Borykam się ze słabą mocą i bardzo wysokim spalaniem w dolnym zakresie obrotów i w związku z tym, chcę wymienić czujniki wałka wydechowego lub dolotowego ale potrzebuje pomocy w wyborze.
Objawy jakie posiadam to ogromny muł do 2.5 tysiąca obrotów, później jest już lepiej, ale żeby odczuć, że auto naprawdę się zbiera, należy przekroczyć 3,5 tysiąca obrotów (wtedy wcisniecie pedału gazu wbija w siedzenie

Wiem, że któryś z tych czujników jest odpowiedzialny za muł od dołu a któryś za muł od góry ale na forach są sprzeczne informacje, dlatego potrzebuje pomocy kogoś ogarniętego w temacie.
Części jakie znalazłem :
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/6pu-009-121-701-hella-czujnik-pozycja-walka-rozrzadu,11-6PU~1009~1121~6701-0002-03946--58802600.aspx
https://czescidobmw.pl/partscatalogue/s107230001z-vdo-generator-impulsow-wal-korbowy,11-S107230001Z-0083-00833--S107230001Z~2VDO.aspx
Czy to są czujniki tzw. wałków "dolotowego" i "wydechowego" ? Jeżeli tak to który należy wymienić w moim przypadku ? Jeżeli ten pierwszy to czy kupować hella czy jedynie oryginał z ASO ? W przypadku tego drugiego udało mi się znaleźć VDO a te podobno są takiej samej jakości jak oryginalne ...
Przepływkę raczej odrzucam z tego powodu, że auto na wolnych obrotach nie faluje ... czasami zdarza mu się (zwłaszcza po lekkim dodaniu gazu) zejść na dłuższy czas (około 20 sekund) o jakieś 100 obrotów mniej niż powinien ale słyszałem, że w tym silniku może powodować to dosłownie wszystko ... tzw "test przepływki" rówież wykonywałem i przy przyspieszaniu na 4 biegu w granicach 60km/h ekonomizer dochodzi do końca skali - przy uszkodzonej podobno doszedł by do 17L/100km/h