M54b22 odpala i gaśnie.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#21

Post autor: maniek21112 »

Nie wiem skąd masz te przepływomierze ale masa powietrza jest za wysoka, kasowałeś adaptacje? Rozumiem, że silnik był rozgrzany do ponad 90? Klima i inne badziewia wyłączone?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#22

Post autor: Blade94 »

maniek21112, przeplywka ori Siemens WK9605 już 3 i każda taki odczyt dawała podobny, adaptacje mechanik pokasował wszystkie ponoć... Tak rozgrzany, wszystko wyłączone pozna światłami dziennymi w długich bo po odpaleniu się włączają z automatu. Podejrzenie padało rozrząd, że mógł się rozjechać lub coś z komputerem, ile mechaników tylko opinii.
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#23

Post autor: Blade94 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#24

Post autor: maniek21112 »

Czyli przepływomierz i 6 cylinder, reszta to rozumiem z shadow? Do sprawdzenia wtyczka i wiązka przepływomierza. A wypadanie zapłonu to klasycznie zamiana cewek miejscami na początek.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#25

Post autor: Blade94 »

maniek21112, z cylindrem 6 był problem po wymianie sond, pierwsze odpalanie bardzo kulał, zgasiłem odpaliłem i chodził już na wszystkie, tak reszta z Shadow, spróbuję jeszcze podmienić przeplywke ale sprawdzę wiązkę i wtyczkę, dzis jeszcze podmienie sterownik silnika. Najlepiej oddałbym to do elektryka ale jeden sensowny zwinął warsztat z mojego miasta.
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#26

Post autor: Blade94 »

Podmieniłem dziś kompa, obroty kulały nie mógł utrzymać wolnych i gasł, zmieniłem na mój ktory był w aucie i sytuacja ta sama odpala i gaśnie nie mógł utrzymać wolnych jak coś łapał to 450-500i gasł, jak odłączyłem całkowicie przeplywke gasł od razu jak podłączyłem chwilę falował i zgasł, gdzie szukać problemu przeplywka czy coś z wiązka?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#27

Post autor: maniek21112 »

Zacznij nagrywać konkrety podczas gdy źle chodzi, masę powietrza oraz korekcje na cylindrach, korekty paliwowe też nie zaszkodzi pokazać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#28

Post autor: roque »

A że tak zapytam, sprawdzałeś może stan świeć zapłonowych i cewek?

Oraz popatrz jakie masz cewki, czy czasem nie mają przebicia na silnik (silnik może kopać mocno przy odpalaniu :)). Znam przypadki, że cewki poprzedni właściciele zakładali każdą z innej parafii co kto miał na stanie lub gumy przy cewkach pękały ze starości i robiło się przebicie na silnik, co nie dawało odpowiedniej mocy na świece. Oraz czy czasem nie ma oleju w otworach cewek, bo wtedy puszcza uszczelka pokrywy zaworów i świece mogą wariować.

Jak masz błąd na 6 cylindrze to zamień miejscami cewki np: 1 z 6 i sprawdź czy czasem błąd nie wyskoczy na 1 cylindrze, a potem to samo ze świecami.
Jeśli masz jakieś stare świece już to wypada kupić nowe dedykowane do silnika z LPG, na pewno z czterema elektrodami.

Pamiętaj też, że jak masz LPG to sterowanie silnikiem idzie też przez sterownik LPG, więc może być też coś nie tak z komputerem LPG, ale by go na moment odłączyć to sporo zabawy jest (sterownik LPG steruje np: cewkami, z tego co kojarzę, dlatego może być problem na PB i LPG)

Trochę już masz ten problem, nikt z lokalnych mechaników nie znalazł przyczyny jak ma auto pod ręką?
Blade94
Bywalec forum
Posty: 66
Rejestracja: 16 lip 19, 0:20
BMW: Szukam
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

#29

Post autor: Blade94 »

roque, Świece nowe denso IK20TT ustawiłem przerwę na 0,9mm, cewki też podmieniałem już, gniazda na cewki suche bez oleju te świece który wykręciłem wszystkie wyglądały podobnie koloru kawy z mlekiem, błąd na 6 wystąpił po odpaleniu z nowymi sondami, zgasiłem odpaliłem i chodził już równo, byłem u gazownika podłączył komputer błędów w instalacji lpg brak, zrobił strojenie dodatkowo na ulicy, z mechanikami u mnie jest ciężko jak rozwinę im temat co robiłem i wymieniłem to się zniechecaja, jest jeden który pracuje w aso, umówiłem się na diagnostykę ale termin bardzo odległy, więc w między czasie szukam już wszędzie żeby jak najwięcej wykluczyc.
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#30

Post autor: roque »

A probowałeś może zakręcic butle LPG w bagazniku na zaworze i odpalić? Zakręć zawór, odpal na PB, przełacz na LPG i poczekaj aż sam zgaśnie jak się LPG skonczy. Może tu jest jakiś problem.

Już sporo tego sugerowaliśmy i się pomysły kończą.

Układ LPG szczelny? chodzi mi o te weżyki, które doprowadzaja gaz do kolektora z listwy wtryskowej LPG. Może tam jest lewe powietrze. Jak nie chce Ci się bawić z zaworem LPG to po prostu odłącz rurki z listwy LPG i zaślep szczelnie i wtedy testuj i daj znac.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”