M54B22 Stuki/Cykanie.

Rafnl
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 20, 15:24
BMW: 320i sedan M54B22
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: Rafnl »

Cześć, samochód świetnie się sprawuje, masa frajdy z jady, super się zbiera i stuknęło już od zakupu 1000km. Zauważyłem już ubytek na bagnecie, ale minimalny, było ciupke powyżej Max przy zmianie a teraz jest Max. Martwi i nie pozwala mi się w pełni cieszyć z jazdy tylko to cykanie i telepanie na zimnym, dźwięk nie jest jakoś bardzo intensywny, np. Nagrywając obejmując w obiektywie cały silnik, nie usłyszelibyście tego co udało mi się nagrać trzymając telefon w tym miejscu w którym na wideo go trzymam (gdzieś z tych okolic dźwięk dochodzi) W kabinie przy zamkniętych oknach praktycznie nie słyszalny, słychać go z poziomu kabiny jadąc bez nawiewów i radia po idealnie równej nawierzchni na 2jce/ do 2k rpm. Najłatwiej to usłyszeć w jakimś tunelu z otwartym oknem, przy pracy na luzie (tak zreszta to wyłapałem) Wtedy słychać to bardzo dobrze, Natężenie, szybkość (bo nie głośność) Zwiększa się równomiernie ze zwiększaniem obrotów, przy przegazowce ładnie słychać jak zaczyna cykać coraz szybciej i razem ze spadkiem obrotów to natężenie się zmniejsza Ale to tez do ok 3.5krpm, wyżej silnik wszystko zagłusza, nie do usłyszenia. Ogólnie nie jest to jakiś straszny i przyprawiający o dreszcze dźwięk, nasłuchałem się już pare filmików z m54 gdzie (w rozwiązaniach problemu) Okazywało się, ze odzywały się szklanki, panewki ale nie pasuje mi do tego co słyszę tutaj, ale może się mylę? Objawy towarzyszące, to te telepanie na zimnym i to naprawdę srogie, nie są to jakieś tam delikatne czy nawet takie o sobie wibracje a poważnie i mocno całą buda na zimnym telepie, codziennie rano srogi masaż mam i mam wrażenie, ze wypadanie zapłonu start ok. 15sekund po odpalaniu i po 30-40sekundach to telepanie ustępuje, przy dodaniu gazu w trakcie telepania jest dużo lepiej. Jakieś sugestie?



Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź wydech, osłony katalizatorów. Co do dźwięku silnika to na jakim oleju jeździsz? Przed zmianą nie było tego dźwięku silnika?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#3

Post autor: roque »

Albo jeszcze haki gumowe, które trzymają wydech, jest ich tam kilka. Może który się urwał lub za luźno trzyma
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”