[M54B22] Problem z silnikiem.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
Witam po powrocie do domu z pracy w moją e46 320ci 2,3 170 ps zauważyłem, aczykolwiek bardziej usłyszałem problem z pracą silnika . Zaparkowałem pod domem i usłyszałem klekot takie trykanie silnika na wolnych obrotach wyszedłem zobaczyć pod maskę co to by mogło być, ale niestety problemu nie zdiagnozowałem gdyż słychać jak by tkwił on w silnik. Przygazowałem po czym ucichło i silnik zaczął pracować tak jak należy. Nastepnie poszedłem do domu odczekałem aż silnik ostygnie po czym postanowiłem się przyejechać sprawdzając czy problem się ponowi. No i niestety... Po odpaleniu wszystko było w porządku na zimnym silniku ale gdy zrobiłem jakieś 10 km i na chwile zatrzymałem sie zauważyłem ze zapalił się CHECK na desce i mometalnie znów zaczeło trykać klekotać. Wróciłem do domu nagrałem filmik odstawiłem auto i postanowiłem zaczerpnąć pomocy i popytać znajomych oraz poruszyć wątek tutaj czyli na forum bmw e46. Jeden z kolegów po obejrzeniu filmiku przypuszcza ze to "samoregulator zaworu" Powiedział mi ze w swojej e39 miał podobny problem jezdził tak 3 tygodnie i teraz bmka stoi w garażu czeka na przeszczep serducha ponieważ zajechał silnik. Licze na waszą pomoc
https://www.youtube.com/watch?v=QzfUoERQE7M&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=QzfUoERQE7M&feature=youtu.be
Ostatnio zmieniony 23 wrz 16, 19:28 przez Bartie46, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Popraw tytuł wątku na regulaminowy po poleci do kosza!
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Teoretycznie słychać jakby szklanki ale tak naprawdę to może wcale nie być to, olej masz syntetyk czy inny? ,po przygazówce przestało to tak jak by zwiększyło się ciśnienie oleju i wszystkie elementy silnika dostały olej a to nic dobrego nie wróży .Jak wywalił czek podłącz kompa i sprawdź co tam za błąd się zapisał ,może on podpowie co jest nie tak .
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
Właśnie tego sie obawiam,żze to nic dobrego nie wróży.. Pod karteczką od wymiany oleju jest napisane Primus DX SAE 5W30 czyli syntetyk. Musiałem wyjść zobaczyć bo auto zakupiłem w Maju w Niemczeh i jeszcze nie wymianiałem oleju od pory zakupu. Ale wyszedłem zobaczyć odpaliłem ją przy okazji by zobaczyć jak pracuje silnik i cisza na zimnym tak jak powinien pracować po przygazówce też cisza. Pod kompa dopiero bede miał możliwość podpiąć ją w przyszłym tygodniu ponieważ jestem nadal w Niemczech i jutro serwis czy mechanicy nie pracują. Też mam dylemat czy jechac do serwisu zapłacic znacznie wiecej by ją podpiąć czy wystarczy do normalnego zwykłego mechanika tu w moim mieście bo koszt takiej usługi u mechanika poza serwisem to 15 E sprawdzenie błedów.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
To, że pisze 5W30 nie oznacza, że jest syntetyk. O tym decyduje baza na jakiej powstał olej. 5W30 to klasa lepkości.Bartie46 pisze: Pod karteczką od wymiany oleju jest napisane Primus DX SAE 5W30 czyli syntetyk.
masz to auto od maja, kupiłeś od Niemca, który zawsze wymienia olej według książki... Często na najtańszy... i nie wymieniłeś od razu, to sam prosiłeś się o kłopoty. Teraz może się okazać(choć nie musi), że wydasz dzięki temu trochę kasy na mały remontBartie46 pisze:Musiałem wyjść zobaczyć bo auto zakupiłem w Maju w Niemczeh i jeszcze nie wymianiałem oleju od pory zakupu.
Podpowiem Ci: zmień nazwę tematu: Problem z silnikiem 2,3 170 PS --> [M54B22] Problem z silnikiem. Bo moderatorzy są bardzo szybcy i usuną temat.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
Według przebiegu który jest w książce i na karteczce porównywalnie z licznikiem to jeszcze mogę jezdzić na tym oleju. Nie pali sie servis ale jeszcze 12000 i wymiana mnie czeka. A z tym sie zgodze ze Niemcy rególalnie wymieniają olej i servisują auto ale najtańszym kosztem.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Jeszcze 12000 i wymiana ??? Może sam sobie właśnie odpowiedziałeś na przyczynę awarii...
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
W Przyszłym tygodniu własnie mam zamiar się wziąć za wymiane oleju bo mój Niemiec mechanik miał urlop w tym tygodniu no, ale przeciez to nie powinno wadzic co innego jak juz by było przejechane wiecej to mógł by nie mieć olej takiej wartości i nie smarawać dobrze. Ale w tym przypadku to raczej to wykluczam. Znajomy własnie z Polski stwierdził tez ze moze byc to popychacz.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Napisałeś o tym jaki olej był wlany, ale nie KIEDY. . Po tym piszesz że jeszcze 12000 kilometrów i czeka Cię wymiana.. już sam nie rozumiem o czym piszesz. Jeśli nie wiadomo ile silnik pracował na 1 tej samej oliwie, to może to być właśnie powodem usterki silnika. Albo ja czegoś nie rozumiem z tekstu albo Ty piszesz co chwila inaczej. Sprawdzałeś w ogóle stan oleju?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 23 wrz 16, 15:59
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Nakło nad Notecią
Na karteczce po wymianie oleju jest napisane ze olej został wymieniony przy 168 786 i nastepna wymiana 183 786 i mam jeszcze 12 000 do zrobienia i wymiana porównywalnie ze stanem licznika. Poziom oleju w normie troche poniżej max. Ale tak czy tak miałem zamiar juz w tym tygodniu wymienic olej ale z racji tego urlopu mechanika przełozyliśmy to na nastepny tydzień. Tylko po tym co dziś usłyszałem jak pracuje silnik watpie ze ta sama wymiana oleju pomoze coś.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 1696 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1426 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Asfaldin
-
- 33 Odpowiedzi
- 9351 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Sikormen94
-
- 1 Odpowiedzi
- 1272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1301 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: natcomp712
-
- 2 Odpowiedzi
- 1156 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 2 Odpowiedzi
- 1712 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lidzio7
-
- 3 Odpowiedzi
- 1257 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 7 Odpowiedzi
- 3719 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 1154 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando