M54b22 swap na 2.8

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#11

Post autor: Broder »

Zauwazylem dziwny trend - ludzie chca tuningowac ale za darmo albo jeszcze lepiej tak, zeby na tym zarobic ;) Do tego prawie paniczny strach ze cos nie bedzie p&p i trzeba bedzie wydac pare pln na przerobke.
Jak chcesz miec cos innego, zmodyfikowanego to trzeba sie liczyc z kosztami, czasem nieprzewidzianymi. Jak nie masz kasy , a konczy sie twoj silnik to rob swap na taki sam, proste.
Kompletny dolot b30 to ~ 1000-1200pln
Obrazek
wandii
Bywalec forum
Posty: 917
Rejestracja: 23 lip 11, 15:29
BMW: e60 e92
Rok produkcji: 2009
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanow

#12

Post autor: wandii »

Broder pisze:Zauwazylem dziwny trend - ludzie chca tuningowac ale za darmo albo jeszcze lepiej tak, zeby na tym zarobic ;) Do tego prawie paniczny strach ze cos nie bedzie p&p i trzeba bedzie wydac pare pln na przerobke.
Jak chcesz miec cos innego, zmodyfikowanego to trzeba sie liczyc z kosztami, czasem nieprzewidzianymi. Jak nie masz kasy , a konczy sie twoj silnik to rob swap na taki sam, proste.
Kompletny dolot b30 to ~ 1000-1200pln
To jest prawda :lol:
Jak chcesz zarobić na swapie to trzeba kupić angola, przełożyć motor i sprzedać części, innej opcji nie ma
ŁukaszG
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: Jv10834

#13

Post autor: ŁukaszG »

Faktycznie b30 to ceny kosmos. B25 już było by fajnie. Ale korci mnie to b28tu ponieważ byłby bardziej rozwojowy i jeśli po wymiani silnik okazał by się być OK, to wtedy dopiero kombinował bym z dolotem i wydechem od b30. Poza tym zgodnie z tym co napisał kolega Broder to już kolektory m54 b22/25 powinny być deczko wydajniejsze niż te z m52 wiec to dwałosiem nie było by takie zdławione ;-) Poprawcie mnie jeśli mam zły tok rozumowania
ŁukaszG
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: Jv10834

#14

Post autor: ŁukaszG »

Kolego Broder nie chce swapowac bo kończy mi się silnik lecz dlatego ze pod nogą już trochę mi brakuje. Moje b22 ma się dobrze i nawę ostatnio mierzyłem kompresje i na każdym garczku równiutko 13,5 wiec tragedii nie ma poza tym oleju tez nie pożera jak większość m54. Liczę się z kosztami i wiem ze tanio nie będzie dlatego wolałbym zrobić pewne rzeczy etapami. Pytam bo chciałbym zasięgnąć jak najwiecej info na temat takiego swapu. Chce się jak najlepiej przygotować bazując na wiedzy ludzi którzy już maja to za sobą i przy okazji dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem i informacje które udało mi się dzięki wam zgromadzić :-)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#15

Post autor: Broder »

Zgadza sie, kolektor m54b22/b25 ma szersze kanaly a przy tym nieznacznie wieksza dise od m52tu. Co ciekawe kazda pojemnosc w m52tu uzywa tego samego kolektora i disy, wiec na twoim kolektorze tak czy inaczej 2.8 zdlawione nie bedzie, a nawet bedzie lepiej oddychac w stosunku do serii
Obrazek
Obrazek
ŁukaszG
Bywalec forum
Posty: 19
Rejestracja: 13 paź 16, 13:51
BMW: E46 m54b22 touring HELLROT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź
VIN: Jv10834

#16

Post autor: ŁukaszG »

No widzisz :-) Dysponujesz wiedza której ja właśnie potrzebuje. Jeszcze raz ogromne dzięki
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#17

Post autor: Samniewiemkto »

ŁukaszG pisze:Kolego Broder nie chce swapowac bo kończy mi się silnik lecz dlatego ze pod nogą już trochę mi brakuje. Moje b22 ma się dobrze i nawę ostatnio mierzyłem kompresje i na każdym garczku równiutko 13,5 wiec tragedii nie ma poza tym oleju tez nie pożera jak większość m54. Liczę się z kosztami i wiem ze tanio nie będzie dlatego wolałbym zrobić pewne rzeczy etapami. Pytam bo chciałbym zasięgnąć jak najwiecej info na temat takiego swapu. Chce się jak najlepiej przygotować bazując na wiedzy ludzi którzy już maja to za sobą i przy okazji dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem i informacje które udało mi się dzięki wam zgromadzić :-)
W tej sytuacji możesz w powodzeniem sprzedać swój stary silnik. Moim zdaniem możesz liczyć na co najmniej 1500 zł za słupek. Mozesz się pokusić o nadwyrężenie budżetu a później sprzedać stary silnik. Jeśli stan jest rzeczywiście taki jak piszesz to szybko sprzedasz. Moim zdaniem M52TUB28 wyciągnie Ci po modach nawet 210 KM.
lapa
Bywalec forum
Posty: 239
Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
BMW: Alpina B3 Coupe
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

#18

Post autor: lapa »

a wg mnie swap z m54b22 na m52b28tu nie ma najmniejszego sensu , wieloma e46 odbylem jazdy probne i oba te silniki jesli sa zdrowe nie roznia sie wiele od siebie , moim zdaniem jak juz robic swapa to tylko na m54b30 i tutaj wlasnie odczujesz roznice bo miedzy tymi dwoma a 3 litrowka jest kolosalna roznica
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#19

Post autor: Samniewiemkto »

Mas rację. Ale swap na m54b30 to początek wydatków. Trzeba wymienić dolot, kolektory. Powinny wpaść też hamulce z 330i. To inna liga a jak włoży sam silnik to będzie wykastrowany i będzie miał osiągi 2.8 w cenie 3.0. Pełny swap na B30 to bardzo dużo kasy do wydania.
lapa
Bywalec forum
Posty: 239
Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
BMW: Alpina B3 Coupe
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

#20

Post autor: lapa »

jesli masz pewne m54b22 to ja na twoim miejscu zamiast robic swapa wsadzil bym dolot , kolektor z m54b30 , zrobil jakis fajny wydech i na 100% masz wiecej mocy niz seryjne m52b28 , w podobnych kosztach dodam , no i przy sprzedazy seria to jest seria , swap to jest jednak swap osobiscie nie kupil bym auta po swapie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”