M54B22 pobór oleju

roth
Bywalec forum
Posty: 212
Rejestracja: 25 gru 15, 22:47
BMW: E46 325CI Cabrio
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:

#11

Post autor: roth »

Co z wyciekami? Z tyłu z silnika nie cieknie?
INPA
P.A. SOFT 1.4
lipton95
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 16, 13:18
BMW: E46 Touring M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#12

Post autor: lipton95 »

Silnik suchy
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#13

Post autor: GUMMISS »

Przy spalaniu oleju na takim poziomnie to musisz ciągle mieć chmurę z tylu. Mój Scenic bierze jakieś 700-800ml na 1000km i jak dodam gazu mocniej to robi siwa zasłonę dymna i czarny ślad na asfalcie bo kran ma skierowany w dol. Przed wymiana bral ponad litr na 1000km to była ciągle czarna chmura za mną. Dodam że dymi jednynie po postoju, a w dolocie aż płynie olej...... Zabiorę się w tygodniu za niego to zobaczę czy to odma, czy turbo tak ciągnie oliwę.

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
lipton95
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 16, 13:18
BMW: E46 Touring M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#14

Post autor: lipton95 »

Dzisiaj dałem jej na dwójce do odciny i zakopciła dopiero po odpuszczeniu gazu. Myślę że jeśli pierścienie to by kopciła cały czas. Uszczelniacze ? Dodam że na dniach wymienie odmę ze wszystkimi rurkami i zobaczę co dalej...
lipton95
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 16, 13:18
BMW: E46 Touring M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#15

Post autor: lipton95 »

Witam ponownie. Wymiana odmy nic nie dała, poprzednia była wymieniana niedawno. Silnik dalej pobiera olej tak jak pobierał . Nadal spala około 0,8-1l na 1000km..
Szukam mechanika w mojej okolicy który wymieniłby uszczelniacze. Może ktoś zna i poleci kogoś z mojej okolicy..


Edit by Zibi: EDYTUJ POSTY
lipton95
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 16, 13:18
BMW: E46 Touring M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#16

Post autor: lipton95 »

Myślę że powodem spalania oleju są zużyte pierscienie. https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#17

Post autor: Samniewiemkto »

lipton95 pisze:Myślę że powodem spalania oleju są zużyte pierscienie. https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
3 post z rzędu.
Edycja postów nic nie kosztuje a znacznie poprawia przejrzystość na forum. Jeśli chcesz aby twój temat był na wierzchu, to dodając nowy post wklej tekst z poprzedniego i go usuń.
Wolę ci dać wskazówkę zanim moderatorzy dają ci nagrodę (warn) ;)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#18

Post autor: MARC »

lipton95 pisze:Myślę że powodem spalania oleju są zużyte pierscienie. https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
Filmik nie "mówi" prawdy.

Pierścienie z M52tu nie pasują do M54. Na pewno nie wszystkie.
Tłok w M52 a dokładniej otwory na pierścienie nie są wszystkie identyczne przez co 2 z 3 będą pasować, ale jeden z nich (ten najwyższy) niestety nie.
Takie jest moje zdanie.
lipton95
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 24 kwie 16, 13:18
BMW: E46 Touring M54B22
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#19

Post autor: lipton95 »

Jeszcze jedno pytanie. Jak sprawdzać poziom oleju ? Na zimnym czy rozgrzaznym silniku ? Zawsze sprawdzałem na zimnym. Co dziwne to że podczas ostatniej zmiany oleju spuściłem ponad 8l . Czyżbym nalewał za dużo ? Po zmianie oleju zacząłem sprawdzać olej na rozgrzanym silniku 10-15 minut po zgaszeniu. Zrobiłem 1600 km i jest czały czas stann.. Co o tym myśleć ? Dodam że nie działa mi czujnik poziomu oleju .. Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 28 paź 16, 12:47 przez lipton95, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#20

Post autor: Szczurson »

W jakimś bardzo bardzo starym temacie MARC (bodajże, przepraszam jeśli się pomyliłem) pisał, że 2-5 minut po wyłączeniu silnika, o ile dobrze pamiętam.

EDIT:
Znalazłem. Pozwolę sobie zacytować:
MARC pisze:EDIT:
Znów sobie coś przypomniałem czego zapomniałem wcześniej ująć.
Więc teoretycznie wg. książki E46 do silnika B20 powinno się wlewać 6.5l ojeju. Ciekawostką jest to iż piszą również, że stan oleju sprawdza się na rozgrzanym silniku ok2 min po zgaszeniu. Czyli gdy cześć oleju jest jeszcze na ściankach. Wg. konstruktorów BMW właśnie wtedy stan oleju powinien być w okolicach max.
Czyli praktycznie gdy silnik będzie ostudzony a całe resztki oleju spłyną całkowicie do misy automatycznie stan podniesie się ponad MAX. Wiem że jest to przemyślany ruch ze względu na to iż gdy silnik pracuje na bardzo wysokich obr rozbryzguje bardzo dużo oleju.
Ktoś zapyta po co to piszę... Więc po to aby w przyszłości ktoś nie zapytał dlaczego po wlaniu 6l. oleju mam max, a powinienem wlać 6,5l. Także bez obaw...
Może ktoś jest innego zdania... Chętnie podyskutuję na ten temat...
Link do posta: http://e46forum.pl/viewtopic.php?p=48680#p48680

I u mnie by się zgadzało. Na zimnym poziom mam lekko powyżej max, a sprawdzając wg. tej instrukcji mam lekko poniżej max'a.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”