M54b22 pierwsze odpalenie na zimnym silniku

Robo92
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 20, 17:24
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: CH52176

#1

Post autor: Robo92 »

Witam wszystkich, mam pewien problem, od jakiegoś czasu podczas odpalania na zimnym to tak jakby trochę zadusiło silnik, zafalują obroty i jest ok, ostatnio auto stało nie odpalane kilka dni i za pierwszym razem ledwo co odpalił zadusił się i zgasł, za drugim razem odpalił, dodam że gdy auto pochodzi 10 sekund, zgaszę go i następne odpalenie jest już normalne, podczas drugiego odpalenia obroty podskoczą powyżej 1000 a za pierwszym do 1000. Jeden dzień jest tak że lepiej odpali drugi dzień że bardziej się zadusi, na komputerze brak jakichkolwiek błędów jedynie co to wolniejsze sondy, tak mi mechanik powiedział i że może katalizatory przytkane, ale powiedział że auto ma moc i nie wskazuje to na zapchane katalizatory, a sprawdzał mi wszystko pod kątem szarpania na zimnym a nie właśnie tego odpalania. Czy może to być wina katalizatorów? Dodam jeszcze że gdy auto delikatnie się zagrzeje to odpala normalnie, dzieje się tak tylko wtedy gdy jest całkiem zimny. Tankuję dobre paliwo, zawsze 98 na orlenie. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

zrob szybki test - jak postoi troche np pare dni to przekrec kluczyk na zaplon ale bez odpalania silnika, potrzymaj tak kilka sekund
i zrob tak 3-4 razy:- 0 - zaplon - kilka sekund na zaplonie bez odpalania
i wtedy dopiero sprobuj odpalic zobacz czy teraz bedzie od strzala czy tez bedzie sie dusic
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Robo92
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 20, 17:24
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: CH52176

#3

Post autor: Robo92 »

Dziękuję za odpowiedź, a co to za test? Jeśli odpali poprawnie to co będzie winowajcą? Czyli włączyć zapłon potrzymać kilka sekund, wyłączyć i znowu włączyć zapłon przytrzymać kilka sekund, chodzi o to że pompa paliwa więcej paliwa poda?
Robo92
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 20, 17:24
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: CH52176

#4

Post autor: Robo92 »

A jeszcze jedno pytanko orientujesz się w razie czego jak wymienić te katalizatory jak najmniejszym kosztem bo nie ukrywając nowe bardzo drogie, czymś je zastąpić np?
Robo92
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 20, 17:24
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: CH52176

#5

Post autor: Robo92 »

scghost, cześć zrobiłem tak jak pisałeś, auto stało prawie dwa dni bez odpalania, włączałem i wyłączałem zapłon i auto odpaliło normalnie, nie zadusiło się, co w takim wypadku może być przyczyną?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

brzmi jak za niskie cisnienie paliwa
kiedy ostatnio zmieniales filtr paliwa? on ma wbudowany regulator
albo gdzies przewod podcisnienia juz sie rozsypal
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Robo92
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 20, 17:24
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: CH52176

#7

Post autor: Robo92 »

Filtr wymieniałem jakieś 30 tysięcy temu, czyli mówisz tam warto zajrzeć? Mógłbyś mi wysłać jakiś kompletny zestaw z zakończeniami bo pamiętam że miałem tam to już trochę sparciałe przy filtrze
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#8

Post autor: Broder »

Ja raczej bym stawial na slabo wydajna juz pompe w baku
scghost pisze: 18 paź 20, 15:22 brzmi jak za niskie cisnienie paliwa
kiedy ostatnio zmieniales filtr paliwa? on ma wbudowany regulator
albo gdzies przewod podcisnienia juz sie rozsypal
Wypiete podcisnienie regulatora bedzie skutkowac wiekszym cisnieniem paliwa wiec tym bardziej powinien odpalic bez problemu (no chyba ze chodzi o lewe powietrze to co innego ;) )
Obrazek
Robo92
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 17 paź 20, 17:24
BMW: BMW E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik
VIN: CH52176

#9

Post autor: Robo92 »

Broder, da się jakoś sprawdzić pompę paliwa 😉?
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7215
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#10

Post autor: scghost »

no jesli filtr zmieniany to pewnie pompa
mozesz zmierzyc cisnienie na listwie paliwowej, kazdy mechanik to ogarnie
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”