M54B22 Szarpie przy ruszaniu, stuki przy zmianie biegów

Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#11

Post autor: mefjupe »

konrados94 oo elegancko, tylko nie wiem czy znajdę czas w tygodniu, jak już to wieczorami.. odezwę się w razie czego :)
jacek23tg pisze:głuche stukanie przy zmianie biegów może świadczyć też o tulejach dyfra,falowanie obrotów kojarzy mi się z silniczkiem krokowym,brudną przepustnicą,możesz też sprawdzić vanosy.hałasują Ci??można zrobić test vanosów przez program o ile masz jakieś dojścia,objawy to słabe zbieranie się z dołu i na ssaniu skaczą obroty,gaz masz??
Obroty mi nie faluja na jalowym, opadają podczas ruszania - puszczania sprzegla przed dodaniem gazu oraz w momencie wcisnietego sprzegla przed wbiciem biegu drugiego (spadają znacznie szybko), trzeciego (nieco mniej)... chodzi o to, ze ciezko jest plynnie jeździć zmieniajac biegi. Do tego te stuki ale to juz pewnie mechanik ogarnie.
Ruszanie z dodatkiem gazu oraz zmiana biegow z dodaniem - podbiciem obrotów jest jako tako plynna ale bedac przyzwyczajonym do jazdy innym starszym samochodem (audi 1.8 benz.), ktory jezdzi o wiele plynniej wnioskuję, ze bmw powinno plynniej jezdzic o niebo lepiej a nie koniecznie tak jest.

Tutaj filmik na którego początku i pod koniec widać jak (chyba) szybko obroty lecą w dół podczas zmiany biegu ;/
https://www.youtube.com/watch?v=W_Sqgqac_AQ
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#12

Post autor: mefjupe »

Właśnie wróciłem z warsztatu.. Krótkie podsumowanie:
Na budziku mam 177tys. km - sprawdzili świece (6 lekko mokra) i cewki wszystkie oryginalne daty prod. 11.2000. :D Sprawdzili ciśnienie na cylindrach i wyszło:
1 - 12.5
2 - 12.5
3 - 12
4 - 12.5
5 - 12.5
6 - 11

Byłem też na stacji diagnostycznej w celu sprawdzenia co powoduje te stuki przy zmianie biegow.. gość powiedział ze nic nie widac bo krzyżak, poduszki, przeguby są w porządku.

Dzisiaj skasuje błędy i po jeżdżę kilka dni...
Wnosi to coś do tematu? Jakieś przypuszczenia?
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#13

Post autor: mefjupe »

Sory, że post pod posta postem ale jakoś odświeżyć mi wypadało. =@

Wracając do stuków zmiany biegów... Byłem wczoraj u mechanika i sprawdziliśmy dokładnie wszystko co mogłoby powodować stuki zmiany biegów. Okazało sie, że to nie podpora wału (która ani drgnie), a poduszki/tuleje sanek. Głównie ta po prawej stronie jest luźna i sankami można poruszać góra - dół jakieś ~2cm. Czy waszym zdaniem powodem stuków może być na 100% to?

Obrazek
Obrazek

Rozumiem, że najrozsądniej wymienić wszystkie 4 tuleje - zamawiać oryginalne czy jakieś zamienniki? Jakie są ich ceny?
Ile mechanik sobie może za to policzyć? Bo stwierdził, że będzie dużo rozbierania...
Ostatnio zmieniony 7 paź 21, 15:41 przez mefjupe, łącznie zmieniany 2 razy.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#14

Post autor: Spectron »

Jak masz wyrobione poduszki sanek to przy zmianie z 1 na 2 bedzie stukało.
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#15

Post autor: mefjupe »

Spectron pisze:Jak masz wyrobione poduszki sanek to przy zmianie z 1 na 2 bedzie stukało.
No ale gwarancji nie ma, że to tylko to... Wał też sprawdzony i na luzie jest minimalny ~3mm luz obrotu. Przy wbiciu 5tki i przyblokowaniu wału przy skrzyni drugi koniec ani drgnie.
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
synandrzeja
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 18, 22:24
BMW: e39
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

#16

Post autor: synandrzeja »

Rozwiązałeś problem? Jaka była przyczyna?
Awatar użytkownika
mefjupe
Bywalec forum
Posty: 214
Rejestracja: 15 mar 16, 21:15
BMW: 330CiA Monacoblau
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów

#17

Post autor: mefjupe »

synandrzeja pisze: 26 lip 18, 22:31 Rozwiązałeś problem? Jaka była przyczyna?
Pod zdjęciami opisałem rozwiązanie :P
http://e46forum.pl/m54b22-32oci-topasblau-00-duzy-serwis-naprawa-diod-lampy-problem-gasniecia-21685-10#p204519
Ludzie z pasją są dźwignią postępu 💪
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”