23tg »

głuche stukanie przy zmianie biegów może świadczyć też o tulejach dyfra,falowanie obrotów kojarzy mi się z silniczkiem krokowym,brudną przepustnicą,możesz też sprawdzić vanosy.hałasują Ci??można zrobić test vanosów przez program o ile masz jakieś dojścia,objawy to słabe zbieranie się z dołu i na ssaniu skaczą obroty,gaz masz??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”