M54B22 odłączanie pompy paliwa na gazie
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
- BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
Witam szanownych kolegów. Jak się zapatrujecie na odłączanie pompy paliwa podczas pracy na gazie? Żyłem w przekonaniu że pompa się odłącza gdy przełączymy się na gaz jeżdżąc często gdy było mniej niż 1/4 baku, parę tygodni temu pompa powiedziała bajbaj i byłem zmuszony odpalić furę na dezodorant wracając do domu na LPG (silnik był ciepły). Czy to prawda że pompa musi pracować żeby chłodziła wtryski, a jeśli nie to czy to dobry pomysł żeby ją odłączyć przekaźnikiem gdy jedziemy na LPG? Od teraz nie schodzę poniżej 1/4 baku jednakże szkoda żeby pompa robiła roboczogodziny gdy jej nie potrzebujemy i jedziemy na gazie.
- Krzysztof
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 lip 20, 13:56
- BMW: E46 M54B25
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Łódź
W jakim celu chcesz to robić? Pompa działa cały czas, przepompowuję benzynę, ta benzyna ją chodzi i nic złego się z tym nie dzieje. Trzeba tylko mieć trochę paliwa by miała co pompować. U mnie jest dotrysk benzyny, ma to za zadanie chłodzić zawory i nie dopuścić ich wypalania. LPG ma tryb awaryjny, nie wiem czy każda instalacja ale można odpalić silnik na samym LPG. W zimę nie ma szans ale w lato i jeszcze jak jest ciepły top powinien ładnie zagadać.
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
- BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
Jeśli pompa nie jest używana podczas jazdy na gazie, to możnaby ją odłączyć żeby nie robiła niepotrzebnych motogodzin.Krzysztof pisze: ↑16 wrz 23, 4:44 W jakim celu chcesz to robić? Pompa działa cały czas, przepompowuję benzynę, ta benzyna ją chodzi i nic złego się z tym nie dzieje. Trzeba tylko mieć trochę paliwa by miała co pompować. U mnie jest dotrysk benzyny, ma to za zadanie chłodzić zawory i nie dopuścić ich wypalania. LPG ma tryb awaryjny, nie wiem czy każda instalacja ale można odpalić silnik na samym LPG. W zimę nie ma szans ale w lato i jeszcze jak jest ciepły top powinien ładnie zagadać.
Niestety w mojej instalacji tryb awaryjny można uruchomić 5 razy a potem trzeba zresetować licznik odpowiednim kablem(kabel już kupiony, licznik zresetowany) ale na szczęście silnik był ciepły więc udało się odpalić auto wtryskując dezodorant do wlotu powietrza.(auto po chwili przełączyło się na gaz i wróciłem do domu)
Temat odłączania pompy paliwa pojawił mi się po tym gdy zatarła mi się pompka, gdyby pompa podczas pracy na gazie nie pracowała możnaby wydłużyć jej żywotność.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Pompy są przystosowane do pracy ciągłej. Chłodzone są za pomocą paliwa jakie przez nie przepływa. Dodatkowo również chłodzone są wtryski i cała instalacja "nie stoi".
Od dawna nie mam aut z LPG jednak nawet w czasach blosa czy generalnie instalacji gen I i gen II nie odłączałem pompy w celach innych niż zabezpieczenie auta przed złodziejem.
Nigdy nie miałem problemów z takowymi ale moja recepta (jak i zapewne wielu osób robiących spore przebiegi) była zawsze taka sama: zawsze jedzić z pełnym bakiem paliwa (tak aby jak najmniej wody mogło się osadzać na ściankach) i systematycznie/regularnie co x tankowań gazu przejechać autem wyłącznie na pb. Paliwo się starzeje i wypada je regularnie zmieniać. W baku od różnic temperatur wtrąca się z powietrza nad lustrem paliwa woda (a w zasadzie para wodna) i skrapla się na ściankach.
-
- Bywalec forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 gru 20, 21:45
- BMW: E46 320i 2_2l 170km M54B22
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: Pabianice
jeśli wtryski są chłodzone to rzeczywiście nie odłączałbym pompy paliwa tylko pytanie czy rzeczywiście są, czy jest powrót do baku czy pompa paliwa po prostu pracuje próbując wtłoczyć paliwo jednak nie wtłoczając go bo silnik jedzie na gazie a powrotu nie ma. Bo czy jeśli pompa paliwa pracuje nie tłocząc ani mililitra paliwa a jedynie utrzymując ciśnienie to czy wtryskiwacze się schłodzą, przecież i tak obiegu paliwa nie ma. Pompa paliwa nie jest bardzo droga, jednak chciałbym to zrobić tak żeby było możliwie jak najtrwalsze i rozsądnie zrobione, żeby nie kopać niepotrzebnie rowu żeby po chwili go zakopaćkosteg pisze: ↑1 paź 23, 12:18Pompy są przystosowane do pracy ciągłej. Chłodzone są za pomocą paliwa jakie przez nie przepływa. Dodatkowo również chłodzone są wtryski i cała instalacja "nie stoi".
Od dawna nie mam aut z LPG jednak nawet w czasach blosa czy generalnie instalacji gen I i gen II nie odłączałem pompy w celach innych niż zabezpieczenie auta przed złodziejem.
Nigdy nie miałem problemów z takowymi ale moja recepta (jak i zapewne wielu osób robiących spore przebiegi) była zawsze taka sama: zawsze jedzić z pełnym bakiem paliwa (tak aby jak najmniej wody mogło się osadzać na ściankach) i systematycznie/regularnie co x tankowań gazu przejechać autem wyłącznie na pb. Paliwo się starzeje i wypada je regularnie zmieniać. W baku od różnic temperatur wtrąca się z powietrza nad lustrem paliwa woda (a w zasadzie para wodna) i skrapla się na ściankach.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
Poczytaj jak pracuje listwa z wtryskami, regulacja ciśnienia i obieg z powrotem... Rozwieje to część wątpliwości.
-
- Bywalec forum
- Posty: 1707
- Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
- BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: PW45547
W takim razie wtryski nie są chłodzone paliwem w tych silnikach i skoro same wtryski nie pracują to niczego całość nie zmieni. Przynajmniej od strony wtryskiwaczy.
Muszę się następnym razem pochylić nad tematem bardziej bo za mało wiem o benzynach w bmw
Muszę się następnym razem pochylić nad tematem bardziej bo za mało wiem o benzynach w bmw
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 20 Odpowiedzi
- 3176 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Firkne
-
- 3 Odpowiedzi
- 1970 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: olinpus
-
- 5 Odpowiedzi
- 1758 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: miklo
-
- 5 Odpowiedzi
- 2216 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 7 Odpowiedzi
- 10218 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1476 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 26 Odpowiedzi
- 6534 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Wojtek2171
-
- 31 Odpowiedzi
- 14808 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 16 Odpowiedzi
- 1410 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Igna 1+