M54b22 swap na 2.8
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
- BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: Jv10834
Witam wszystkich na forum.
Mam pytanie odnośnie swapu jak w tytule.
Konkretnie chciałbym wiedzieć czy osprzęt z mojego m54 obsłuży mi silnik m52b28tu. Chciałbym włożyć goły słupek 2.8. Tylko pytanie czy zagra to jak trzeba bez większych kombinacji i problemów.
Przeszukałem całe internety i nic konkretnego nie znalazłem wiec sądzę, ze temat przyda się tez innym;-)
Z góry dziękuje za pomoc
Mam pytanie odnośnie swapu jak w tytule.
Konkretnie chciałbym wiedzieć czy osprzęt z mojego m54 obsłuży mi silnik m52b28tu. Chciałbym włożyć goły słupek 2.8. Tylko pytanie czy zagra to jak trzeba bez większych kombinacji i problemów.
Przeszukałem całe internety i nic konkretnego nie znalazłem wiec sądzę, ze temat przyda się tez innym;-)
Z góry dziękuje za pomoc
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4029
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
To dwa rozne silniki i osprzet nie bexise pasowal. Predzej podejdzie m54b25, albo b30.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
- BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: Jv10834
To co ustaliłem do tej pory:
1. M54b25 ma ten sam osprzęt co b22 sprawdzałem i porównywałem na realoem
2. M54b30 ma inny dolot ale zatrybi na gratach od b22 będzie tylko nieco zdławione.
3.M52b25tu na gratach m54 wypluwa tyle co m54b25
4. M52b25tu ma ten sam osprzęt co m52b28tu
Kolego GUMMISS idąc analogią, która rozpisałem wyżej te silniki maja bardzo podobne słupki wiec osprzęt powinien podejść z jednego do drugiego jeśli się mylę to podaj jakieś konkretne argumenty...
Kolego Mariryb dziękówa za linka. Punkt trzeci na bazie wątku z linku od Ciebie
Jednak mimo wszystko nie mam konkretnego info czy to zadziała Mocno korci mnie temat stworzenia m54b28 no i ile finalnie mogło by to wypluć KM iNM.
1. M54b25 ma ten sam osprzęt co b22 sprawdzałem i porównywałem na realoem
2. M54b30 ma inny dolot ale zatrybi na gratach od b22 będzie tylko nieco zdławione.
3.M52b25tu na gratach m54 wypluwa tyle co m54b25
4. M52b25tu ma ten sam osprzęt co m52b28tu
Kolego GUMMISS idąc analogią, która rozpisałem wyżej te silniki maja bardzo podobne słupki wiec osprzęt powinien podejść z jednego do drugiego jeśli się mylę to podaj jakieś konkretne argumenty...
Kolego Mariryb dziękówa za linka. Punkt trzeci na bazie wątku z linku od Ciebie
Jednak mimo wszystko nie mam konkretnego info czy to zadziała Mocno korci mnie temat stworzenia m54b28 no i ile finalnie mogło by to wypluć KM iNM.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
ad 2.
B30 bedzie bardzo mocno zdlawione. Ponizej moje foto porownania dis
kolejno M52TU / M54B22 i B25 / M54B30
i nastepne foto roznica miedzy disa m54b30 i m54b22/25 widac ile swiatla wiecej jest w b30
Skro disa jest duzo glebsza to i kolektor jest znacznie pojemniejszy , na calej dlugosci kolektora kanal jest o wiele szerszy.
Nastepna rzecz to przepustnica - co prawda roznica w b30 to bodajze 1mm wiecej swiatla (na srednicy) w stosunku do b22/25, ale gumy dolotu rozszerzaja sie do przeplywki o srednicy 90mm (b22/25 to 80mm)
Tak wiec caly dolot w b30 jest o wiele bardziej pojemny
A tutaj jedna fotka bodajze wspominanego w innym temacie M52B25TU na osprzecie M54, musicie uwierzyc ze to M52 bo po zdjeciu ciezko raczej to zauwazyc
B30 bedzie bardzo mocno zdlawione. Ponizej moje foto porownania dis
kolejno M52TU / M54B22 i B25 / M54B30
i nastepne foto roznica miedzy disa m54b30 i m54b22/25 widac ile swiatla wiecej jest w b30
Skro disa jest duzo glebsza to i kolektor jest znacznie pojemniejszy , na calej dlugosci kolektora kanal jest o wiele szerszy.
Nastepna rzecz to przepustnica - co prawda roznica w b30 to bodajze 1mm wiecej swiatla (na srednicy) w stosunku do b22/25, ale gumy dolotu rozszerzaja sie do przeplywki o srednicy 90mm (b22/25 to 80mm)
Tak wiec caly dolot w b30 jest o wiele bardziej pojemny
A tutaj jedna fotka bodajze wspominanego w innym temacie M52B25TU na osprzecie M54, musicie uwierzyc ze to M52 bo po zdjeciu ciezko raczej to zauwazyc
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
- BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: Jv10834
Czyli generalnie potwierdziłeś moja teorie co do b30 oraz b25tu. Natomiast dalej nie wiadomo jak ma się sprawa co do b28tu. Czy fizycznie da się ten silnik postawić na gratach m54, pytam bo oba maja podobna konstrukcje i są na bi-vanosie.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Jesli skladalbym sobie takie b28 to na gratach i sofcie z m54b30, musi dzialac. Sam mialem m54b22 na kompletnym dolocie z b30 i tez chodzilo. Pozniej mialem do tego przepustnice z V8 90mm z guma dolotu bez zwezki 90mm , mega wielka i tez dzialalo . Obecnie M54B25 na dolocie z b30
-
- Bywalec forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
- BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
- VIN: Jv10834
No tak tylko ja graty od b22 mam i puki co nie chce się pchać w dolot od b30, chyba ze za jakiś czas. Narazie chciałbym zakupić słupek b28tu i postawić na tym co jest w aucie. Jeśli to faktycznie zagra ze sobą to będę myślał o dalszych modach dolotu, wydechu, itd. Pytanie czy cały osprzęt mi podejdzie p&p czy trzeba będzie coś porzeźbić.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Co do m52b28. Znam ludzi, którzy przerabiali swoje 2.8 wymieniając osprzęt na ten z M54B30 z kolektorami i dolotem. Podobno wypluwało około 210 KM i tylko minimalnie ustępowało seryjnemu 330i. Na żywo nie miałem jednak okazji tego potwierdzić. Jest w tym pewien szkopuł. To droga zabawa. Swój silnik 1:1 wymienisz za 1500 zł jeśli sam potrafisz. Jeśli nie to minimum 700 zł trzeba doliczyć. M54B25 wyjdzie podobnie. 2.8 będzie potrzebował pewnych modyfikacji więc wyjdzie dużo drożej. B30 to jak już wspomniałem w innym temacie inna półka cenowa. Słupki są absurdalnie drogie w stosunku do innych silników z E46 a s twoim przypadku sens by miał moim zdaniem tylko swap silnika kompletnego. Mój typ: M54B25 ew. jak budżet pozwoli i beda checi na dolocie z M54B30.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 5195 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 7636 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 5 Odpowiedzi
- 3752 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Pero1324
-
- 1 Odpowiedzi
- 1236 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 1 Odpowiedzi
- 2760 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 38 Odpowiedzi
- 27793 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ruti
-
- 10 Odpowiedzi
- 4300 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GROCHU95
-
- 16 Odpowiedzi
- 5354 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yeti
-
- 2 Odpowiedzi
- 3494 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 4641 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie