M54b22 spadki temperatury silnika

pkt_max
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 6 sty 17, 9:48
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sokołów Podlaski
VIN: JV45021

#1

Post autor: pkt_max »

Witam wszystkich, mam dosyć nietypowy problem ze swoją E46 M54B22. Otóż jeśli przez dłuższy czas przytrzymam ją na wysokich obrotach (powyżej 4000) wskazówka temp. płynu zaczyna przechylać się w stronę niebieskiego pola. Oczywiście po zejściu z obrotów wraca na pion. Czy ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem? Dodam, że układ jest dokładnie odpowietrzony, chłodnica praktycznie nowa - Nissens wymieniona pół roku temu, termostat Wahler wymieniony rok temu, korek zbiornika płynu chłodniczego - org. BMW wymieniony wraz z termostatem. Nie wymieniałem jedynie czujnika temperatury - tego pod kolektorem dolotowym. Czy to możliwe, że to jego sprawa? Będę wdzięczny za podpowiedzi w rozwiązaniu problemu.
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#2

Post autor: alb3rt »

Patrzyłeś w teście zegarów pod nr 7?
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
pkt_max
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 6 sty 17, 9:48
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sokołów Podlaski
VIN: JV45021

#3

Post autor: pkt_max »

Tak, według testu 7 też spada.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#4

Post autor: MARC »

Pompa wody, termostat, albo układ źle odpowietrzony. Ostateczność to korek albo nieszczelność.
Wiem że wymieniłem wiele czynników ale to raczej coś z tej listy.
pkt_max
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 6 sty 17, 9:48
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sokołów Podlaski
VIN: JV45021

#5

Post autor: pkt_max »

Termostat praktycznie nowy - na starym (również Wahler) było tak samo. Płynu przez pół roku - od wymiany chłodnicy nie ubyło. Układ prawidłowo odpowietrzony. Wcześniej zapomniałem dodać, że pompa też była wymieniona na SKF-a, fabryczna miała wycieki. Mimo tego problemu nie rozwiązałem.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#6

Post autor: MARC »

A podmieniałeś czujnik temp ? Tak dla świętego spokoju ?
pkt_max
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 6 sty 17, 9:48
BMW: E46 320Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Sokołów Podlaski
VIN: JV45021

#7

Post autor: pkt_max »

Jeszcze nie, gdyby nie ten paskudny dostęp do niego to bym to zrobił. Na 90% stawiam na ten czujnik, ale myślałem, że ktoś miał podobny przypadek i coś podpowie w tej sprawie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”