M54B22 - problemy z odpalaniem po postoju i brak plynnej jazdy

jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#1

Post autor: jurgen9712 »

Witam wszsytkich na forum, przejrzałem cale forum ale nic nie znalazlem dokladnego.
Mam problem z moim BMW otóż ma problemy z odpalaniem po dluzszym postoju ( odpala i odrazu gaśnie) i tak moge pare razy pod rzad az wkoncu utrzyma sie na obrotach, po dodaniu lekko chociaz gazu odpala normalnie. Komputer pokazuje błąd czujnika wałka rozrzadu po stronie wlotu (został wymieniony na HELLE - najdrozszy zamiennik jaki znalazlem) wymienilem rowniez swiece, sprawdzilem cewki, wymienilem filtr paliwa. Blad po tym zniknal na jeden dzien ale rano znow problem z odpaleniem. Auto zauwazylem po odpaleniu z rana do wyjscia z niebieskiego pola temperatury nie rowno przyspiesza mimo ze silnik chodzi rowniutko nie faluje ani nic tym podobne. Wyswietla mi sie tez poziomu plynu, mimo ze plynu jest max (moze to ma jakis zwiazek). Prosze o jakies porady, moze ktos mial podobny problem.
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#2

Post autor: Blade94 »

Sprawdź pompę paliwa i zmierz ciśnienie na listwie, zmierz również Kompresję, co do czujnika jak masz możliwość włóż ori używke i zobacz jak będzie na zimnym, e46 ma swoje lata, ale jeśli chodzi o osprzęt silnika zamienników, nie toleruje, albo jest dobrze na chwilę. Możesz jeszcze odłączyć przeplywke i zobaczyć, jaka będzie reakcja na zimnym. Na taki problem może wpływać kilka rzeczy, więc trzeba metoda prób i błędów wyeliminować problem bez wymiany połowy osprzętu. Co do poziomu płynu, jeśli masz dobrze odpowietrzony układ to możliwe, że padł czujnik poziomu płynu. Miałem podobny problem i po długiej walce udało się ogarnąć silnik, żeby działał jak należy.
jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#3

Post autor: jurgen9712 »

Dzięki za odpowiedź, sprawdze to wszystko i dam znac ;p
jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#4

Post autor: jurgen9712 »

Wizyta w serwisie BMW skonczyla sie diagnoza ze mam zalozyc oryginalny czujnik polozenia wałka i bedzie wszysko dobrze, ponoć kupując 10 czujnikow w zamienniku 3 z nich mozna trafic ze beda dzialaly bez zarzutu a reszta 7 nie bedzie dzialala i to chyba wlasnie jeden z moich nowych czujnikow walka.
Czy czujnik ten pasuje z innych R6 ?
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#5

Post autor: Blade94 »

jurgen9712, tak pasuje od innych r6 na podwójnym vanosie, z zamiennikiem tak jest, albo nie działa albo wytrzyma ci 2msc i problem wróci, załóż ori nowy lub używke, jak jest problem na zimnym to czujnik od strony wydechu jak na ciepłym od strony dolotu ale wymień oba i będziesz miał problem z głowy.
jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#6

Post autor: jurgen9712 »

Jestem po wymianie czujnika walka na ORI po stronie wlotu. Auto dostalo mocy, ale rano znow ten sam problem, nie odpala sam za pierwszym ani drugim razem, po dodaniu lekko gazu odpala, do wyjscia temperatury z niebieskiego pola potrafi sobie poszarpac, nie miec pelnej mocy, kiedy juz troszke sie zagrzeje ma moc w 100 procentach. Co to moze jeszcze byc ?
jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#7

Post autor: jurgen9712 »

Myślałem o czujniku temperatury cieczy ale z tego co widze to sa 2 czujniki (w glowicy i na wezu chlodnicy). jakies sugestie ? czy to dobra mysl ?
jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#8

Post autor: jurgen9712 »

a moze jakies LEWE POWIETRZE ? czy to tez moglo by powodowac zle odpalanie rano ?
jurgen9712
Bywalec forum
Posty: 23
Rejestracja: 4 lis 20, 13:09
BMW: E46 320i 170KM
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Wejherwo
VIN: JV12500

#9

Post autor: jurgen9712 »

Jestem po wymianie wkładu pompy paliwa i problem rozwiązany, auto odpaliło z rana bez mniejszego problemu. Dzięki i pozdrawiam. TEMAT ZAMKNIĘTY
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7217
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

chwala Ci za to ze napisales
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”