[M54B22] Problem z silnikiem.

Bartie46
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Nakło nad Notecią

#1

Post autor: Bartie46 »

Witam po powrocie do domu z pracy w moją e46 320ci 2,3 170 ps zauważyłem, aczykolwiek bardziej usłyszałem problem z pracą silnika . Zaparkowałem pod domem i usłyszałem klekot takie trykanie silnika na wolnych obrotach wyszedłem zobaczyć pod maskę co to by mogło być, ale niestety problemu nie zdiagnozowałem gdyż słychać jak by tkwił on w silnik. Przygazowałem po czym ucichło i silnik zaczął pracować tak jak należy. Nastepnie poszedłem do domu odczekałem aż silnik ostygnie po czym postanowiłem się przyejechać sprawdzając czy problem się ponowi. No i niestety... Po odpaleniu wszystko było w porządku na zimnym silniku ale gdy zrobiłem jakieś 10 km i na chwile zatrzymałem sie zauważyłem ze zapalił się CHECK na desce i mometalnie znów zaczeło trykać klekotać. Wróciłem do domu nagrałem filmik odstawiłem auto i postanowiłem zaczerpnąć pomocy i popytać znajomych oraz poruszyć wątek tutaj czyli na forum bmw e46. Jeden z kolegów po obejrzeniu filmiku przypuszcza ze to "samoregulator zaworu" Powiedział mi ze w swojej e39 miał podobny problem jezdził tak 3 tygodnie i teraz bmka stoi w garażu czeka na przeszczep serducha ponieważ zajechał silnik. Licze na waszą pomoc :)
https://www.youtube.com/watch?v=QzfUoERQE7M&feature=youtu.be
Ostatnio zmieniony 23 wrz 16, 19:28 przez Bartie46, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Popraw tytuł wątku na regulaminowy po poleci do kosza!
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Teoretycznie słychać jakby szklanki ale tak naprawdę to może wcale nie być to, olej masz syntetyk czy inny? ,po przygazówce przestało to tak jak by zwiększyło się ciśnienie oleju i wszystkie elementy silnika dostały olej a to nic dobrego nie wróży .Jak wywalił czek podłącz kompa i sprawdź co tam za błąd się zapisał ,może on podpowie co jest nie tak .
Bartie46
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Nakło nad Notecią

#4

Post autor: Bartie46 »

Właśnie tego sie obawiam,żze to nic dobrego nie wróży.. Pod karteczką od wymiany oleju jest napisane Primus DX SAE 5W30 czyli syntetyk. Musiałem wyjść zobaczyć bo auto zakupiłem w Maju w Niemczeh i jeszcze nie wymianiałem oleju od pory zakupu. Ale wyszedłem zobaczyć odpaliłem ją przy okazji by zobaczyć jak pracuje silnik i cisza na zimnym tak jak powinien pracować po przygazówce też cisza. Pod kompa dopiero bede miał możliwość podpiąć ją w przyszłym tygodniu ponieważ jestem nadal w Niemczech i jutro serwis czy mechanicy nie pracują. Też mam dylemat czy jechac do serwisu zapłacic znacznie wiecej by ją podpiąć czy wystarczy do normalnego zwykłego mechanika tu w moim mieście bo koszt takiej usługi u mechanika poza serwisem to 15 E sprawdzenie błedów.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#5

Post autor: Samniewiemkto »

Bartie46 pisze: Pod karteczką od wymiany oleju jest napisane Primus DX SAE 5W30 czyli syntetyk.
To, że pisze 5W30 nie oznacza, że jest syntetyk. O tym decyduje baza na jakiej powstał olej. 5W30 to klasa lepkości.
Bartie46 pisze:Musiałem wyjść zobaczyć bo auto zakupiłem w Maju w Niemczeh i jeszcze nie wymianiałem oleju od pory zakupu.
masz to auto od maja, kupiłeś od Niemca, który zawsze wymienia olej według książki... Często na najtańszy... i nie wymieniłeś od razu, to sam prosiłeś się o kłopoty. Teraz może się okazać(choć nie musi), że wydasz dzięki temu trochę kasy na mały remont

Podpowiem Ci: zmień nazwę tematu: Problem z silnikiem 2,3 170 PS --> [M54B22] Problem z silnikiem. Bo moderatorzy są bardzo szybcy i usuną temat.
Bartie46
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Nakło nad Notecią

#6

Post autor: Bartie46 »

Według przebiegu który jest w książce i na karteczce porównywalnie z licznikiem to jeszcze mogę jezdzić na tym oleju. Nie pali sie servis ale jeszcze 12000 i wymiana mnie czeka. A z tym sie zgodze ze Niemcy rególalnie wymieniają olej i servisują auto ale najtańszym kosztem.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jeszcze 12000 i wymiana ??? :shock: Może sam sobie właśnie odpowiedziałeś na przyczynę awarii...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Bartie46
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Nakło nad Notecią

#8

Post autor: Bartie46 »

W Przyszłym tygodniu własnie mam zamiar się wziąć za wymiane oleju bo mój Niemiec mechanik miał urlop w tym tygodniu no, ale przeciez to nie powinno wadzic co innego jak juz by było przejechane wiecej to mógł by nie mieć olej takiej wartości i nie smarawać dobrze. Ale w tym przypadku to raczej to wykluczam. Znajomy własnie z Polski stwierdził tez ze moze byc to popychacz.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Napisałeś o tym jaki olej był wlany, ale nie KIEDY. . Po tym piszesz że jeszcze 12000 kilometrów i czeka Cię wymiana.. już sam nie rozumiem o czym piszesz. Jeśli nie wiadomo ile silnik pracował na 1 tej samej oliwie, to może to być właśnie powodem usterki silnika. Albo ja czegoś nie rozumiem z tekstu albo Ty piszesz co chwila inaczej. Sprawdzałeś w ogóle stan oleju?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Bartie46
Posty: 8
Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
BMW: e46
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Nakło nad Notecią

#10

Post autor: Bartie46 »

Na karteczce po wymianie oleju jest napisane ze olej został wymieniony przy 168 786 i nastepna wymiana 183 786 i mam jeszcze 12 000 do zrobienia i wymiana porównywalnie ze stanem licznika. Poziom oleju w normie troche poniżej max. Ale tak czy tak miałem zamiar juz w tym tygodniu wymienic olej ale z racji tego urlopu mechanika przełozyliśmy to na nastepny tydzień. Tylko po tym co dziś usłyszałem jak pracuje silnik watpie ze ta sama wymiana oleju pomoze coś.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”