m54b22 płyn chłodniczy

Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#1

Post autor: Crim »

Mam problem z uwybającym płynem chłodnicy, Przestudiowałem różne tematy na różnych forach ale chciał bym mieć jako taką diagnozę do mojego problemu :).
ubytek mam ok 0.5 -1l na tydzień (teraz mało jezdze)

- przewody dolny i górny są dość twarde ( wiem o cisnieniu w układzie) - twardnieją przy temp 85-95st niżej mogę je swobodnie ściskać do końca.
- Termostat działa chłodnica ciepła dolny górny przewód też
- zbiornik wyrównawczy raczej szczelny (suszony i sprawdzany był)
- ogrzewanie działa prawidłowo
- nie ma masła pod korkiem oleju i korkiem od zbiorniczka
- obroty nie falują silnik pracuje normalnie nie grzeje się ( sprawdzanie test 7. 93-97st)
- wentylator elektryczny włącza się
- strumyk w zbiorniczku też jest
- w spalinach nie czuć oleju płynu normalna para
- tak samo w zbiorniczku nie czuć tez spalinami

tylko właśnie ubywa płyn i z nagrzewaniem wzrasta poziom płynu w zbiorniku (ciśnienie temperatura wieksza objetosć itd - wiem) ale czy płyn powinien wylewać się ze zbiornika przy odkręconym korku ?

i czy to może być UPG ew sama głowica albo jeszcze coś innego, czy przyczyną może być nie działający prawidłowo już korek zbiornika wyrównawczego i przez niego się wylewa płyn ale zaraz odparowywuje

z góry dziękuje
Gixer010
Bywalec forum
Posty: 533
Rejestracja: 26 cze 14, 22:54
BMW: E46 M43TU->M52TUB25->Subaru Impreza GT TURBO
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: AY01889
Lokalizacja: WM *****

#2

Post autor: Gixer010 »

Ja bym zrobił test co2 w układzie chłodzenia. Wtedy będzie pewność czy uszczelka pod głowicą jest szczelna.
lapa
Bywalec forum
Posty: 239
Rejestracja: 29 cze 14, 17:06
BMW: Alpina B3 Coupe
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto:
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

#3

Post autor: lapa »

na poczatek sprawdzil bym korek od zbiorniczka oraz odpowietrznik ten ktory jest zaraz obok zbiorniczka , mialem ten sam problem sruba byla przekrecona , kapalo mi delikatnie , kupilem nowa rurke wlasnie z tym odpowietrznikiem i mam spokoj
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#4

Post autor: Crim »

No dzięki nie dawno jak wymienialem płyn to śrubę ukręciłem jest nowa :).
kupie jutro korek i zobacze

@edit
Kupiłem dziś korek zbiorniczka wymieniłem i przewody przy 95st nie sa tak twarde jak wtedy i zaryzykowałem i odkreciłem korek przy tej temp i na odpalonym silniku i tylko zasyczało i płynu nie wylała sie ani kropla. Stwierdzam że chyba jest inaczej niż było XD, a tak serio to sprawdze za pare dni stan w zbiorniku
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#5

Post autor: Crim »

Jako iż uporałem się z jdenym to mam problem z drugim mianowicie.
leciał mi płyn przewodem nr 1 a dokładnie tym mniejszym kanałem od strony odpowietrznika ( podłączenie przewodu do zbiorniczka) wymieniłem przewód na nowy FEBi i nadal leci. Zmieniłęm oring ze starego przewodu włożyłem do nowego to nie leciało jakiś czas potem zaczęło znów lecieć. Teraz chce wymienić zbiorniczek też dla pewności i dać nowy przewód nr 1 tylko nie wiem czy znów FEBI i z nowym zbiornikiem tylko pytanie.
Czy kupić nowy przewód nr 1 też FEBI 70zł czy lepiej zainwestowac juz w org 170zł i zbiorniczek nowy ale to juz wezme BEHR dla pewnosci.
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#6

Post autor: Crim »

Odświeżę temat, mam nadal problem z tym samym przewodem ale tym razem wymieniłem również zbiornik na nowy Hella wraz z przewodem Febi (produkt polecany) przez sklep w którym kupowałem.
Obrazek
i nadal mi leci płyn tym samym miejscem tj tym cieńszym podłączeniem do zbiornika z lewej strony od śruby odpowietroznika.
Chce napisać do firmy /sklepu (nie wiem czy mogę podać nazwę strony, ale zajmują się sprzedażą części tylko do bmw, OE i zamiennikami) w którym brałem te części (zbiornik i przewód) i zobaczyć co oni powiedzą na to.
Tylko mam pytanie do Was, czy ktoś miał też taki problem z tymi przewodami Febi czy to ja mam pecha do nich ? :)
Ostatnio zmieniony 15 lis 17, 14:19 przez Crim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Weź oryginał.
Febi nie ma złych opinii ale zawsze jest to zamiennik który nie musi pasować idealnie.
Może problem leży po stronie zbuorniczka i jego słabej jakości wykonania. Zainwestowałbym w oryginał.
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#8

Post autor: Crim »

MARC pisze:Weź oryginał.
Febi nie ma złych opinii ale zawsze jest to zamiennik który nie musi pasować idealnie.
Może problem leży po stronie zbuorniczka i jego słabej jakości wykonania. Zainwestowałbym w oryginał.
Kupie oryginał na pewno.
Bo już 2 przewód od Febi z którym mam ten sam problem, Zbiorniczek wydaje mi się że powinien być ok bo na starym i tym nowym mam to samo, zbiornik Hella nie jakiś najtańszy zamiennik więc na razie go wykluczę (choć nie mówię że mogła się jakaś wada fabryczna w niego wkraść)
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#9

Post autor: scghost »

Heh.. tez u siebie zauważyłem ostatnio ubytek plynu :lol:
Bedzie trzeba dokładnie przeglądnąć to co opisujesz

a powiedz mi, jak miales ten wyciek z okolic odpowietrznika, byly jakiekolwiek widoczne slady ze z tego leci?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Crim
Bywalec forum
Posty: 100
Rejestracja: 13 lip 15, 17:46
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: Crim »

Tak widać dość znacznie :) cały ten rant co ma zbiornik na górze jest mokry + plama na nim pod przewodem
płyn leci z łączenia przewodu ze zbiornikiem, nie wiem oring dają za mały czy co, leci z łączenia na zbiornik i tworzy się plama na nim i tak rozlewa sie po całym rancie obwodzie zbiorniczka na fotce zaznaczyłem jak to wygląda.
Obrazek

Teraz sprawdziłem sobie jeszcze raz w różnych powiedzmy kombinacjach :D
Płynu leci więcej jak podciągnę delikatnie na tym łączeniu przewód, a jak nie ruszam tylko zostawię normalnie jak jest włożony to leci mniej.
także nie wiem oring czy za duża średnica całego tego plastiku czy co.
Tragedii nie ma bo nie leci ciurkiem tylko się sączy to nie muszę dolewać 1l/na 100km. No ale nie oto chodzi, ma być szczelne.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”